Re: Odwrocenie obrazu w lustrze

1. Data: 2007-01-24 12:13:19

Temat: Re: Odwrocenie obrazu w lustrze
Od: "ksRobak" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

pl.sci.filozofia,pl.sci.fizyka,pl.sci.psychologia

"H.D." <h...@v...pl>
> [...]

> jezeli teraz do zdjecia przylozymy mu lustro to bedzie widzial to samo
> co by widzial w rzeczywistosci.
> To zdjecie po obrocie NAKLADA sie na obraz w lustrze.
> Przypominam, ze dyskutowalismy temat
> dlaczego lustro odwraca w jednym kierunku?
> Odpowiadam, bo obiekt mozemy obejsc tylko jedna droga
> z boku albo gora albo dolem, czyli obrocic obiekt wedlug jednej osi.
>
> Aby juz ostatecznie zdefiniowac wg czego obraca, to wyjasniam-
>
> Obraca wedlug osi prostopadlej do plaszczyzny wyznaczonej przez trzy punkty;
> obiekt, jego obraz w lustrze i obserwatora.

Drogi Panie. Jednooki obserwator używa oka tak jak Leonardo da Vinci
używał przyrządu optycznego Camera Obscura.
Wszyscy wiedzą, że obraz po przejściu przez źrenicę na siatkówce
jest odwrócony, a więc lewo jest po prawej a góra u dołu.
Aby obserwator widział to samo co JEST w rzeczywistości,
to obraz odwrócony na siatkówce oka musi być powtórnie odwrócony. :o)
Rolę tę spełnia 'lustro wewnętrzne' o nazwie PSYCHIKA.
Tak.
Nazwa psychika (od psyche) powstała w czasach, gdy ludzie rozumieli słowa,
oraz umieli kojarzyć rzeczywiste zdarzenia i wyciągać uzasadnione wnioski.
Psyche (oryginał) to lustro, którym można obracać. :-)
Psychikę także można wykrzywić, można też wywrócić ją na drugą stronę
a więc wynicować. Zajmują się tym specjaliści od socjotechniki, manipulacji
i prania mózgów. :-)

"Nie wystarczy szeroko otwierać oczu - trzeba też rozdziawić gębę" /Robakks/
~>°<~
Edward Robak*
Uwaga: kopia na free-pl-prawdy
--
"GEOMETRIA jest lustrem w którym przegląda się matematyka" /autor znany/
Jeśli jakaś teoria nie jest jednoznacznie falsyfikowalna w geometrii

2. Data: 2007-01-29 09:48:57

Od: "ksRobak" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
"ksRobak" <r...@t...pl>
> [...]

> i prania mózgów. :-)
>
> "Nie wystarczy szeroko otwierać oczu - trzeba też rozdziawić gębę" /Robakks/

Dodam jeszcze, że różnica pomiędzy negatywem a pozytywem jest prosta
dla dwóch kolorów:
kolor biały zamienia się na czarny a czarny na biały.
Gorzej gdy chcemy wynicować kolor kolorowy np. purpurę.
Wynicowanie a więc zanegowanie purpury nie jest już takie łatwe
szczególnie, że efekt zależy także od tła. :-)
~>°<~

3. Data: 2007-01-30 12:26:25

Od: Artur Pawłowski <b...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

ksRobak napisał(a):
> [...]
> Wynicowanie a więc zanegowanie purpury nie jest już takie łatwe
> szczególnie, że efekt zależy także od tła. :-)

W modelu barw CMYK stosowanym w poligrafii przyjmujemy, że biały kolor,
to kolor podłoża. I tego proponuję się trzymać.

--
Artur Pawłowski
apawlowski(at)list(dot)pl

4. Data: 2007-01-31 08:35:05

Od: "ksRobak" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Artur Pawłowski" <b...@b...com>
> [...]

> W modelu barw CMYK stosowanym w poligrafii przyjmujemy, że biały kolor,
> to kolor podłoża. I tego proponuję się trzymać.

hehe
To szczególny przypadek nadruków na białym papierze, ale "kartka" w poligrafii
niekoniecznie zawsze jest biała (np. żółty podkoszulek). CMYK to tylko model.
Mnie w tym wątku zależało na uchwyceniu "odwrócenia" m.in.
wklęsłość - wypukłość
pieczątka - stempel (odbicie)
przedmiot przed lustrem - obraz w lustrze
fotografia pozytywowa - fotografia negatywowa
dlatego w poście który Pan komentujesz użyłem słów "negatyw a pozytyw".
Gdy obraz wykonany zgodnie ze sztuką poligraficzną sfotografujemy
- to błona negatywowa będzie miała odwrócone kolory. :-)
~>°<~

5. Data: 2007-02-04 04:07:34

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ksRobak" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jeśli jakaś teoria nie jest jednoznacznie falsyfikowalna w geometrii
> to nie jest to teoria matematyczna (zwidy nie odbijają się w lustrze).

Nawet mnie się to fajnie czyta :-))
Bo to przypomnienie, że czasem na głowie trzeba stanąć, by obraz rzeczywisty
zobaczyć.
I nie wystarczy go we łbie obrócić :-))

Rozumiem więc obrócenie sentencji geometrycznej?
Czy Ci się "tak stało"?

No i ...
> Gdy obraz wykonany zgodnie ze sztuką poligraficzną sfotografujemy
> - to błona negatywowa będzie miała odwrócone kolory. :-)

Zbytnie uproszczenie, prowadzi do zwycięstwa posiadacza wiedzy
szczątkowej :-)))
"Ha! Głupoty gadasz, bo każdy wie, że to nie prawda".

Choćbyś latami zadziwiał świat, to jeśli się raz pomylisz,
nie uściślisz, pomyj spodziewaj się na głowie :-)))

ett

6. Data: 2007-02-05 09:48:21

Od: "ksRobak" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"eTaTa" <e...@p...onet.pl>
> [...]

> zobaczyć.
> I nie wystarczy go we łbie obrócić :-))
>
> Rozumiem więc obrócenie sentencji geometrycznej?

GEOMETRIA - Drogi Panie - to widok z wnętrza i z zewnętrza, równocześnie.
Ta choroba nazywa się LOGIKA. :-)
Ludziom "się dzieje", gdy widząc jedno zapominają o drugim (klapki na mózgu):
pieczęć musi być negatywem aby stempel (odcisk) mógł być pozytywem.
Tak. :-)
Takie rozróżnienie jest skutkiem zdolności człowieka do nadawania nazw.

> [...]
>
> Choćbyś latami zadziwiał świat, to jeśli się raz pomylisz,
> nie uściślisz, pomyj spodziewaj się na głowie :-)))

Uściśleniem jest słowo "błona negatywowa", którego to określenia bardziej
uściślić się nie da bowiem negatyw to negatyw a pozytyw to pozytyw.
To podstawa Arystotelesowskiej tożsamości
A to A
A=A
:-)
Edward Robak*
Uwaga: kopia na free-pl-prawdy
~>°<~
Może już pora spojrzeć PRAWDZIE prosto w jej wybałuszone oczy?

Terapia, było: Glu - poważny temat, więc jeśli można ....
Standardy etyczne i przyczyny ich zmian a akceptacja ;)
Tu...możesz:
Przychodzi psycholog do lekarza...
grupa dyskusyjna psychologia