Re: Ochrona przed mrozem - liście i słomiane chochoły

From: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Ochrona przed mrozem - liście i słomiane chochoły
Date: Sat, 10 Nov 2001 09:13:31 +0100

U mnie liscie powoli same pokrywają przygotowaną tej jesieni nowe rabaty -
trochę ze strachem ale chyba zdecyduję się na test naturalnego okrycia, bo
specjalnie nie widzę sensu zgarniania tych liści (chyba jak juz wszystkie
opadną). Oczywiście liście opadają naturalnie ale te kwiaty które tam
posadzilem naturalnie tam nie rosły więc może to nie dobra metoda.
Mam słomę od sąsiada i zamierzam dziś zrobić chocholy dla hortensji. Tydzien
temu krzaczki (40 cm) miały jeszcze liście więc pewnie i dziś mają - i tu
pytanie: Czy taki chochoł powinienem zrobić dopiero po opadnięciu liści? (w
zeszłym roku długo się trzymały - krzaki były okryte agrowłókniną ale jednak
przemarzły i zupełnie nie kwitły w tym roku).
Czy borówka amerykańska potrzebuje okrycia?

Pozdrawiam serdecznie
BoG