Ocieplenie potrzebna rada :)

11. Data: 2008-02-29 08:23:42

Temat: Re: Ocieplenie potrzebna rada :)
Od: "gregor" <p...@g...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No dobra, ale mi chodzi o płyte balkonową: ocieplasz płytę od wierzchu, od
> spodu, od czoła??
> JaC

zapewne autorowi chodzi o ocieplenie z wierzchu, gdzie być może ma najmniej
miejsca na warstwe ocieplenia - stąd może tam zmieścić tylko 6cm "czegoś"
;-)

zresztą podobny dylemat mnie także czeka w tym roku...:(

pozdr
gregor

12. Data: 2008-02-29 17:36:04

Od: "Marcopolo" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gregor <p...@g...autograf.pl> napisał(a):

> [...]
> ;-)
>
> zresztą podobny dylemat mnie także czeka w tym roku...:(

Kazdy zwłaszcza wiszący/wystający/podpierany TARAS to spory mostek
termiczny.Ocieplenie konieczne z kazdej strony naturalnie.Ja przed paroma
laty ocieplałem (z góry Experlitem prod. z Czech (Ekspandovany Perlit)To
wylewka, której mogłem uzyć tylko na grubość 4cm. Na wierzch płytki. Boki
i spód tarasu 4cm styro.Więcej nie dało rady.
Marcopolo

13. Data: 2008-02-29 17:45:25

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Napisz coś więcej.
To była ostatnia kondygnacja?
Interesuje mnie, jak ocieplić płytę nad loggią w budynku na ostatniej kondygnacji (po
tej płycie się nie chodzi, jest
około metra ponizej dachu budynku), w tej chwili jedynie papa tam lezy.
THX

-----

14. Data: 2008-02-29 18:41:00

Od: "Marcopolo" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

666 <j...@w...eu> napisał(a):

> [...]
> ji (po tej płycie się nie chodzi, jest
> około metra ponizej dachu budynku), w tej chwili jedynie papa tam lezy.

W moim wypadku był to wiszący balkon w szczycie budynku, na
który "wychodzi podwojne okno balkonowe.Musiałem go ocieplić ze wszystkich
stron.Od góry perlit(przypomina kaszę o wadze styropiany, która miesza się z
mała iloscią cementu i wody. Po wyschnieciu daje równą twardą acz bardzo
lekką nawierzchnię.Na to połozyłem płyty mrozoodporne i tyle..
Jeżeli u Ciebie płyta wystaje nad częścią loggi, zastanawiam się czy
miast bawić się w ocieplanie==pogrubianie daszku nie skuł bym tej
przypadłosci a na ewentualny dach/osłonę nie zamontował coś zawieszonego
zewnętrznie na scianie. Nie widzę twojej ściany, wiec trudno mi
radzić .Gdyby jakaś fotka, może zdobyłbym się na wiecej. Wszelkie
wystajace z murów czyli powiazane zimnymi połaczeniami z wiencem/stropem
balkony płyty itd są świetnym miejscem do przenikania zimna, więc nie
powinny być pozostawione samym sobie bez ocieplenia. Taką lekką płytę możesz
też ocieplić styropianem bo zdaje się nie ma u Ciebie technicznych
przeszkód/ jakie mnie trzymały . Pozdrawiam Marcopolo

15. Data: 2008-03-04 06:58:14

Od: Pawell <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

a w jaki sposób montuje sie styropian do balkonu (chodzi o docieplenie
balkonu od góry) ?
czy najzwyklej uklada sie go na powierzchni i na to wylewka itp czy
trzeba przykleic go jakims klejem?
pozdrawiam
Pawell

16. Data: 2008-03-04 09:34:23

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym styropian ukladal na papie jako warstwie poslizgowej i izolacji przeciwwodnej
- dwa w jednym.
Na styropian pod wylewke znów bym cos dal - moze pape, moze folie.
Nie zapominaj o wyprowadzeniu izolacji na sciane te 10- 15 cm

Ale jestem ciekaw innych propozycji, po po zastanowieniu, przy duzym spadku plyty,
dwie warstwy poslizgowe daja ryzyko
"zjezdzania" z balkonu, jesli nie ma jakiejs obróbki od czola plyty - a róznie z tym
bywa (dobry bylby jakis kapinos np.
z blachy, no ale zaraz dojdziemy do budowy czolgu Abrams ;))
JaC

-----

17. Data: 2008-03-04 22:09:31

Od: "Marcopolo" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

666 <u...@w...eu> napisał(a):

> Ja bym styropian ukladal na papie jako warstwie poslizgowej i izolacji
przeciww
> odnej - dwa w jednym.
> Na styropian pod wylewke znów bym cos dal - moze pape, moze folie.

To sobie ..dawaj styropian z papą, komuś nie polecaj !! Marcopolo

18. Data: 2008-03-05 07:04:14

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 3/4/2008 11:09 PM, Marcopolo napisał(a):

> To sobie ..dawaj styropian z papą, komuś nie polecaj !! Marcopolo
Styropianowi szkodzą lepiki rozpuszczalnikowe. Ale to chodzi o te
rozpuszczalniki, a nie o samą masę bitumiczną. :-) Papa, lepiki na
gorąco i w postaci dyspersji wodnych są bezpieczne.

Przy okazji - wycinaj zbędne cytaty.

MS

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

Kuchnia otwarta - kuchenka tylko elektryczna
[Chwalę się] Fotohistoria naszego kominka :)
opłata - podpisanie aktu notarialnego
Oczyszczacz powietrza - używa ktoś?
Gasnący palnik