Czy slyszeliscie o zupie z pokrzywy?

1. Data: 2001-11-14 11:18:35

Temat: Czy slyszeliscie o zupie z pokrzywy?
Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja nigdy, ale dzis natknelam sie na przepis kogos od zdrowej zywnosci. Jest
to zupa typowo wiosenna, wiec jeszcze trzeba troche poczekac. Robi sie ja na
mlodych pedach. Jadlam pierogi z pokrzywa ale nigdy zupe, ciekawe...

**********
m-gosia
**********

1. Data: 2001-11-14 11:20:30

Temat: Re: Czy slyszeliscie o zupie z pokrzywy?
Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@h...com wrote:

> Jadlam pierogi z pokrzywa ale nigdy zupe, ciekawe...

pierogi? dawaj przepis na farsz :)))))
pzdr
agi

1. Data: 2001-11-14 12:09:23

Temat: Odp: Czy slyszeliscie o zupie z pokrzywy?
Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@h...com>
> [...]
na
> mlodych pedach. Jadlam pierogi z pokrzywa ale nigdy zupe, ciekawe...

Jadłam jajecznicę na pokrzywie, ale to nie zupa...

Ela

1. Data: 2001-11-14 12:44:12

Temat: Re: Odp: Czy slyszeliscie o zupie z pokrzywy?
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ela napisala:

> Jadłam jajecznicę na pokrzywie, ale to nie zupa...

Robiłam zupę z pokrzywy zupełnie tak samo, jak szczawiową (z jajkiem)
i pokrzywy a'la szpinak. Można też wkroić do surówki. Pokrzywy
trzeba potraktować wrzątkiem, żeby nie parzyły - brzmi absurdalnie ;-)
Z typowych zielsk jeszcze mlecz, czyli mniszek lekarski, jest całkiem
dobry do surówek ;-)

Krycha

1. Data: 2001-11-14 13:30:19

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Z typowych zielsk jeszcze mlecz, czyli mniszek lekarski, jest ca?kiem
>dobry do surówek ;-)
>
>Krycha

oraz rozne kwiatki typu nasturcja...

w Walii tez robilam fijolki w cukrze ( i bialku) - jakie to
ladne...

I jeszcze robilam czekoladowe liscie!

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-14 13:46:26

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> trzeba potraktować wrzątkiem, żeby nie parzyły - brzmi absurdalnie ;-)
> Z typowych zielsk jeszcze mlecz, czyli mniszek lekarski, jest całkiem

Podtwierdzam!!! Krysia ma calkowita racje :o)))
Zupe z mlodej pokrzywy zawsze robila moja babcia, tez bylo tak jak w
szczawiowej i tez pokrzywe babcia parzyla wrzatkiem. To niewyczerpalne
zrodlo witamin, a juz szczegolnie na wiosne :o)))

A surowka z mleczy tez jet dobra, tylko trzeba je chyba najpierw moczyc w
solonej wodzie, aby stracily gorycz.

W domu mam caly zestaw kolorowych kartek ronych zielsk z przepisami.

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-11-14 13:51:04

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bozena wrote:

> A surowka z mleczy tez jet dobra, tylko trzeba je chyba najpierw moczyc w
> solonej wodzie, aby stracily gorycz.

Nareszcie wyjasnila sie tajemnica czemu ten mlecz byl taki gorzki :(
Zainspirowana kiedys przepisami zrobilam salatke- i plulam :( A jeszcze
sie wtedy nameczylam- bo szukalam miejsca gdize nie bedzie pelen olowiu-
z dala od miasta itp
A nigdzie nie bylo napisane , ze go trzeba moczyc.
Dzieki Bozenko- jestes wielka :))
i tak male rzecyz umilaja czlowiekowi zywot :))

1. Data: 2001-11-14 14:21:18

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki Bozenko- jestes wielka :))
> i tak male rzecyz umilaja czlowiekowi zywot :))

Polecam sie na przyszlosc :o)))

1. Data: 2001-11-14 14:23:39

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna Chiger" <k...@p...pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> trzeba potraktować wrzątkiem, żeby nie parzyły - brzmi absurdalnie ;-)
> Z typowych zielsk jeszcze mlecz, czyli mniszek lekarski, jest całkiem

Moja Babcia zawsze na wiosne robila zupe szczawiowa z mloda pokrzywa. Co zas
sie mleczu tyczy to ponoc mozna go tez w pod talerzem kilka godzin
przetrzymac i tez ma stracic gorycz.

Irek

1. Data: 2001-11-14 18:46:58

Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>oraz rozne kwiatki typu nasturcja...

>w Walii tez robilam fijolki w cukrze ( i bialku) - jakie to
>ladne...

>I jeszcze robilam czekoladowe liscie!

>Krysia

W tym roku zamarynowałam kilka malutkich słoiczków z nasionami nasturcji.
Mają udawać kapary?!
Czekam na ochotnika, który pierwszy spróbuje...

Ela

pomysly na zapiekanki z ziemniakami...
co na obiad?
Gorzka brukselka.