Ogrzewanie gazem, piec dwufunkcyjny - komfort a niskie zużycie gazu

101. Data: 2008-09-24 16:23:38

Temat: Re: Ogrzewanie gazem, piec dwufunkcyjny - komfort a niskie zużycie gazu
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "emarcin" <e...@p...com> napisał w wiadomości
news:gbdnsu$d67$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> A jak?

Po wylaczeniu kotla pompa po prostu kreci jeszcze przez ustalony - staly -
czas. Kociol wylaczy sie samoczynie po pogdrzaniu wody do okreslonej
temperatury, niezaleznie od sygnalow z termostatu.

102. Data: 2008-09-24 16:25:32

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie niestety była taka konieczność. Mam salon połączony z aneksem
> kuchennym i holem. Niestety musiałem ustawić na głowicy w salonie
> temperaturę
> niższą od tej na termostacie. Inaczej centralne wyłączało się zanim
> nagrzało
> pozostałe pomieszczenia.

Przykrec kryza grzejniki w salonie i zdejmij ta nieszczesna glowice - to co
masz w tej chwili malo efektywnie dziala.

103. Data: 2008-09-24 18:18:47

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Po wylaczeniu kotla pompa po prostu kreci jeszcze przez ustalony -
> taly - czas. Kociol wylaczy sie samoczynie po pogdrzaniu wody do
> okreslonej temperatury, niezaleznie od sygnalow z termostatu.

To właściwie co robi termostat.

104. Data: 2008-09-24 18:39:02

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To właściwie co robi termostat.

Zezwala na grzanie, ale nie jest ostateczna instancja w decydowaniu o tym
czy kociol grzeje - ma "wspoludzial".

105. Data: 2008-09-25 05:53:41

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "emarcin" <e...@p...com> napisał w wiadomości

> Zezwala na grzanie, ale nie jest ostateczna instancja w decydowaniu o tym
> czy kociol grzeje - ma "wspoludzial".

No dobra to wiem co wyłącza kocioł: osiągnięcie odpowiedniej temperatury "na
kotle"
i/lub termostat. A co go włącza? Rozumiem że termostat razem z czym?

Tak się zastanawiam że kocioł (a właściwie pompa w kotle) przy takim
sterowaniu
może często pracować na "zamknięte" grzejniki.

106. Data: 2008-09-25 07:19:16

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak się zastanawiam że kocioł (a właściwie pompa w kotle) przy takim
> sterowaniu może często pracować na "zamknięte" grzejniki.

I w tym cały problem.

107. Data: 2008-09-25 07:26:00

Od: PeJot <P...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora

jangr pisze:

> I w tym cały problem.

Od tego jest by-pass na kotle.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

108. Data: 2008-09-25 08:23:33

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "na kotle"
> i/lub termostat. A co go włącza? Rozumiem że termostat razem z czym?

Temperatura wody musi spasc ponizej okreslonej, no i zwykle stosuje sie
zwloke - kociol nie zalaczy sie jesli nie uplynelo ilestam czasu od
ostatniego wylaczenia.

> Tak się zastanawiam że kocioł (a właściwie pompa w kotle) przy takim
> sterowaniu
> może często pracować na "zamknięte" grzejniki.

Jesli sa zamkniete, to na nie nie pracuje - nie bardzo rozumiem co piszesz.

109. Data: 2008-09-25 09:50:48

Od: lukas <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skoro toczy się w tym temacie taka rozbudowana dyskusja, to zadam pytanie
tego dotyczące. Posiadam głowicę termostatyczną firmy Danfoss RTD 3100.
Posiada ona oprócz przekręcanego pokrętła od o do maksimum. Oprócz tego na
przodzie tej głowicy znajduje sie obrotowe pokrętło z takim wskaxniekiem
od minim do maksimum i po drodze z kropką (co widoczne jest na tym
rysunku: http://tinyurl.com/4m3x48 ). Czy to pokrętło na przodzie głowicy
do czegoś słuzy, czy to jest tylko informacyjna rzecz?

lukas
gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.
pl;tlen:lukasew
http://pl.lostpedia.com Zwijasz? - www.zwijaj.pl

110. Data: 2008-09-25 10:06:32

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PeJot" <P...@0...pl> napisał w wiadomości

> Od tego jest by-pass na kotle.

Nie po to jest zainstalowany kocioł, żeby latać bez sensu by-passem, ale aby
grzać pomieszczenia poprzez grzejniki.
By-pass jest wymyślony dla bezpieczeństwa, tak sądzę.

Podgrzewane lustro w łazience
Zabudowa pralki
garnki
Olej po smażeniu frytek - co z nim robic ?
Odrestaurowywanie strych mebli - książki