Odruchowe liczenie sylab - ciąg dalszy, dziwny

31. Data: 2007-09-20 13:47:36

Temat: Re: Odruchowe liczenie sylab - ciąg dalszy, dziwny
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia pisze:

> To taki katolicki nawyk - spodziewanie sie nagrody za zasluzone zycie.
> Niewiele ma wspolnego z samoswiadomoscia. Raczej z poddaniem się woli jakiegos
> oceniajacego boga.

Widzę, że patrzysz z zewnątrz. Typowe.
Nigdy Ci nie przyszło na myśl, że katolicyzm to coś, co łączy ludzi o
podobnym pojmowaniu życia, dla których Bóg nie jest osobnym obiektem
zewnętrznym, lecz utożsamia się z tymże życia pojmowaniem? Bóg - jako
cecha osobowości? Nie trzeba wtedy być ocenianym... wszystko dzieje się
w sposób naturalny, po prostu Kościół (czyli grupa - podstawowe
psychologiczne pojęcie) ludzi podobnych sobie, a Bóg - to zespół ich
najlepszych cech oraz wypracowanych i sprawdzonych (co najważniejsze)
reguł postępowania - wtórnego produktu zbiorowej (już) osobowości.
Zresztą to samo można powiedzieć o każdej innej grupie nieformalnej,
wstawiając zamiast pojęcia "Bóg" cokolwiek innego, co łączy ludzi w daną
grupę...
Nagroda - czyż nie jest to po prostu spodziewane następstwo, spełnienie
oczekiwań każdego członka Kościoła w wyniku określonych działań,
postępowania, trwania przy określonych poglądach? Jak w każdej grupie
zresztą. Skąd się bierze Twój szyderczy ton akurat wobec mojej grupy? -
doprawdy, nie wiem...
:-)

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:

32. Data: 2007-09-20 14:38:47

Od: Marek Krużel <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

znowu polityka

33. Data: 2007-09-20 14:51:43

Od: "Kasia " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@p...onet.pl> napisał(a):

> Nigdy Ci nie przyszło na myśl, że katolicyzm to coś, co łączy ludzi o
> podobnym pojmowaniu życia, dla których Bóg nie jest osobnym obiektem
> zewnętrznym, lecz utożsamia się z tymże życia pojmowaniem?

Alez przyszlo mi do głowy. Jak najbardziej. Nawet myślę, że jest tak jak
piszesz. :)

> Skąd się bierze Twój szyderczy ton akurat wobec mojej grupy? -
> doprawdy, nie wiem...
> :-)

Słusznie nie wiesz :), bo nie było w tym cienia szyderstwa. Po prostu lekkie
potraktowanie jakiegos aspektu religii (który akurat tutaj mi pasował dla
ilustracji) i wyrażenie równocześnie afirmacji dla wolności oraz niepokornej
indywidualności. :)

Jestem bardzo za wielością religii, możliwościa wyboru wyznania, wiary,
wartości i stylu życia. :)

- JaKasia

34. Data: 2007-09-20 16:01:14

Od: "Kasia " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Krużel <f...@g...pl> napisał(a):

> znowu polityka

Kurdę, nie. Postawy życiowe. :)

35. Data: 2007-09-20 16:09:03

Od: "Kasia " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@p...onet.pl> napisał(a):

(...) Bóg - to zespół ich
> najlepszych cech oraz wypracowanych i sprawdzonych (co najważniejsze)
> reguł postępowania - wtórnego produktu zbiorowej (już) osobowości.

Właśnie to mi w wielu religiach nie pasuje - tych wspólnych reguł jako
najwyższego czynnika. Bóg jako najwyższa instancja w nas samych, wyzwalająca
najlepsze cechy, najwyższą naszą madrość - to jak najbardziej. I tak właśnie
traktowałam Boga w moim okresie katolickim.

> Zresztą to samo można powiedzieć o każdej innej grupie nieformalnej,

W odniesieniu do Boga to dla mnie trochę za mało. Ale dla grupy wyznaniowej
wystarczy. Jeśli oczywiście ktoś "lubi należeć". Ja nie.

- JaKasia

36. Data: 2007-09-20 16:13:59

Od: "Kasia " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

<l...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> (...) Dałeś mi satysfakcję z tego, ze odgadłem co
> wykoncypowałeś. Dzięki.

Może Marek miał na myśli właśnie ten nadmiar koncypowania?
On koncypuje, więc też w lot dostrzega, gdy ktoś koncypuje zbyt dużo? ;)

-jk

37. Data: 2007-09-20 17:09:29

Od: Marek Krużel <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 20 Sep 2007 16:01:14 +0000, Kasia napisze:

> Kurdę, nie. Postawy życiowe. :)

niech będzie... public relations

38. Data: 2007-09-20 19:18:42

Od: "Fryderyk Niemociński" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia <a...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> Może Marek miał na myśli właśnie ten nadmiar koncypowania?
> On koncypuje, więc też w lot dostrzega, gdy ktoś koncypuje zbyt dużo? ;)
>
> -jk
Koncypowanie ma swoje uzasdnienie w generowaniu antykoncepcji.

39. Data: 2007-09-21 05:43:21

Temat: Re: Odruchowe liczenie sylab - po wizycie u lekarza
Od: " " <l...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

<l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> Witam!
>
> Pisałem wczoraj o tym, że odkryłem, iż moje zwracanie uwagi na podzielność
> sylab przez cztery w tekście mówionym jest "niestandardowe"...

Wczoraj byłem u psychiatry. Nie będę dokładnie opisywał wizyty, bo po moim
krótkim wstępie rozpoczęła się seria pytań testowych, których nie będę
ujawniał w obawie, że ktoś się do takiego badania przygotuje. Był to test, w
którym raczej trudno "oszukiwać" czy koncypować nieprawdę.;) Przykładowy
fragment to polecenie zapamiętania różnych liczb albo wymienienia pewnych
rzeczy. Ponadto psychiatra wskazał mi inne objawy, które u mnie występują, a
zupełnie nie zdawałem sobie z nich sprawy. Ciekawe uczucie, kiedy ktoś mówi
"pan po wstaniu z łóżka dotyka lewą dłonią prawego kolana, a następnie łapie
się za nos" (przykład absurdalny oczywiście), a człowiek po chwili szoku może
z siebie wydusić tylko "Eee... nooooo... tak! Ma pan doktor rację! Skąd pan
wiedział?!":).

Skończyło się tym, że pan doktor stwierdził, iż mam przyjść jeszcze za
tydzień, ale on podejrzewa zaburzenia obsesyjno-kompulsywne i dostałem
receptę. Dla ciekawych - leczy się to antydepresantami (leki z grupy SSRI -
wybiórcze inhibitory wychwytu zwrotnego serotoniny), tylko że w zwiększonych
dawkach.

Aha - choroba nieleczona podobno ma tendencje do nasilania się tak, że
ostatecznie uniemożliwia funkcjonowanie.

Dobra wiadomość - nie mam depresji ani skłonności samobójczych. :) Dlatego bez
obawy mogę brać te leki, które zwiększają ryzyko zachowań samobójczych.

Właśnie wziąłem pierwszą tabletkę i z niecierpliwością oczekuję, czy wystąpią
u mnie któreś z długiej listy przerażających skutków ubocznych.

Dzięki wszystkim, którzy mi odpowiadali i pozwolili (chociażby nieświadomie i
biernie) uporać się ze stresem związanym z niepewnością co do swoich podejrzeń
i przyszłego losu.:) Pozdrawiam!

40. Data: 2007-09-21 07:40:31

Od: "Fryderyk Niemociński" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

<l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
nieświadomie i
> biernie) uporać się ze stresem związanym z niepewnością co do swoich
Znów będą leczyć zdrowego!
Czytałam cały wątek, z uwzględnieniem początku. Tobie nic nie jest. Każdy z
nas jest jakiś. Dążenie do symetrii i liczenie sylab stanowią Twoją urodę.
Pomyśl, co można z tym zrobić. Są gotowe recepty, lecz żadna nie będzie
przystawać do takiej indywidualności, jaką nam tu prezentujesz (rozwlekle
piszesz). Czego nie da się zmienić, to trzeba polubić. A zresztą widzisz
celowość takich zmian? Przemyśl to jeszcze, zanim pozwolisz, żeby Ci
nagrzebali.

Panslav, wiesz jak sie rucha grube baby?!!
Maciej Kot idea i serce dla sztuki i dzieci
Psychologiczne badanie stylu
KUPSTAUERY...
frajerzy