Obyś miał wysoki cholesterol :-)

następny post »
From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Date: Fri, 30 Oct 2015 13:39:33 +0100

W życiu sobie go nie badałam, bo odrzucam wszelką potrzebę stresowania
bezedurami i wymysłami wselkich lobby żywieniowych - miałam od zawsze
WŁASNY pogląd na te sprawy, biorący się krzyczącej oczywistości, że
spożywany przeze mnie "czyjś" (qrzy, wołowy, świński itp) cholesterol, jako
trawiony i rozbijany na czynniki żtp pierwsze, nie ma prawa odkładać się
jako _cholesterol_ w moich tkankach - w najgorszym przypadku może odłożyć
się jako tłuszcz albo sprawić mi niezły bal w WC, jeśli jem ZA DUŻO
WSZYSTKIEGO ogólnie.
Pogląd powyższy, jak i mój związany z nim bezpośrednio, odzawszeczny,
miażdżący stosunek do mitów o szkodliwości jajek, masła, mięsa itp,
dokładnie się potwierdza w ostatnich latach. Tym bardziej więc, ponieważ
powoli wiek robi swoje, już chyba czas sprawdzić, czy aby poziom mojego
cholesterolu nie jest... za niski!
:-D

https://kefir2010.wordpress.com/2015/10/28/cholester
ol-nie-jest-szkodliwy-nauka-i-farmacja-oklamywaly-na
s-przez-lata/

Meritum:

"Otóż oficjalnie wykazano, że cholesterol nie jest szkodliwy dla zdrowia.
Prasa australijska (The Australian, 21 i 22 luty, 2015), napisała:

Cytuję: ?Draft dietary guidelines issued by the US Office of Disease
Prevention and Health Promotion have removed a warning that people should
limit the amount of cholesterol they eat.?
(?)
Cholesterol. Previously, the Dietary Guidelines for Americans recommended
that cholesterol intake be limited to no more than 300 mg/day. The 2015
DGAC will not bring forward this recommendation because available evidence
shows no appreciable relationship between consumption of dietary
cholesterol and serum cholesterol, (?.) Cholesterol is not a nutrient of
concern for overconsumption.?

W tłumaczeniu na język polski:

Cytuję: ?Wstępne zalecenia wydane przez Amerykańskie Biuro d.s Zapobiegania
Chorobom i Promocji Zdrowia usunęło ostrzeżenie, że ludzie powinni
ograniczyć ilość cholesterolu jaki spożywają.?
(?)
Cholesterol. Poprzednio, ?Wytyczne Dietetyczne dla Amerykanów?, zalecały,
żeby spożycie cholesterolu nie było wyższe niż 300mg/dzień. Wytyczne w roku
2015 tego zalecenia już nie wprowadzają, ponieważ istniejące dowody naukowe
NIE wskazują na istotny związek pomiędzy spożyciem cholesterolu w diecie i
poziomem cholesterolu we krwi. Cholesterol nie jest substancją odżywczą,
która stanowiłaby zagrożenie z powodu jej nadmiernego spożycia.?

O tym można przeczytać także w linku poniżej:
http://health.gov/dietaryguidelines/2015-scientific-
report/PDFs/Scientific-Report-of-the-2015-Dietary-Gu
idelines-Advisory-Committee.pdf

Na zakończenie wszystkim wegetarianom polecam poszukać w Google:
?rola kwasu moczowego w organizmie?
?kwas moczowy, witamina C i ewolucja?
?mięso, puryny i kwas moczowy?"

PS. To lecę dziś po moją ulubioną, piękną wołowinkę do ulubionego sklepu
moich znajomych, masełko ekstra rulez obok, a ze ślinką na języku czekam na
grudniowy tłusty serek od pani Baby (krowa zacielona, chlip!), kupując
tymczasem pyszne jajeczka solo - od tejże :-)
--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice