Re: Oczyszczacz powietrza

From: Jack Szaniawski <i...@n...com>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Oczyszczacz powietrza
Date: Wed, 18 Dec 2002 07:13:11 -0500

"Szymon" <m...@w...pl> wrote:

>W związku z tym, że nasza Julcia (3 i 9/12) choruje od dłuższego czasu na
>zapalenie
>oskrzeli (jest alergikiem), parę znajomych osób poleciło nam oczyszczacz
>powietrza, najlepiej z filtrem Hepa. Sądzę, że jest to dobre rozwiązanie,
>biorąc pod uwagę dodatkowo fakt, że źródłem ogrzewania domu jest piec
>kaflowy, który strasznie brudzi np. ścieranie kurzu musi być co 2 dni,
>inaczej wszystko robi się czarne.

jezeli tak, to nie trzeba byc alergikiem zeby potrzebowac filtra.
wdychanie pylu nie jest zdrowe

>Co o tym sądzicie? Czy ktoś z Was korzysta z takich urządzeń? Mamy zamiar
>kupić oczyszczacz LR - 50 firmy Maxel z Warszawy.

hepa zdecydowanie, wylapuje najmniejsze czastki. chociaz ten czarny
kurz moze wcale nie sklada sie z malych czastek. wklad HEPA jest
drogi, sprawdz ile kosztuje dla tego oczyszczacza. dlatego wazne jest
zeby filtr mial wstepny stopien filtracji oczyszczajacej powietrze
zgrubnie. dla mnie wazne tez bylo zeby byl cichy. i musi byc solidnie
zrobiony, bo chodzi non stop. ale to juz trudno ocenic