Grzybobranie

1. Data: 2015-10-17 22:15:07

Temat: Grzybobranie
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyszedłem do ogrodu zaczerpnąć świeżego powietrza. Pod balkonem od
wschodniej strony podgrzybek. Wysokość 16 centymetrów, fi kapelusza
9,5 centymetra. Zdrowotność i nierobaczywość stuprocentowa. Aromat
-- urzekający. Myśl w głowie postała, by jutro go do zupy. Mała
rzecz, a cieszy. Zwłaszcza, że w tym roku nie grzybobrałem jeszcze.
Sucho było.

Jarek

--
Na grzyby -- w aromatów pełen las
Na grzyby -- przed wyjazdem sprawdźmy gaz

2. Data: 2015-10-17 22:53:59

Temat: Re: Grzybobranie
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 9,5 centymetra. Zdrowotność i nierobaczywość stuprocentowa. Aromat
> -- urzekający. Myśl w głowie postała, by jutro go do zupy.

Do barszczu chyba?

> Mała
> rzecz, a cieszy. Zwłaszcza, że w tym roku nie grzybobrałem jeszcze.

Gratulacje!

> Sucho było.

Było, było sucho. Nawet mój smardz się w tym roku nie pokazał.

PS: To chyba tutaj pierwszy wątek Twojego autorstwa!
Ewa

3. Data: 2015-10-17 23:25:21

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W ubiegly weekend moje dziecie znalazlo kilka podgrzybkow w parku na os. Kliny
(Krakow).
Z jednej strony niemozliwe, zeby ich ktos wczesniej nie zauwazyl, z drugiej -
grzybiarze wybieraja sie do lasow, a nie do parkow.
Na szczescie na spacerze byl z Dziadkami (grzybiarzami), bo gdyby byl ze mna, to
zapewne by zadnego nie zebral. O grzybach zielonego pojecia nie mam, rozrozniam tylko
muchomora od kurki, wiec nie odwazylabym sie ryzykowac z podgrzybkami.
Generalnie chyba "zbieralnosc" w narodzie podupada. W drodze do przedszkola mijamy
ogrodzony teren, ktory przynalezy do 2 blokow (raczej kamienic, bo to stare
budownictwo). Maja tam piekne zielence, na ktorych rosnie conajmniej 5 orzechowcow.
Orzechy wysypuja sie za ogrodzenie, na ulice. Nikt ich nie zbiera..
Leza sobie m. in. w kupkach zgrabionych i uporzadkowanych lisci..
Dziwilam sie, ze dziecko mi przynosi z przedszkola (w dni kiedy byl w ogrodzie, bo
przedszkole ma na szczescie wlasny ogrodek, tj. plac zabaw) pelne kieszenie orzechow.
Teraz wiem skad - wlasnie z tego ogrodzonego terenu. Drzewo rosnie przy samym plocie
graniczacym z ta "enklawa", wiec czesc orzechow trafia do przedszkolnego ogrodka.

4. Data: 2015-10-17 23:29:30

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Do barszczu chyba?

Jutro za dnia wyjdę na poszukiwanie drugiego. Jeśli znajdę, to nie ma
bata -- jadę do sklepu po buraki. Wszyscy się po mnie takiej reakcji
spodziewają. A ja nie lubię nikogo zawdzić.

> Gratulacje!

Uciechy? Czy braku grzybobrania?

> Było, było sucho. Nawet mój smardz się w tym roku nie pokazał.

Smardz jest wiosenny. Rozmawiałem dzisiaj z Wujem Z Jeleniej Góry -- mówił,
że tam u niego pada od dwóch tygodni, a wcześniej, to w maju. Pszczoły mu
przez to też słabiej bzykały.

> PS: To chyba tutaj pierwszy wątek Twojego autorstwa!

Żeby tylko tu! Ja chyba w całej historii mojej bytności w Usenecie (na
kilku grupach zaledwie) tylko ze trzy razy stworzyłem wątek. Chyba było
tak, że nikt się tym potem nie interesował. Pasożyt ze mnie, ot co.

Jarek

--
Stare piosenki na trzy chwyty,
Schnące na ciele kąpielówy,

5. Data: 2015-10-17 23:34:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 17 Oct 2015 14:25:21 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> [...]
grzybiarze wybieraja sie do lasow, a nie do parkow.
> Na szczescie na spacerze byl z Dziadkami (grzybiarzami), bo gdyby byl ze mna, to

Jakie jest w mieście prawdopodobieństwo, że grzybki były obsikane przez
spacerujace pieski? - pewnie dlatego nikt nie zebrał 3-]

> [...]
graniczacym z ta "enklawa", wiec czesc orzechow trafia do przedszkolnego ogrodka.

O rany, razem z psimi kupkami tam lezą te orzechy w tych uporządkowanych
kupkach...

6. Data: 2015-10-17 23:38:19

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@g...com pisze:

> [...]
> na ktorych rosnie conajmniej 5 orzechowcow. Orzechy wysypuja sie za
> ogrodzenie, na ulice. Nikt ich nie zbiera..

Ja nie mam drzewa ni krzewu orzechowego. Nawet nie wiem gdzie taki
w okolicy rośnie. Ale regularnie znajdujemy pod świerkiem orzeszki.
Laskowe. Skąd to -- nikt w domu nie miał pomysłu. W końcu jakiś czas
temu się wydało, że przynosi je wiewiórka. Ona chyba mnie lubi. No
bo jak to inaczej wytłumaczyć?

--
Jarek

7. Data: 2015-10-17 23:39:22

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Jutro za dnia wyjdę na poszukiwanie drugiego.

Można tego na pół i już.

> Mała rzecz, a cieszy. Zwłaszcza, że w tym roku nie grzybobrałem jeszcze.
> Uciechy? Czy braku grzybobrania?

Jak to braku? Grzybobrania. I uciechy. Ja w tym roku nic nie znalazłam.
Ale też (od czasów smardzowych) nie szukałam.

> Smardz jest wiosenny. Rozmawiałem dzisiaj z Wujem Z Jeleniej Góry -- mówił,
> że tam u niego pada od dwóch tygodni, a wcześniej, to w maju.

U nas od trzech dni, a wcześniej to chyba też jakoś w maju.

Ewa

8. Data: 2015-10-17 23:52:43

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Ptaszkowo, one tez przenosza :-)

9. Data: 2015-10-17 23:59:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 17 Oct 2015 14:52:43 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> Ptaszkowo, one tez przenosza :-)

I też z miłości do.

10. Data: 2015-10-18 00:01:39

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Można tego na pół i już.

I już? Można. Ale ja nie lubię iść na łatwiznę. Jutro idę za to grzybobrać.
Nie obiecuję, że skoro świt. Może trafi się drugi.

> Jak to braku? Grzybobrania. I uciechy. Ja w tym roku nic nie znalazłam.
> Ale też (od czasów smardzowych) nie szukałam.

Grzybobrałem już kanie w tym roku. Też u siebie. Pode bzem.

> U nas od trzech dni, a wcześniej to chyba też jakoś w maju.

Podobno granica była gdzieś koło stacji benzynowej. W Sobieszowie padało.
a w Jeleniej nie.

Jarek

--
Nagle pociąg na stacji gwałtownie hamuje
Raz jeszcze czule w usta ją całuje

Włoski tort makaronowy
Placki ziemniaczane inaczej :-)
Ktoś suszył gruszki?
Walijski słodki chlebek na herbacie i suszonych owocach
o głodzie nowości