Winogron

11. Data: 2003-02-07 14:50:30

Temat: Odp: Winogron
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:sDO0a.120377$i...@t...neo.rr.com

> I osmiele sie kolejny raz przypomniec: liczba mnoga - te winorosle
> (a nie winorosla).
Uprzejmie informuję, ze już dawno przyjąłem do wiadomości, że bardziej Ci
odpowiadają "winorosle". I rozumiem o czym mówisz używając takiego słowa.
Także Ty doskonale rozumiesz o czym ja mówię uzywając słowa "winorośla". I
przeciez tylko o to chodzi byśmy się nawzajem rozumieli. Język należy do
jednej z najbardziej chyba utylitarnych spraw w życiu!! Służy porozumiewaniu
się.
Gdyby purystyczne zasady konsekwentnie były stosowane skostniałoby to
wszystko okropnie i chyba mówilibyśmy dzisiaj jakimś zdumiewajacym indyjskim
dialektem....
A więc zupełnie wszystko jedno czy winorosle, czy winorośla blebyśmy byli
zgodni co do wspólnego znaczenia tych słów. c.b.d.o.
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Och kurczę! parę wyrazów wcześniej zrobiłem literówkę i zamiast "winorośle"
napisałem "winorosle". Bardzo, bardzo przepraszam, pokornie proszę o
wybaczenie. Pozostaje mi tylko żywic nadzieję, że pomimo tak potwornego
błędu zostałem przez Ciebie właściwie zrozumiany. :-))))))
J.

12. Data: 2003-02-07 15:40:42

Temat: Re: Winogron
Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czasami problemem staje sie zrozumienie tekstu pisanego literami bez
> "ogonków", a co powiedzieć, jak ktoś pisze: nurz, żecz, ogrut rzart...

Hejka ;-))
To Ci napiszę,że początkowo nie mogłem zrozumieć o jakiej lace wszyscy piszą
na tej grupie .Dopiero potem wpadłem na to ,że chodzi o łąkę .

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Serwis "muszlowcowy" http://republika.pl/jkch1

13. Data: 2003-02-07 18:01:57

Od: "Raróg" <r...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja w swoim ogrodzie posadziłem winogrona ,jabłka i gruszki .I rosną dobrze
wbrew Słownikowi Języka Polskiego PWN :-)))))
wiadomości news:sDO0a.120377$i73.27341379@twister.neo.rr.com...

> [...]
Boga,

14. Data: 2003-02-07 19:22:49

Temat: Re: Odp: Winogron
Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> napisał(a):

> Tylko, że czasami byk się może trafić i czasem aż strach pisać.

O mnie mówisz tak czule?
;-)))
pozdr. Jerzy

15. Data: 2003-02-07 19:24:10

Temat: Odp: Odp: Winogron
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O mnie mówisz tak czule?
> ;-)))

Między innymi tak. :-))))))
Kaska

16. Data: 2003-02-07 19:26:39

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Raróg <r...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> A ja w swoim ogrodzie posadziłem winogrona ,jabłka i gruszki .I rosną dobrze
> wbrew Słownikowi Języka Polskiego PWN :-)))))

I zdrowemu rozsądkowi!!!
Czytałem kiedyś o takim co to dukaty zakopał i liczył na ...
;-)))
pozdr. Jerzy

Gruszeczki azjatyckie.
Lawenda