Ktoś suszył gruszki?

1. Data: 2015-10-14 14:48:44

Temat: Ktoś suszył gruszki?
Od: "Piotr" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Macie jakieś swoje doświadczenia z suszeniem gruszek na zimę?
Jakie odmiany według Was najlepiej się do tego nadają?
Albo inaczej, kto wie jakie odmiany były suszone w latach
50tych, 60tych 70tych?
Wtedy gruszki suszono chyba zwykle w całości.
Z dzieciństwa pamiętam gruszki takie trochę podobne
(w gryzieniu, w konsystencji) do suszonych fig.

W tym roku po raz pierwszy suszyłem gruszki i obawiając się zbyt
długotrwałego schnięcia dzieliłem na ćwiartki (Konferencja).

2. Data: 2015-10-14 15:25:13

Temat: Re: Ktoś suszył gruszki?
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2015 o 14:48 Piotr <a...@s...pl> pisze:

> [...]
>
> W tym roku po raz pierwszy suszyłem gruszki i obawiając się zbyt
> długotrwałego schnięcia dzieliłem na ćwiartki (Konferencja).

Na szybko - Monatowa o suszeniu gruszek:

"Gruszki suszone: Na suszenie należy wybierać mniej
soczyste gruszki. Układać ze skórką na koszykowych
ramach ogonkami do góry, a gdy w letnim piecu z jednej
strony przeschną obrócić je na drugą strone. Gdy powie-
rzchnia na nich sie zmarszczy, wyjąć z pieca i dosuszyć na
słońcu na powietrzu."

"Uniwersalna książka kucharska" Maria Ochorowicz-Monatowa, Lwów 1910

--
Trefniś

3. Data: 2015-10-14 16:56:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Oct 2015 15:25:13 +0200, Trefniś napisał(a):

> [...]
> słońcu na powietrzu."
>
> "Uniwersalna książka kucharska" Maria Ochorowicz-Monatowa, Lwów 1910

Bery i witarnie. Dziś nie do dostania.

4. Data: 2015-10-14 17:21:33

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bery i witarnie. Dziś nie do dostania.

Właśnie... obecne gruszki to się nie tylko do suszenia ale i do jedzneia
nierzadko nie nadają.

5. Data: 2015-10-14 17:58:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Oct 2015 17:21:33 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2015-10-14 16:56, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> Właśnie... obecne gruszki to się nie tylko do suszenia ale i do jedzneia
> nierzadko nie nadają.

Tak - nawet smakowite "klapsy" dziś już nie przypominają tych prawdziwych.
Z jabłkami to samo, połakomiłam się na malinwki i musiałam placki z nich
zrobić. A "koksa" na bazarze? - sen, mara, jakaś podróba! O tempora!

6. Data: 2015-10-14 19:54:40

Od: "Piotr" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
> Dnia 2015-10-14 16:56, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> Właśnie... obecne gruszki to się nie tylko do suszenia ale i do jedzneia
> nierzadko nie nadają.

Nie, no może aż takiej tragedii nie ma.
Ostatnio kupowałem Generała, całkiem niezła.
A do suszenia, to chodzi mi po głowie (w zakamarkach
pamięci) coś o Bergamotkach.
Ale nigdy na targu takich nie spotkałem.

7. Data: 2015-10-15 09:19:24

Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Oct 2015 17:58:31 +0200, Ikselka napisał(a):

> Z jabłkami to samo, połakomiłam się na malinwki i musiałam placki z nich
> zrobić. A "koksa" na bazarze? - sen, mara, jakaś podróba! O tempora!

Za renetę robi red boskop, za kosztele nie wiem nawet co.

8. Data: 2015-10-15 14:41:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15 Oct 2015 07:19:24 GMT, jureq napisał(a):

> Za renetę robi red boskop, za kosztele nie wiem nawet co.

Nic :-(

Walijski słodki chlebek na herbacie i suszonych owocach
o głodzie nowości
Najlepsze ciasto ucierane.
Za miesiąc św. Marcin
Re: Do XL - NTG