Oceny za zadania domowe w starszych klasach

1. Data: 2006-09-13 11:37:17

Temat: Oceny za zadania domowe w starszych klasach
Od: "@nn" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie odnośnie oceniania prac domowych (np. z polskiego)w szkołach
Waszych dzieci.
Jak o wygląda?
W czwartek Sabina miała zadane napisać historię o pochodzeniu jakiejś nazwy
własnej (rzeczywistej bądź wymyślonej, namęczyło się dziecko przez weekend,
ale napisało pracę pt. "Ocean Spokojny", w której pięknie wyjaśniło
pochodzenie tej nazwy. W poniedziałek wraca ze szkoły trochę skwaszona,
pytam co się dzieje, co dostała za zadanie domowe a ona mówi, że plusa. No
nic, myślę sobie pierwsze zadanie w tym roku szkolnym, krótkie - jedna
strona, no niech będzie i plus.
Wczoraj kolejne zadanie, tym razem poważniejsze - ponieważ w piątek była na
wycieczce edukacyjnej po mieście, nauczycielka kazałam im napisać
sprawozdanie z tej wycieczki, no i historia się powtarza - dziecko siedzi do
późna, napisała trzy strony napracowała się, wraca dziś ze szkoły i co?
Znowu plus.
Okazało się,że pani wprowadziła całkiem inny system oceniania prac domowych.
Wygląda to tak, że za każde dobrze odrobione zadanie domowe uczeń dostaje
plusa, 6 plusów = się piątka, brak pracy lub zła praca = brak plusa.
W zeszłym roku wszystko było inaczej, w/g mnie lepiej, czyli dobra praca =
dobra ocena, zła praca = zła ocena. Muszę powiedzieć, że ten nowy system
średnio mi się podoba, a na Sabinę zaczyna działać wręcz zniechęcająco.

Ania
--
Kiedy sądzisz, że już gorzej być nie może - na pewno będzie.
Kiedy sądzisz, że będzie dobrze - kompletnie się mylisz.

2. Data: 2006-09-13 11:57:46

Temat: Re: Oceny za zadania domowe w starszych klasach
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dobra ocena, zła praca = zła ocena. Muszę powiedzieć, że ten nowy system
> średnio mi się podoba, a na Sabinę zaczyna działać wręcz zniechęcająco.

Wiesz, jak patrzę czasami w klasie syna, ile się rodzice musieli natrudzić
nad niektórymi pracami domowymi, to się wcale nie dziwię, że nauczyciele nie
chcą stawiać za nie ocen... Bo to dla dziecka żadna frajda dostać czy 4 za
samodzielną pracę podczas gdy Basia dostała 6, bo tatuś grafik odpicował
jakiś obrazek albo mamusia polonistka opowiadanko...

Agnieszka

3. Data: 2006-09-13 15:28:53

Od: "@nn" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:

> Bo to dla dziecka
> żadna frajda dostać czy 4 za samodzielną pracę podczas gdy Basia
> dostała 6, bo tatuś grafik odpicował jakiś obrazek albo mamusia
> polonistka opowiadanko...
Sugerujesz, że dziecko, które za samodzielną pracę dostanie plusa (zamiast
oceny), będzie miało większą frajdę?
Ania

4. Data: 2006-09-13 15:55:23

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"@nn" <a...@b...pl> wrote in message news:ee8qh9$6dm$1@ns.netstone.pl...

> [...]
> Jak o wygląda?

Muszę powiedzieć, że ten nowy system
> średnio mi się podoba, a na Sabinę zaczyna działać wręcz zniechęcająco.

Pewnie. Wcale jej się nie dziwię. Nauczycielowi nie wolno z góry zakładać,
że wszystkie prace domowe odrabiają rodzice. To dopiero jest
niepedagogiczne. Możesz powiedzieć na zebraniu, że Twoje dziecko życzy sobie
wiedzieć, czy jej praca była bardzo dobra, dobra, czy tylko dostateczna (ew.
w przełożeniu na słoneczka i chmurki)
Ale powiem Ci, że jeszcze bardziej mnie wkurzało (i wkurza) kiedy dziecko
się nad pracą domową napracuje, a potem tej pracy nikt nie sprawdza i nie
ocenia.... Coś takiego też działa odchęcająco. (jak kiedyś powiedziała pewna
znajoma Niemka:)
Anka

5. Data: 2006-09-13 18:01:04

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

> Sugerujesz, że dziecko, które za samodzielną pracę dostanie plusa (zamiast
> oceny), będzie miało większą frajdę?

Nic nie sugeruję. Wiem, że mój syn woli, żeby wszyscy dostali plusy, niż
żeby Basia za pracę mamy/taty dostała 6, a on za swoją 3+, bo ja
kategorycznie odmówiłam pomocy przy pracy wymagającej zdolności manualnych,
których Piotrek akurat nie wykazuje... Ot takie spojrzenie z drugiej strony,
nic więcej.

Agnieszka

6. Data: 2006-09-13 19:05:48

Od: "@nn" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:

> [...]
> kategorycznie odmówiłam pomocy przy pracy wymagającej zdolności
> manualnych, których Piotrek akurat nie wykazuje...

Tylko, ze w/g mnie plusy niczego nie zmieniają, a napewno nie na lepsze, bo
Basi rodzice tak czy siak zrobią zadania i niewielkim kosztem dostanie tą
piątkę, a moje dziecko będzie pracowało na nią 6 x więcej :/

> Ot takie spojrzenie z drugiej strony, nic więcej.

Z jakiej drugiej? Bo chyba nie sugerujesz, że ja to "mama Basi"?
Grafikiem nie jestem - moje dziecko rysuje znacznie lepiej ode mnie,
polonistką też nie...
Ania

7. Data: 2006-09-13 19:53:03

Od: "zona alberta" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

@nn wrote:
> Mam pytanie odnośnie oceniania prac domowych (np. z polskiego)w
> szkołach Waszych dzieci.
> Jak o wygląda?

Sposoby oceniania z danego przedmiotu a i te ogólne dla całej szkoły
powinny być ogólnodostępne. Sprawdź w tych dokumentach (powinny być albo
w bibliotece albo u dyrekcji - przynajmniej u nas tak było), czy
nauczycielka ma w ogóle podstawy aby oceniać prace domowe w ten sposób.

--
Ewa (30.4), Julka (4), Zuza (2.1)
http://julka.gourl.org , http://zuza.gourl.org

8. Data: 2006-09-14 05:10:02

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

> Z jakiej drugiej? Bo chyba nie sugerujesz, że ja to "mama Basi"?
> Grafikiem nie jestem - moje dziecko rysuje znacznie lepiej ode mnie,
> polonistką też nie...

Przewrażliwiona jesteś. Z drugiej strony - od strony dziecka, które nie
czuje się oszukane/zdołowane plusami.

Agnieszka

9. Data: 2006-09-14 11:17:33

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ee8rp3$lig$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"Agnieszka" <a...@z...pl> wrote:

> [...]
> samodzielną pracę podczas gdy Basia dostała 6, bo tatuś grafik odpicował
> jakiś obrazek albo mamusia polonistka opowiadanko...

A nauczyciele to sami kretyni, którzy nie potrafią odróżnić pracy
dziecka od pracy rodziców?

--
Jarek
Kamil 27.11.98, Police

10. Data: 2006-09-14 11:27:28

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@w...kurier.szczecin.pl> napisał w
wiadomości news:jareks-3FF80C.13173314092006@gigaeth-gw.news.tp
i.pl...

> A nauczyciele to sami kretyni, którzy nie potrafią odróżnić pracy
> dziecka od pracy rodziców?

_Sami_ nie. Co nie znaczy, że się nie zdarzają. Taki nauczyciel, który w 2
klasie każe wykonać karmik dla ptaków i cieszy się, jakie śliczne dzieci
przyniosły to już kretyn czy jeszcze nie?

Agnieszka

szkola-korzystanie z wc
Pisanie wypracowań (klasa II podstawówki)
Odrabianie lekcji i poprawianie błędów
jaki prezent
przedszkole - j.niemiecki