Strona główna Grupy pl.rec.dom Ogrzewanie gazem, piec dwufunkcyjny - komfort a niskie zużycie gazu Re: Ogrzewanie gazem, piec dwufunkcyjny - komfort a niskie zużycie gazu

Re: Ogrzewanie gazem, piec dwufunkcyjny - komfort a niskie zużycie gazu

From: "TomekD" <t...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Ogrzewanie gazem, piec dwufunkcyjny - komfort a niskie zużycie gazu
Date: Tue, 23 Sep 2008 20:06:00 +0200

"Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
news:gbb57o$f3m$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> Jakiej znow teorii? Na tym nie zrobisz doktoratu, to naprawde jest
> trywialne. Powinno byc w instrukcji kotla i/lub termostatu.

[...]
> Nie, termostat pozwala uzyskac jednoczesnie komfort i oszczednosc.

> Nie rozumiem, jesli w pomieszczeniu masz termostat to jak go chcesz
> przeniesc do tegoz pomieszcenia - on juz tam jest.

Nie wiem jak z doktoratem ale magisterkę to spokojnie :-)
Instrukcja podaje gotowy przepis i nie tłumaczy dlaczego, a ja jestem tego
ciekaw bo jak się coś rozumie to można osiagnąć więcej niz tylko stosując
mnemotechnikę.
Jak sądzę masz z tematem o którym rozmawiamy coś wspólnego, pewnie dlatego
wydaje się to dla ciebie subiektywnie trywialne.
Szukając informacji w sieci widziałem wiele dyskusji na więc chyba nie jestem
jedynym dla którego trywialne to nie jest...

Czym różni się twoim zdaniem w działaniu termostat pokojowy w porównaniu ze
zworą na piecu zamiast termostatu przy ustawieniu rozsądnej temperatury wody na
piecu i regulowaniu temperatury głowicami na grzejnikach ? Skąd niby komfort bo
oszczędność rozumiem jako to co napisałem poprzednio.

Napisałem niejasno - chodzi o sytuację gdy w pomieszczniu innym niż to z
termostatem pokojowym temperatura nie jest w stanie dojść do oczekiwanej. Czyli
np. termostat w pokoju dziennym a w korytarzu zimno bo pokój dzienny zdołał się
nagrzać, termostat rozłączył a w korytarzu nagrzać się nie zdążyło.

TomkeD