Re: Odp: Akademia Medyczna w Gdansku

From: Piotr Kardaś <b...@f...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.regionalne.trojmiasto
Subject: Re: Odp: Akademia Medyczna w Gdansku
Date: Mon, 7 Aug 2000 14:01:37 +0200
Sender: m...@p...gdansk.gda.pl

> Chciałbym podziękować dr Bandurskiemu za to, że podjął się polemiki z czymś
> co można określić mianem rozhisteryzowanego krytykanctwa, w dodatku public
> znie lżącego lekarza pełniącego dyżur. Jak wynika z opisu, który jest deli
> katnie mówiąc bardzo tendencyjny, lekarz rzetelnie wypełnił swój obowiązek i
> udzielił pomocy choremu.

Chcialbym sie wlaczyc w watek, gdyz uwazam ze jest pewna zasada ktora
powinna obowiazywac wszystkich zarowno lekarzy w szpitalu jak i
sprzedawczynie w sklepie. Jak ja przychodze do szpitala to mam byc
obsluzony kulturalnie ! Bo ja wam lekarze place za wasza prace tak jak i
kazd inny placacy podatki. I relacja nie jest tendencyjna poniewaz nie
zostalo napisane ze obojczyk zostal zle opatrzony, tylko ze zachowanie
lekarza jest karygodne. Ja tez niestety mialem doczynienia z takim
"fachowcem" na pogotowiu. Byl to uraz kolana jeszcze w podstawowce, wiec
bylem mlody nie mialem pojecia co mi sie stalo. Od lekarza oczywiscie tez
sie nic nie dowiedzialem, bo po jaka cholere ma mi cos mowic. Jedyne
slowa ktore wypowiedzial w mojej obecnosci to bylo "Siostro, opaska
uciskowa". I to nie byly slowa wypowiedziane do mnie !!!
Najgorsze jest to ze ten "fachowiec" bardzo prawdopodobnie przyczynil sie
do tego ze mam teraz rozwalone kolana do konca zycia. Bo nie powiedzial
mi ze moge miec uszkodzona lakotke (rentgen mu nie byl potrzebny - on
wiedzial lepiej), ktora jak sie okazalo byla uszkodzona - o czym
powiedzial mi niestety znajomy lekarz ale juz niestety na pozno. Bo
gdybym wiedzial wczesniej ze mozna wsadzic noge w gips i sprobowac
wyleczyc od razu to moze sytuacja bylaby teraz inna.
Ale lekarz na pewno byl fachowcem... tylko nic mi po tym ...

> Rozumiem,że jednym z największych "wykroczeń" jakiego według pana
> dopuścił się lekarz dyżurny było zjedzenie obiadu na pełnionym przez niego
> 24-godzinnym dyżurze, a Pan (biedactwo!) musiał chwilkę poczekać. Oczywiśc
> ie, zamiast jeść obiad powinien był zabawić pana rozmową, zaśpiewać wesołą
> piosenkę, a może jeszcze pogłaskać po główce! W końcu lekarz to powołanie a
> nie zawód...

Widzisz zawod jak kazdy inny tylko ze jeszcze nie slyszalem zeby ktos
kogos zmuszal do tego zeby zostal lekarzem. A po drugie jesli ja place
lekarzowi jego pensje (oczywiscie w przenosni - podatki) to niech mnie
nie traktuje jak intruza ktory mu akurat przeszkodzil. Dziwne jest tylko
to ze jak idziesz do spoldzielni lekarskiej gdzie placisz pieniadze w
kasie, a nie przez podatki - to potrafia byc bardzoi grzeczni i zachowuja
sie jak ludzie. Paradoks?

> lek. med. Narcyz Knap

Piotr Kardaœ