Re: Odśnieżarka - czy warto?

From: "Maciej Muran" <n...@n...spam>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Odśnieżarka - czy warto?
Date: Thu, 21 Dec 2006 18:28:36 +0100

Użytkownik "Kajetana_Kinga aka Słowotok"
> - czy w ogóle warto kupować taką pchaną ręcznie, (bo te większe, którymi
> się jeździ kosztują ponad 2 tysiące) - wyczytałam, przy mokrym śniegu
> urządzenie się zapycha

A masz może gdzieś fotkę tej ręcznej?
Ogólnie, to jakoś słabo sobie wyobrażam sporą różnicę w odgarnianiu śniegu
"maszyną ręczną" w porównaniu do "maszyny ręcznej typu łopata".

> - a jeśli tak to jakie? W kwestii odśnieżarek doświadczenie mam zerowe.

Mam przed oczami obrazek pana w Zakopanem - trochę warkotu i spalin i fuuura
śniegu wylatująca na bok ;)

> Do odśnieżenia jest chodnik pod domem, wjazd dość głęboki na posesję i
> podwórko na którym parkują samochody - chcę się dogadać z sąsiadem, który
> też mieszka w tej posesji i kupić maszynę na spółkę (w ostatecznym razie
> samej).
>
> Generalnie to raczej jestem za, patrząc na to że:
> - zima w stolicy i w okolicy raczej była tęga w zeszłym roku
> - poprzedni właściciele mówili,że jak napadało, to był faktycznie problem
> z wyjazdem
> A więc i tak będę musiała to robić. Wielka łopata, a nawet 2 w piwnicy
> jakoś mnie nie cieszą :)

Najprościej będzie policzyć koszt własnej pracy. Jeśli się okaże, że w ciągu
kilku/nastu lat koszt zakupu maszyny (i jej eksploatacji) się zwróci, to ja
bym kupił na spółę z sąsiadem. Chyba, że sąsiad jakiś małotechniczny jest
albo pojawi się problem w czyim garażu maszyna ma stacjonować.

> No i piasek czy sól? Sąsiad sypie sól, bo podobno piasek się nie sprawdza
> ale piasek jest zdrowszy dla ziemi. To w co się w końcu zaopatrzyć? I
> gdzie? (sól to wiem, ale piasek - markety budowlane?)

Zależy ile tego piachu nasypiesz. Po kilku latach można mieć zdrową glębę
skłądającą się w górnej warstwie z... piasku ;)
A skoro ma być porządnie odśnieżone, to po co sól albo piasek? Auto powinno
dać radę (opony zimowe), chyba że z kierowcą jest jakiś problem ;)

M.