Za miesiąc św. Marcin

1. Data: 2015-10-09 11:56:46

Temat: Za miesiąc św. Marcin
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeglądając stare zapiski, prawie ze zdumieniem stwierdzam, ze już za
miesiąc świeto św. Marcina. A co ma Marcin z kuchnią? Wiadomo, gęś!!!
I właśnie teraz 30 dni przed Marcinem przystępowało się do ostatniego
etapu tuczenia tych szlachetnych ptaków. Najbardziej szlachetne było
28-dniowe tuczenie orzechami, dawało niezrównaną jakość, smak i aromat
mięsa.
Niestety, ślinka się w gardle kręci ale to już nie dla mnie - parę
plasterków gęsinki to jeszcze, ale ta rumiana, chrupiąca skórka z
kapiącym po brodzie tłuszczykiem, oszronione kieliszki jarzębiaku to już
nie dla mnie... :( :(
pozdrawiam nostalgicznie
Stefan

2. Data: 2015-10-09 13:36:16

Temat: Re: Za miesiąc św. Marcin
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Oct 2015 11:56:46 +0200, stefan napisał(a):

> [...]
> plasterków gęsinki to jeszcze, ale ta rumiana, chrupiąca skórka z
> kapiącym po brodzie tłuszczykiem, oszronione kieliszki jarzębiaku to już

Oj, jak bardzo Ci współczuję!
A może gęś konfitowana? - można osączyć tłuszczyk i zjeść samo mięsko bez
skórki... Jarzębiaczku też wystarczy jeden kieliszek...

3. Data: 2015-10-12 11:24:02

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-09 o 13:36, Ikselka pisze:

> Oj, jak bardzo Ci współczuję!
> A może gęś konfitowana? - można osączyć tłuszczyk i zjeść samo mięsko bez
> skórki... Jarzębiaczku też wystarczy jeden kieliszek...

Można także zmienić lekarza, sadystę;-) . W ogóle to jakiś amok z tym
ich wydumanym cholesterolem.. można powiedzieć tylko że do końca nie ma
sposobu na skuteczne obniżenie jego zawartości we krwi, a po drugie: w
USA maja normę ustaloną na 100 jednostek wyżej od tej obowiązującej w
Polsce.

4. Data: 2015-10-12 11:48:21

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-12 o 11:24, Trybun pisze:

> [...]
> sposobu na skuteczne obniżenie jego zawartości we krwi, a po drugie: w
> USA maja normę ustaloną na 100 jednostek wyżej od tej obowiązującej w
cholesterol to pikuś, żadna zmiana lekarza nie pomoże, trzeba będzie z
tym żyć do końca. I tylko te wspomnienia zostają...
Poza tym piździ śniegiem, aż miło siedzieć w ciepłej chałupie, z dobrą
książką, herbatką z miodem w szklance w metalowym koszyczku... :)
I patrzeć jak obok waleczni budowlańce stawiają kolejne piętro :)
pozdr
Stefan

5. Data: 2015-10-12 19:19:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Oct 2015 11:24:02 +0200, Trybun napisał(a):

> Można także zmienić lekarza, sadystę;-) . W ogóle to jakiś amok z tym
> ich wydumanym cholesterolem..

Oczywiście, to bzdury są. Ba, korelacja jest taka, że mało cholesterolu
występuje równolegle z rakiem.

> można powiedzieć tylko że do końca nie ma
> sposobu na skuteczne obniżenie jego zawartości we krwi, a po drugie: w
> USA maja normę ustaloną na 100 jednostek wyżej od tej obowiązującej w
> Polsce.

To jest indywidualne, można mieć i więcej i być zdrowym.

6. Data: 2015-10-12 19:20:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Oct 2015 11:48:21 +0200, stefan napisał(a):

> [...]
> książką, herbatką z miodem w szklance w metalowym koszyczku... :)
> I patrzeć jak obok waleczni budowlańce stawiają kolejne piętro :)

U mnie dziś padła linia energetyczna. Już naprawili. I wszystko pięknie -
nie mam za oknami żadnych pięter, tylko sooosnyyyyy :-)

7. Data: 2015-10-14 10:58:32

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-12 o 19:19, Ikselka pisze:

> Oczywiście, to bzdury są. Ba, korelacja jest taka, że mało cholesterolu
> występuje równolegle z rakiem.

Istotnie, prawdziwym nieszczęściem to dopiero by był zbyt niski poziom
cholesterolu.

> To jest indywidualne, można mieć i więcej i być zdrowym.

To chyba nie na tym polega. Podwyższony poziom może, ale nie musi być
przyczyną miażdżycy.

8. Data: 2015-10-14 16:29:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Oct 2015 10:58:32 +0200, Trybun napisał(a):

> Istotnie, prawdziwym nieszczęściem to dopiero by był zbyt niski poziom
> cholesterolu.

> To chyba nie na tym polega. Podwyższony poziom może, ale nie musi być
> przyczyną miażdżycy.

Ani jej sygnałem.

Re: Do XL - NTG
Grzybobranie