szukam: kaczka w glinie

1. Data: 2000-07-06 11:50:42

Temat: szukam: kaczka w glinie
Od: Robert Waszkiewicz <r...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak upiec w ognisku kaczke(kurczaka) w glinie?

1. Data: 2000-07-06 15:20:19

Temat: Re: szukam: kaczka w glinie
Od: Aneta Reluga <a...@a...w.sygnaturce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemiła osoba, chcąca być znana jako Robert Waszkiewicz,
napisała w wiadomości <B58A3EF0.FEC%r.waszkiewicz@epoka.com.pl>:
> jak upiec w ognisku kaczke(kurczaka) w glinie?

W "Lesiu" J. Chmielewskiej jest przepis :)
P.PPNMSP. An. :)
--
a...@r...mif.pg.gda.pl | Ta krowa była wymierzona we mnie!...
-------------------------' (Fox Mulder)

1. Data: 2000-07-06 22:42:13

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 06 Jul 2000 11:50:42 GMT, Robert Waszkiewicz
<r...@e...com.pl> wrote:

>jak upiec w ognisku kaczke(kurczaka) w glinie?

polecam lekture "Lesia" Chmielewskiej...

--
Darek

1. Data: 2000-07-07 22:59:19

Temat: Odp: szukam: kaczka w glinie
Od: "Camille" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dariusz K. Ladziak <l...@w...pdi.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...icm.edu.pl...

> polecam lekture "Lesia" Chmielewskiej...

W "Lesiu" gęś zmarnowali - z wierzchu była spalona, w środku surowa.

Camille (wielbicielka Chmielewskiej)

1. Data: 2000-07-08 04:24:03

Temat: Re: Odp: szukam: kaczka w glinie
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Camille wrote:

> Użytkownik Dariusz K. Ladziak <l...@w...pdi.net> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:3...@n...icm.edu.pl...

> W "Lesiu" gęś zmarnowali - z wierzchu była spalona, w środku surowa.
>
> Camille (wielbicielka Chmielewskiej)

Raz w dziecinstwie widzialam, jak pieczono perliczki w glinie w ognisku.
Caly widz polega na tym, ze nie obiera sie pior, tylko patroszy ptaka,
obcina glowe, nogi i konce skrzydel, naciera od wewnatrz sola, a potem
calosc z piorami grubo obmazuje dosc lepka, miekka glina, wygladzajac w
naturalnym kierunku pior. Gdy popiol w ognisku byl taki, jak na
kartofle, to znaczy zarzy sie jeszcze w srodku, ale nie na zewnatrz,
ukladano te gomolki z gliny gleboko w zar, i dlugo, dlugo pieczono w tym
zarze. Wygladalo to po upieczeniu jak podluzna, czarna kula armatnia.
Kucharz walnal w srodek kamieniem, az sie rozlupalo i delikatnie odrywal
kawaly glinianej skorupy razem z piorami. Nie pamietam smaku, ale
pamietam, ile bylo zabawy z obracaniem, i pilnowaniem, i dokladaniem
zaru z innej czesci ogniska, a w koncu zgadnieciem na oko, kiedy gotowe,
no bo jak sprawdzic?
Wiele lat pozniej widzialam amerykanska wersje tego dania. W polnocnym
Idaho, niedaleko Yellowstone, jest magiczny maly kanion, zwany Box
Canyon. Tam kampingowalismy ze znajomymi i jeden z nich robil kurczaka w
ognisku w nastepujacy sposob:
Kurczaka natrzec przyprawami, zawinac w wielokrotne warstwy folii
aluminiowej, piec przy brzegu ogniska, blisko zaru, czesto obracajac,
okolo poltorej godziny. Mozna nadziac przed pieczeniem mieszanka
niedogotowanego ryzu, jablek, rodzynek i ziol, piec dwie godziny. Latwo
sprawdzic, czy mieso miekkie.
Magdalena Bassett

1. Data: 2000-07-09 18:35:39

Temat: Odp: Odp: szukam: kaczka w glinie
Od: "Camille" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...net...
> [...]
> okolo poltorej godziny. Mozna nadziac przed pieczeniem mieszanka
> niedogotowanego ryzu, jablek, rodzynek i ziol, piec dwie godziny. Latwo

Ja w kwestii formalnej ;-): czy w zwykłym piekarniku też tak można? Nabrałam
apetytu (ja w ogóle jestem drobiożerna), a ogniska jeszcze długo nie zobaczę
:-(.

Camille

1. Data: 2000-07-09 20:29:24

Temat: Re: Odp: Odp: szukam: kaczka w glinie
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Camille wrote:

> [...]
> apetytu (ja w ogóle jestem drobiożerna), a ogniska jeszcze długo nie zobaczę

Chodzi o to nadzienie? Jasne, ze mozna. Kurczaka odkryc na ostatnie 10
minut pieczenia, posmarowac maslem, poczekac, az skora zbrazowieje.
Magdalena Bassett

1. Data: 2000-07-11 22:34:31

Temat: Odp: Odp: Odp: szukam: kaczka w glinie
Od: "Camille" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> Chodzi o to nadzienie? Jasne, ze mozna. Kurczaka odkryc na ostatnie 10
> minut pieczenia, posmarowac maslem, poczekac, az skora zbrazowieje.

Dzięki, właśnie dostałam zaproszenie na wieś, zadziwię rodzinę jedzonkiem
:-))).

Camille

kwas chlebowy
Re: Jak zamrazac warzywa?