Re: Odp: Dni niepłodne

Data: 2001-02-23 20:38:30
Temat: Re: Odp: Dni niepłodne
Od: Blue <a...@z...w.pl>

On Tue, 20 Feb 2001 12:42:46 +0100, "Muhad" <m...@b...ds5.agh.edu.pl> wrote:

Witam :)
Nie, zebym sie czepiala, ale:

> D?ugo?ae cyklu jest charakterystyczna dla
> danej kobiety (i mo?e wynosiae np. 25 dni, 28 dni, 32 dni...).

Przypuszczam ze bardzo rzadko sie zdarza, by ktoras kobieta miesiac w miesiac miala
okres regularnie co 28 dni... Mimo iz ja
zazwyczaj prawie co do dnia moge swoj przewidziec, to wystarczy ze pojade np. nad
morze (mieszkam w gorach) i
juz powinnam spodziewac sie skrocenia cyklu o calkiem sporo dni. Z kolei troszke
silniejszych stresow zapewnia mi
atrakcje w formie przedluzenia cyklu. Ale to tez nigdy nie jest regula. W sumie, z
reka na sercu, to nie jestem w stanie
powiedziec, kiedy mi dokladnie koniec cyklu przypada, mimo iz ZAZWYCZAJ jest bardzo
regularny.

> 1.dni niep?odne (na pocz?tku cyklu)
> 2.dni p?odne (w okolicy jajeczkowania; jajeczkowanie ma miejsce mi?dzy12 a16
> dniem licz?c od ko?ca cyklu, bez wzgl?du na d?ugo?ae cyklu; jajeczko ?yje 12
> godzin)

Tu sie zgadzam, tyle ze nie jestem pewna tego czasu zywotnosci jajeczka... ale to juz
wynika chyba z mojej
niewiedzy...
Wydawalo mi sie jednak ze zyje dluzej... Niewazne... Zapomnialas jednak dodac, ze
plemniki zyja znacznie dluzej...
Jednak poruszylas bardzo wazna sprawe: jajeczkowanie nie przypada ktoregos tam dnia
OD POCZATKU cyklu, co by
bylo latwe do wyliczenia, ale od ostatniego dnia... A tego ostatniego dnia nigdy nie
mozna tak do konca
przewidziec, prawda?

> 3. dni 100% niep?odno?ci (te o które pytasz);100% dlatego, ?e w jednym cyklu
> jest tylko jedno!!! jajeczkowanie

To prawda, ale skad masz ta 100% pewnosc, ze jajeczkowanie mialo juz miejsce? Bo moze
np. w tym miesiacu cykl
z takich czy innych powodow sie wydluzyl? Czy jestes w stanie zagwarantowac, ze np.
w moim przypadku, w 20 dniu cyklu nie
zdarzy mi sie jajeczkowanie? Bo ja sama takiej pewnosci nie mam...
Tak jak nie mam pewnosci ze jajeczkowanie nie przypadnie na 8 dzien cyklu, bo akurat
w tym miesiacu cos mi
sie przestawilo...

> O ile pocz?tek dni niep?odnych 3. fazy mo?na ?atwo wyznaczyae, o tyle koniec
> 1. fazy mo?na wyznaczyae mal?c troch? do?wiadczenia i wiedzy.
> U?ywanie wi?c jakiejkolwiek antykoncepcji w 1. i 3. fazie cyklu jest
> ca?kowicie zb?dne.

Nie odpisywalabym na ten list, gdyby nie poruszal tak waznej, moim zdaniem, sprawy.
Bo pomylka w tych
wszystkich, tak przeciez plynnych, obliczeniach, zawiniona przez czlowieka lub
nature, moze zaowocowac niechciana ciaza. A to
juz moze byc tragedia tak dla osoby stosujacej ta metode, jak i tego dziecka.
Konsekwencja nie bedzie bol glowy czy
wysypka. Przypuszczam ze na swiecie zyje calkiem sporo ludzi, ktorzy zostali poczeci
w tym "bezpiecznym" czasie....
Owszem... jest to metoda naturalna, nie wymaga stosowania tabletek czy innych
zabezpieczen... Ale... Chyba
jednak ryzyko jest zbyt duze, nie sadzisz?... Tobie sie dotychczas udaje, ale
wystarczy maly zart ze strony natury czy chwila
zapomnienia, a skutki beda juz na cale zycie. I autoratywne stwierdzenie, ze
uzywanie antykoncepcji w 1 i 3 fazie cyklu jest
calkowicie zbedne, moim zdaniem jest nieco ryzykowne.... Bo o ile piszesz, ze Ty
stosujesz ta metode i Ci sie udaje, to ok. Po prostu
dzielisz sie swoimi doswiadczeniami. Ale to zdanie troszke zmienia wymowe Twojego
postu... To tak jakbym ja napisala, ze juz od
dluzszego czasu zabawiam sie... bo ja wiem... np. w skakanie na glowke z mostu do
plytkiej wody i nic mi sie nie stalo. A
wiec kazdy to moze robic i nic mu sie rowniez nie stanie... Tylko trzeba
przewidziec, ze czasem moze nadplynac jakis konar, wody
moze byc mniej niz zazwyczaj lub ktos jest ciezszy niz ja... I jesli ja sobie skrece
kark, to bedzie to tylko i wylacznie
moja sprawa. Ale jesli ktos skoczy, bo przeczytal moje zapewnienia, to...

Pozdrawiam
Agnieszka