Terapia, było: Glu - poważny temat, więc jeśli można ....

1. Data: 2007-01-24 09:19:54

Temat: Terapia, było: Glu - poważny temat, więc jeśli można ....
Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Teraz się wytłumaczę, później reszta.
Założyłem (jak każdy), że jeśli nikt nie zareagował sensownie na hasło,
to, nikt nie posiada wiadomości_pasji rozwiązania problemu.
Czyli....
Pozornie zostaję sam z "tematem".

:-) Oczywiście, tak.

Ale, mam prośbę. Bo zgodnie z moimi oczekiwaniami,
okazuje się, że miałem szczątkową rację interesując się tym tematem.

Zaraz wyłuszczę prośbę, a teraz tylko napiszę w skrócie "o co biega".

Mielina to element, upraszczając, niezbędny w rozwoju układu nerwowego,
w tym mózgu. Jest wg. mnie wyraźnie zależny od komórek glejowych.
Te zaś są zależne od ....
I tu dwa, trzy lata temu były prowadzone badania na szczurach.
Oczywiście, jak wszystko, idzie w ... "byle dalej od Polski".

Zakładam, że nie są to jedyne badania. I zakładam, że skojarzenia
pozornie luźne, mogą mieć dokładnie ten sam skutek, co wieloletnie badania.

Oczywiście dokładnie opiszę jeśli ktoś się zainteresuje.

Co z tą terapią?
Zależy mi na odnalezieniu terapii ...w której próbowano zastosować
pochodne, lub bezpośrednio.... glutaminianu sodu. Zaobserwowano zmiany.
Zagrożenia, itd.

Ale wszystkie materiały mnie interesują :-))
Mam otwartą skrzynkę i parę giga wolnego miejsca.
Gdybyście z łaski swojej mogli mnie "zaspamować", będę wdzięczny.
Język dowolny.

Oczywiście wolę konkrety, niż luźne artykuły z pism dla... no nieważne :-)

Pozdrawiam
ett

Badania przeprowadzała Jadwiga Jaworska-Adamu z koleżankami.

2. Data: 2007-01-24 15:51:36

Od: "Slawek [am-pm]" <sl_d(na_poczta.onet.pl)@tutaj.nic> szukaj wiadomości tego autora

"eTaTa" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> I tu dwa, trzy lata temu były prowadzone badania na szczurach.
> Oczywiście, jak wszystko, idzie w ... "byle dalej od Polski".

E, Tata, słuchaj, no! Interesuje mnie mielina. W niczym
Ci raczej nie pomogę, ale gdybyś kiedyś chciał coś popleść
na ten temat, serdecznie zapraszam do plecienia.

Przy okazji, zainteresuj się teoretycznie rzecz biorąc dużo
łatwiejszym przypadkiem, który był tu niedawno przytaczany
(http://wiadomosci.onet.pl/9561,8,0,pokaz.html):

"W Kambodży odnaleziono kobietę, która zaginęła jako dziecko
19 lat temu i prawdopodobnie sama przeżyła w dżungli. 27-letnia
obecnie kobieta nie mówi, ani też nie umie chodzić w pozycji
wyprostowanej. Jej ruchy przypominają bardziej ruchy małpy
niż człowieka."

Ciekaw jestem, czy w jej przypadku uda(łoby) się osiągnąć
jakiś postęp w dowolnych umiejętnościach nabywanych przez
dzieci w wieku do kilkunastu lat. Jeśli okazałoby się to mało
skuteczne, tym trudniejsze byłoby to w odniesieniu do chłopaka,
którego masz na myśli. Zakładam, że owa kobieta miała (i nadal
ma) całkowicie zdrowy (cokolwiek by to miało znaczyć) mózg.
Niemniej sukcesów życzę.

--
Sławek

3. Data: 2007-01-24 16:38:34

Od: Paweł Niezbecki <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Slawek [am-pm]<sl_d(na_poczta.onet.pl)@tutaj.nic>

[...]
> Przy okazji, zainteresuj się teoretycznie rzecz biorąc dużo
> łatwiejszym przypadkiem, który był tu niedawno przytaczany
> (http://wiadomosci.onet.pl/9561,8,0,pokaz.html):
[...]

Czy chodzi o zainteresowanie się teoretycznie, czy o teoretycznie dużo
łatwiejszy przypadek? ;)

Paw.

4. Data: 2007-01-24 17:08:42

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slawek [am-pm]" <sl_d(na_poczta.onet.pl)@tutaj.nic> napisał w
wiadomości news:ep7vaa$crv$1@news.onet.pl...
> "eTaTa" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> E, Tata, słuchaj, no! Interesuje mnie mielina. W niczym
> Ci raczej nie pomogę, ale gdybyś kiedyś chciał coś popleść
> na ten temat, serdecznie zapraszam do plecienia.

Bardzo chętnie.
Zwłaszcza wszystko z ostatnich trzech-czterech lat,
bo strasznie opóźniony w rozwoju jestem :-))

> [...]
> którego masz na myśli. Zakładam, że owa kobieta miała (i nadal
> ma) całkowicie zdrowy (cokolwiek by to miało znaczyć) mózg.

Po pierwsze ten, artykuł, to pewnie "kaczka dziennikarska".
Ale, nieważne. Takich przypadków jest dużo zbadanych.
Dzięki, że przypominasz.
Tak. Spodziewam się, że niewykształcone ośrodki będzie trudno
przywrócić do pełnej sprawności (niemożliwe), ale ... młody (jeszcze)
wiek daje jakieś szanse. Istnieją też możliwości przekierowań i co
ważniejsze stymulacji rozwoju ośrodków niedorozwiniętych, przy
wspomaganiu procesów odżywiania komórek, itd.

Ja mam jednego pacjenta, to mi łatwiej :-) (chyba).

Do tego dochodzą, te moralno - etyczne "problemy".
W efekcie niezły bigos.

A kalkulowanie kosztów.... szkoda gadać.

> --
> Sławek

Dlatego pomyślałem o odpowiedniej diecie i terapii.
E621 ma pozytywne działania i negatywne, muszę dotrzeć do jakiś
danych, prób, itd. aby określić, gdzie i jaka może być jego skuteczność.
Występuje nagminnie w pożywieniu.
Oczywiście nie zakładam, że to "dieta cud" :-)
Oraz tego, że tylko sam w sobie, może wspomóc rozwój.
Ot. Polepszacz.

ett

5. Data: 2007-01-24 17:38:51

Od: "puciek2" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

eTaTa <e...@p...onet.pl> napisał(a):

[...]

> Dlatego pomyślałem o odpowiedniej diecie i terapii.
> E621 ma pozytywne działania i negatywne, ...

A te pozytywne to jakie dokładnie ?

[...]

> ett

puciek.

6. Data: 2007-01-24 19:45:18

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik puciek2 <p...@g...SKASUJ-TO.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ep85jb$n08$...@i...gazeta.pl...
> eTaTa <e...@p...onet.pl> napisał(a):
>
> [...]
>

> A te pozytywne to jakie dokładnie ?

Że ci żarełko smakuje? ;)

7. Data: 2007-01-24 20:55:12

Od: "... All Toski" <a...@p...not.pl> szukaj wiadomości tego autora

"eTaTa" w news:ep83qp$r8d$1@news.onet.pl...
/.../

> E621 ma pozytywne działania i negatywne, muszę dotrzeć do jakiś
> danych, prób, itd. aby określić, gdzie i jaka może być jego skuteczność.
> Występuje nagminnie w pożywieniu.
/.../

Aż mną rzuciło... o ścianę ;). Przyłączam się do Pućka - gdzie Ty widzisz
te dobre strony??? Producent zywności jesteś? Bo tylko oni mogą to draństwo
chwalić. Kiedyś mocno się tym preparatem interesowałem, ale oficjalnie
nie ma dotychczas potwierdzenia szkodliwości. Iintuicja i doświadczenie
mówi coś kompletnie przeciwnego i kiedyś sprawa wybuchnie.
E621 niszczy synapsy!!
A w produktach jest rzeczywiście powszechny i bez umiaru! Nie wierzę
w precyzyjne dozowanie - kiedyś słyszałem relację dostawcy takich śmieci.
Mówił, że nikt tego nie kontroluje i sypią ile wlezie! A my umieramy
powoli...

> ett

sorry
znikam

Zenobia
:)
;)
!!

8. Data: 2007-01-25 10:47:45

Od: "NEWS ONET" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "... All Toski" <a...@p...not.pl> napisał w wiadomości

> "eTaTa" w news:ep83qp$r8d$1@news.onet.pl...
> /.../

> /.../
>
> Aż mną rzuciło... o ścianę ;).

Skutecznie? :-))

> [...]
> nie ma dotychczas potwierdzenia szkodliwości. Iintuicja i doświadczenie
> mówi coś kompletnie przeciwnego i kiedyś sprawa wybuchnie.

Słuchajcie, no, Zenobia. :-))
Byłbym wdzięczny za konkrety.
Oczywiście, masz rację. Przyznana Ci racja, jest racją i dla mnie.
Też uważam, że na długich dendrytach skutki są "opłakane",
ale na krótkich?
Coś za coś.
Szczur jest raczej krótki :-)))
Cały czas chodzi mi po głowie C12tka. Dlaczego?
Nie kumam jeszcze. Osłona?

> [...]
> w precyzyjne dozowanie - kiedyś słyszałem relację dostawcy takich śmieci.
> Mówił, że nikt tego nie kontroluje i sypią ile wlezie! A my umieramy

Zgoda. Od strychniny też, i wszystkich środków w nadmiarze.
Zwłaszcza gdy, statystyczny Europejczyk, nijak się ma do konkretnego
Europejczyka.

Tak sobie luźno gawędzimy.:-))
Temat dla organizacji. Tyle ile E, tyle organizacji antyE i Zarząd Główny.
Razy ilość krajów. I Zarząd Europejski.

Tu jednak chodzi o konkretny przypadek.
Dałbyś sobie rękę uciąć, by przeżyć?

Ja tylko się zastanawiam, nie robię doświadczeń w ciemno.

Popatrz.
Jak C621 polepsza smakowość? O czym przypomina Sky.
Poprzez kubki, czy przyswajalność (zmysłową?)?

ett

Więcej pożywki!!!

9. Data: 2007-01-29 18:37:08

Od: "... All Toski" <a...@p...not.pl> szukaj wiadomości tego autora

echild w news:epa0t3$noe$1@news.onet.pl...
/.../

> [...]
> Coś za coś.
> Szczur jest raczej krótki :-)))
> Cały czas chodzi mi po głowie C12tka. Dlaczego?

No... przykro mi. Tak daleko się nie zagłębiałem w temat.
Wiem, jak jest ważny dla Ciebie, ale tu trzeba zdaje się
samodzielnie kopać.. i kopać niestrudzenie. Do skutku.
Tak jak to była na "oleju Lorentza"?

> [...]
>
> Tak sobie luźno gawędzimy.:-))
> Temat dla organizacji. Tyle ile E, tyle organizacji antyE i Zarząd Główny.

Cieszę się - wybacz - że nie spotyka to mnie. Ale gdyby spotkało,
to zapewne zachowywałbym sie tak samo jak Ty, to znaczy drążył
do upadłego. Włącznie z ucinaniem ręki.

> Ja tylko się zastanawiam, nie robię doświadczeń w ciemno.
>
> Popatrz.
> Jak C621 polepsza smakowość? O czym przypomina Sky.
> Poprzez kubki, czy przyswajalność (zmysłową?)?

Tu moge tylko spekulować, intuicyjnie. Zapewne działa radośnie
na kubki, a tego drugiego działania nikt już dokładnie nie dostrzega.
Nie sądzę jednak by nawet w małej dawce było ono pozyteczne.

> ett
>
> Więcej pożywki!!!

Tak tak....

Ale nie gardziłbym też sferą dźwięków srebrzystych...!
Które nie tylko łagodzą obyczaje.

All

10. Data: 2007-02-06 03:09:12

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NEWS ONET" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Popatrz.
> Jak C621 polepsza smakowość? O czym przypomina Sky.
> Poprzez kubki, czy przyswajalność (zmysłową?)?

Napisałem "dendrytach"? Starość nie radość :-)
Oczywiście aksonach.
Pomyłki bywają twórcze :-))

Bo teraz mi się skojarzyło, że przy analizie wyszukiwania połączeń
dendrytowych, jednym z podstawowych problemów jakie miałem,
to uściślenie wartości drogi.Vel. które połączenie ma być sprawniejsze,
szybsze, ważniejsze. Cyfrowo to pikuś, ale na biomasie kłopocik.
Deliberuję sobie :-))) Nie przerażać się!

ett

Ponadto brakuje mi potwierdzenia, że każdy dendryt,
(a według mnie, po czasie, nie każdy (a może, czasem, od razu))
ma połączenie "dalsze" - bezpośrednie.
Cyfrówka wręcz gwarantuje, a biomasa?
Coś mi się ta, biotechnika zapuściła_opóźniła.

ojojojo joj!

Standardy etyczne i przyczyny ich zmian a akceptacja ;)
Tu...możesz:
Przychodzi psycholog do lekarza...
grupa dyskusyjna psychologia
Humor jako "egzorcyzm" ;)