Centralny odkurzacz - jestem przed zakupem.

1. Data: 2005-03-02 18:29:20

Temat: Centralny odkurzacz - jestem przed zakupem.
Od: "andy" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
W najbliższych dniach muszę wybrać odkurzacz centralny do domu o wielkości
ok100 m2. Na co zwrócić uwagę przy wyborze? Moż ktoś ma odkurzacz centralny
i podzieli się swoimi spostrzeżeniami o eksploatacji takowego?

pozdrawiam
Andrzej

2. Data: 2005-03-03 16:12:13

Temat: Odp: Centralny odkurzacz - jestem przed zakupem.
Od: "artur" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik andy <a...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:d050m0$ig0$...@n...dialog.net.pl...
> Witam.
> W najbliższych dniach muszę wybrać odkurzacz centralny do domu o wielkości
> ok100 m2. Na co zwrócić uwagę przy wyborze?
Odkurzacze centralne przypominają mi historię która zdarzyla się w pewnym
szpitalu na zachodzie.Wykonano tam klimatyzacje z zamknietym obiegiem
powietrza,filtrami,oczyszczaniemp/bakteryjnym itp.Po pewnym czasie zaczeły
sie kłopoty -powietrze które wydostawalo sie z instalacji do pokoi było
zanieczyszczone bakteriami z kurzu wyłapywanego w obiegu zamkniętym
klimy.Dopiro jak rozebrano czesc rur powietrznych okazało się że flora
bakteryjna rozwija sie na sciankach i nie ma na nia rady.Zrezygnowano z
obiegu powierza w rurach.Mi osobiscie przypomina się to zdarzenie ilekroć
słyszę o centranym zasysaniu kurzu domowego przez odkurzacze centrale
(oczywiście klopoty bedą dopiero po paru latach eksploatacji).
A kupić Rainbowa (odkurzacz wodny) z drugiej reki i zdrowo i bez
potencjanych klopotów w przyszłości-to moja opinia.
art.

3. Data: 2005-03-03 19:28:01

Temat: Re: Odp: Centralny odkurzacz - jestem przed zakupem.
Od: Slawomir Mateuszczyk <s...@g...ZAMIEN.lp> szukaj wiadomości tego autora

artur wrote:
> [...]
> sie kłopoty -powietrze które wydostawalo sie z instalacji do pokoi było
> zanieczyszczone bakteriami z kurzu wyłapywanego w obiegu zamkniętym

Powietrzem z C.O. nie oddychasz. Jest ono wyrzucane poza budynek.
--
Slaw

4. Data: 2005-03-03 20:21:12

Od: "artur" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Powietrzem nie oddycham ,ale w rurach po pewnym czasie mam niechcianą
hodowlę,roztoczy,bakterii,pleśni i grzybów-i tego sie obawiam..

5. Data: 2005-03-04 15:11:16

Temat: Re: Centralny odkurzacz - jestem przed zakupem.
Od: "Filip J" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "artur" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> Powietrzem nie oddycham ,ale w rurach po pewnym czasie mam niechcianą
> hodowlę,roztoczy,bakterii,pleśni i grzybów-i tego sie obawiam..

Pokaż mi roztocza które na gładkiej rurze z tworzywa uchowają się przy
"wietrze" 200km/h.

Pozdrawiam
FJ

6. Data: 2005-03-06 13:41:31

Od: "..alda.." <w...@w...pl.wytnijcyferki> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "artur" napisał w wiadomości

> [...]

> szpitalu na zachodzie.Wykonano tam klimatyzacje z zamknietym obiegiem
> powietrza,filtrami,oczyszczaniemp/bakteryjnym itp

To dwie rozne rzeczy. Powietrze z rur nie jest wpuszczane do mieszkania, nie
widze zwiazku z przytoczoną klimatyzacja.
pozdrawiam
alda

7. Data: 2005-03-06 18:01:23

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:d09trk$jk4$1@news.onet.pl
Od: Filip J <f...@o...pl>
Było:
> Użytkownik "artur" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Pokaż mi roztocza które na gładkiej rurze z tworzywa uchowają się
> przy "wietrze" 200km/h.

Zawsze mi się wydawało, że to jest nadmiar wydatkowanych środków w stosunku
do potrzeb ...

Jakiej mocy tam jest silnik ? Jak wygląda konserwacja rur ? Co się dzieje z
wodą i innymi płynami "odkurzanymi" centralnie ? Jak się wyciąga torebki
foliowe i inne przedmioty "odkurzone" ale takie co nie chciałem odkurzyć a
się jednak wciągnęły ? Jak wygląda sprawa szczelności "zwrotnej" ? Czy owady
i inne żyjątka - myszki - dadzą radę się wprowadzić do mieszkania tą drogą ?
(Przy założeniu, że odkurzam raz na dwa dni)

Pomoc dla zagubionych http://evil.pl/pip/index.html
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

8. Data: 2005-03-06 20:47:02

Od: "aliali" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

artur <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> A kupić Rainbowa (odkurzacz wodny) z drugiej reki i zdrowo i bez
> potencjanych klopotów w przyszłości-to moja opinia.

Coś nie bardzo rozumiem związek pomiędzy zaniedbaną (a może źle zaprojektowaną
klimatyzacją) a odkurzaczem centralnym. Powietrzem z odkurzacza cemtralnego
się nie oddycha, jest przecież wyrzucane na zewnątrz. Natomiast nad tym co
dzieje się w rurach zwykłego odkurzacza nikt się nie rozczula.

9. Data: 2005-03-07 07:11:25

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek SWP" <s...@w...pl> napisał w
wiadomości news:d0fgie$pua$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...] Jakiej mocy tam jest silnik ?

U nas, jedna z mniejszych dostępnych jednostek - 1528W (598 Air Watts i
uprzejmie proszę mnie nie pytać, co to jest :).

> Jak wygląda konserwacja rur ?

Konserwacja rur odbywa się przez niezaglądanie :)

> Co się dzieje z wodą i innymi płynami "odkurzanymi"
> centralnie ?

Standardowo - się nie odkurza płynów. Niestandardowo - można dokupić
separator, ale szczegóły nie są mi znane. Przy okazji - do rzeczy typu
popiół z kominka też można dokupić separator.

> Jak się wyciąga torebki foliowe i inne przedmioty
> "odkurzone" ale takie co nie chciałem odkurzyć a
> się jednak wciągnęły ?

Idziesz do garażu, wyłączasz jednostkę, otwierasz "termos" (pod jednostką
wisi taka sześćdziesięciolitrowa bania, zamykana na zaciski jak kocioł
ogólnowojskowy, z pojemnikiem na śmieci w środku - stąd termos),
wydłubujesz, zakładasz termos, włączasz jednostkę.

> Jak wygląda sprawa szczelności "zwrotnej" ? Czy owady
> i inne żyjątka - myszki - dadzą radę się wprowadzić
> do mieszkania tą drogą ? [...]

Jeżeli uda im się wleźć do "termosa", to tak. Z tym, że im się raczej nie
uda. A nawet jeśli trafi się jakiś mysi McGyver, to przy pierwszym
odkurzaniu się wyprowadzi, bardzo szybko ;) Serio - nie widzę takiej
mozliwości. Jedyny kontakt instalacji ze światem zewnętrznym to otwór
wywiewny, ale on jest normalnie zamknięty klapką i często przedmuchiwany w
kierunku na zewnątrz.

Pozdrawiam
H. (co jednakowoż opróżniania zbiornika nie ma w planach, pająki to
zdumiewająco odporne zwierzęta :)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

jaka pralka do 1200?
głupie pytanie o mikrofalówkę
części do termy Junkers - czy są dostępne
Próg pomiędzy kuchnią a pokojem
Piekarnik B9000AL GORENJE