Walijski słodki chlebek na herbacie i suszonych owocach

1. Data: 2015-10-12 02:24:44

Temat: Walijski słodki chlebek na herbacie i suszonych owocach
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z Was kosztował lub próbował upiec taki chlebek:
http://www.nationaltrust.org.uk/article-135640007217
4/

Welsh Bara Brith - tea bread with dried fruits
Przygotowanie: 15
Pieczenie: 1 godz i 25 minut
Wychodzi: 8 porcji

Składniki:
?175g rodzynki z czerwonych winogron
?100g rodzynki z białych winogron (sułtany?)
?50g porzeczki (nie wiem, chyba czerwone? czy czarne?)
?175g miękki brązowy cukier
?240-290ml herbaty Earl Grey
?1 utrzepane jajko
?100g zwykłej mąki
?9 ml/1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
?3 ml/ 1/2 łyżeczki "mixed spice" (ki czort te "wymieszane przyprawy"?)

Instrukcja:
1. Natłuścić i wyścielić foremkę na "kilogramowy bochenek"
2. Wsypać cukier i suszone owoce do dużej miski
3. Nalać na nie herbatę, wymieszać dokładnie i zostawić do namoczenia na noc
4. Dodać jajko, mąkę, proszek do pieczenia, przyprawy oraz utrzepać
dokładnie
5. Podzielić miksturę między foremki (dziwne, bo chcieli jedną foremkę)
6. Piec w temperaturze 180 C./356 F. przez godzinę i 25 minut
7. Wyjąć z foremki dopiero po 1-2 dniach, pokroić i posmarować masłem,
według upodobań
8. Utrzyma się do tygodnia, może być zamrożony

Co Wy na to? Czy to jest coś jak znany u nas keks?

2. Data: 2015-10-14 17:50:04

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś z Was kosztował lub próbował upiec taki chlebek:
> http://www.nationaltrust.org.uk/article-135640007217
4/

Upiekłem wczoraj ten "chlebek"...
Ciasto wyszło bardzo rzadkie/płynne - 290ml herbaty i 100g mąki to złe
proporcje. Nawet gdy dodałem 30gram mąki ciasto było wciąż zbyt wodniste.

Wyszedł bardzo, bardzo słodki i smaczny rodzynkowo-porzeczkowy niewyrośnięty
zakalec z owocami zagęszczonymi na dnie i lekko spulchniałym ciastem na
górze :-)

Dziś już połowy go nie ma - mimo zakalcowatości mam już zamówienia na
powtórkę w ten weekend :-)))

I pytanie do kucharzy/piekarzy:
Czy wystarczy zmienić proorcje mąki do herbaty aby poprawić gęstość i
intensywność spuchniania proszkiem do pieczenia? Ile Wy dalibyście mąki na
te 290ml wody/herbaty?
Czy półtorej łyżeczki proszku do pieczenia to nie jest za mało na tą ilość
ciasta?

3. Data: 2015-10-15 17:56:56

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ile Wy dalibyście mąki na te 290ml wody/herbaty?
> Czy półtorej łyżeczki proszku do pieczenia to nie jest

Nikt z Was się nie podejmie przyjrzeć temu jak poprawić ten przepis?

4. Data: 2015-10-16 13:38:13

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
>
> Nikt z Was się nie podejmie przyjrzeć temu jak poprawić ten przepis?

http://www.visitwales.com/explore/traditions-history
/recipes/bara-brith
Tu podobny chlebek, inny przepis: 300ml herbaty->450g mąki, nie 100g!

5. Data: 2015-10-23 12:33:34

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 16.10.2015 um 13:38 schrieb Pszemol:
> "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message

> http://www.visitwales.com/explore/traditions-history
/recipes/bara-brith
> Tu podobny chlebek, inny przepis: 300ml herbaty->450g mąki, nie 100g!

tu masz mixed spices
Mixed spice, also called pudding spice, is a British[1] blend of sweet
spices, similar to the pumpkin pie spice used in the United States.
Cinnamon is the dominant flavour, with nutmeg and allspice. It is often
used in baking, or to complement fruits or other sweet foods.

czyli cynamon, gałka muszkatołowa i ziele angielskie. Dodałbym jeszcze
kardamon i goździki.

Waldek

6. Data: 2015-10-23 12:50:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 23 Oct 2015 12:33:34 +0200, Waldemar napisał(a):

> [...]
> used in baking, or to complement fruits or other sweet foods.
>
> czyli cynamon, gałka muszkatołowa i ziele angielskie. Dodałbym jeszcze

Czyli po prostu - poczciwy, stary piernik 3-]

7. Data: 2015-10-23 13:42:18

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message

> [...]
> Cinnamon is the dominant flavour, with nutmeg and allspice. It is
> often used in baking, or to complement fruits or other sweet foods.

Tak, też tyle samo wygooglałem przed pójściem do sklepu
po składniki... dzięki.

> czyli cynamon, gałka muszkatołowa i ziele angielskie.
> Dodałbym jeszcze kardamon i goździki.

Spróbuję następnym razem - dzięki! :-)

8. Data: 2015-10-23 13:44:49

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

/recipes/bara-brith

> Czyli po prostu - poczciwy, stary piernik 3-]

Nasze polskie pierniki też się na herbacie piecze?

Swoją drogą jak jadłem już taki 2-3 dniowy kwałek podeschnięty
to rzeczywiście smakował jak piernik - ale taki z wyrobów raczej
fabrycznych (jak nadziewane Pierniczki Alpejskie) a nie tych
"oryginalnych", ani nawet nie tych jak nasze klasyczne pierniczki
"uszatki" w przeźroczystej torebce jakie pamiętam z dzieciństwa :-)

9. Data: 2015-10-27 08:24:00

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "oryginalnych", ani nawet nie tych jak nasze klasyczne pierniczki
> "uszatki" w przeźroczystej torebce jakie pamiętam z dzieciństwa :-)

Bo to taki piernik starego piernika 3-)
--
XL

10. Data: 2015-10-28 01:08:21