Ogrzewanie gazem, piec dwufunkcyjny - komfort a niskie zużycie gazu

41. Data: 2008-09-23 14:17:23

Temat: Re: Ogrzewanie gazem, piec dwufunkcyjny - komfort a niskie zużycie gazu
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
news:gbat9i$r1g$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> A nie zawor mieszkowy?

Ma to jakieś znaczenie? Zamontowałem ze 20 lat temu wymieniając cieknący
grzejnik żeliwny na aluminiowy i pracuje...

42. Data: 2008-09-23 14:31:36

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

> Ma to jakieś znaczenie? Zamontowałem ze 20 lat temu wymieniając cieknący
> grzejnik żeliwny na aluminiowy i pracuje...

Dla Ciebie pewnie nie, ale dla mnie demontowanie kolejnych Twoich wynurzen
juz jest meczace. Bye.

43. Data: 2008-09-23 14:37:29

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

> Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> Dla Ciebie pewnie nie, ale dla mnie demontowanie kolejnych Twoich wynurzen
> juz jest meczace. Bye.

Dla mnie zawór głowicą stanowi całość. Ja nie dementuję twoich bzdur, po co?

44. Data: 2008-09-23 14:50:45

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

> Moze jednak poczytaj sobie gdzes jak to wszystko dziala. I jak nalezy sie tym
> poslugiwac.

[...]
> Mylisz sie.
Dzięki za wszystkie informacje.
Chętnie bym sobie poczytał ale nijak nie mogę doszukać się opisu podpartego choć
odrobiną teorii a nie tylko zawierającego wskazówki jak używać zdaniem autora.

Co termostatu pokojowego / głowic to może napisałem trochę zagmatwanie.
Opisując to inaczej - termostat pokojowy zastępuje głowice na grzejnikach w
pomieszczeniu w którym jest zainstalowany.
Sens stosowania termostatu pokojowego sprawadza się tylko i wyłącznie do
zabezpiecznia pieca aby nie dochodziło do sytuacji w której zamykają się
wszystkie głowice a piec grzeje przez baypass albo wyłączają go zabezpieczenia.
Jeżeli z termostatem pokojowym mam pomieszczenie ciągle niedogrzane to mogę albo
przenieść tam termostat, albo ponieść temeraturę na termostacie pokojowym (wtedy
przegrzewam pomieszczenie z termostatem), albo zainstalować większy grzejnik w
tym niedogrzewanym pomieszczeniu.

TomekD

45. Data: 2008-09-23 14:54:13

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"emarcin" <e...@p...com> wrote in message

> OK. Moim zdaniem - by dobrze "ustawić" system ogrzewania trzeba zrozumieć jak
> on działa.
> Aby to osiągnąć, najlepiej jak sam odpowiesz sobie na pewne pytania (porobisz
> doświadczenia).
> Mnie zrozumienie mojej instalacji (blok, wspólny węzeł, mieszkanie z
> indywidualnym sterowaniem)
> zajęło trochę czasu (nic mi nie wychodziło bo źle były pokryzowane grzejniki -
> a objawiało się to,
> gorącym "powrotem").

Marcinie, dzięki za informacje.
Jest jedna dość istotna różnica pomiędzy twoją instalacja a moją.
Jak piszesz nie masz własnego pieca.
Twoja instalacja zasilana jest wodą o temperaturze na którą nie masz wpływu,
zapewne ustalaną przez czujnik pogodowy dla budynku.
Masz to szczęście że ilość miejsc w których możesz coś ustawić ogranicza się do
głowic i kryzowania grzejników, ja mam jeszcze wpływ na nastawy
termostatu i pieca czyli trudniejsze zadania :-)
Trochę dużo wzjemnie powiązanych ustawień które na siebie wpływają.

TomekD

46. Data: 2008-09-23 16:16:33

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Chętnie bym sobie poczytał ale nijak nie mogę doszukać się opisu
> podpartego choć odrobiną teorii a nie tylko zawierającego wskazówki jak

Jakiej znow teorii? Na tym nie zrobisz doktoratu, to naprawde jest
trywialne. Powinno byc w instrukcji kotla i/lub termostatu.

> Co termostatu pokojowego / głowic to może napisałem trochę zagmatwanie.
> Opisując to inaczej - termostat pokojowy zastępuje głowice na grzejnikach
> w pomieszczeniu w którym jest zainstalowany.

Dokladnie.

> [...]
> zabezpiecznia pieca aby nie dochodziło do sytuacji w której zamykają się
> wszystkie głowice a piec grzeje przez baypass albo wyłączają go

Nie, termostat pozwala uzyskac jednoczesnie komfort i oszczednosc.

> Jeżeli z termostatem pokojowym mam pomieszczenie ciągle niedogrzane to
> mogę albo przenieść tam termostat, albo ponieść temeraturę na termostacie
> pokojowym (wtedy przegrzewam pomieszczenie z termostatem),

Nie rozumiem, jesli w pomieszczeniu masz termostat to jak go chcesz
przeniesc do tegoz pomieszcenia - on juz tam jest.

> albo zainstalować większy grzejnik w tym niedogrzewanym pomieszczeniu.

Mozliwe.

47. Data: 2008-09-23 16:19:49

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> otoczenia,

> ścianie

> Dla mnie zawór głowicą stanowi całość. Ja nie dementuję twoich bzdur, po

Glowica reguluje, nie zawor. Dla Ciebie to oczywista bzdura.

48. Data: 2008-09-23 17:44:31

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

> Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> Glowica reguluje, nie zawor. Dla Ciebie to oczywista bzdura.

Jasne - a myślę , że popychacz z 2 gr.

49. Data: 2008-09-23 18:06:00

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

> [...]
>
> Nie rozumiem, jesli w pomieszczeniu masz termostat to jak go chcesz
> przeniesc do tegoz pomieszcenia - on juz tam jest.

Nie wiem jak z doktoratem ale magisterkę to spokojnie :-)
Instrukcja podaje gotowy przepis i nie tłumaczy dlaczego, a ja jestem tego
ciekaw bo jak się coś rozumie to można osiagnąć więcej niz tylko stosując
mnemotechnikę.
Jak sądzę masz z tematem o którym rozmawiamy coś wspólnego, pewnie dlatego
wydaje się to dla ciebie subiektywnie trywialne.
Szukając informacji w sieci widziałem wiele dyskusji na więc chyba nie jestem
jedynym dla którego trywialne to nie jest...

Czym różni się twoim zdaniem w działaniu termostat pokojowy w porównaniu ze
zworą na piecu zamiast termostatu przy ustawieniu rozsądnej temperatury wody na
piecu i regulowaniu temperatury głowicami na grzejnikach ? Skąd niby komfort bo
oszczędność rozumiem jako to co napisałem poprzednio.

Napisałem niejasno - chodzi o sytuację gdy w pomieszczniu innym niż to z
termostatem pokojowym temperatura nie jest w stanie dojść do oczekiwanej. Czyli
np. termostat w pokoju dziennym a w korytarzu zimno bo pokój dzienny zdołał się
nagrzać, termostat rozłączył a w korytarzu nagrzać się nie zdążyło.

TomkeD

50. Data: 2008-09-23 19:23:24

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

> Nie wiem jak z doktoratem ale magisterkę to spokojnie :-)

To nawet na dyplom technika slabe jest.

> Instrukcja podaje gotowy przepis i nie tłumaczy dlaczego, a ja jestem tego
> ciekaw bo jak się coś rozumie to można osiagnąć więcej niz tylko stosując
> mnemotechnikę.

W moim poscie bylo napisane dlaczego. Albo za szybko czytasz, albo po prostu
olewasz.

> Jak sądzę masz z tematem o którym rozmawiamy coś wspólnego, pewnie dlatego
> wydaje się to dla ciebie subiektywnie trywialne.

Mam o tyle, ze w domu mam kociol.

> Szukając informacji w sieci widziałem wiele dyskusji na więc chyba nie
> jestem jedynym dla którego trywialne to nie jest...

Jak trafisz na goscia, ktory "szczerze wierzy", a nie "wie" - wtedy dyskusja
moze trwac wieki i szans na przekonanie zadych.

> Czym różni się twoim zdaniem w działaniu termostat pokojowy w porównaniu
> ze zworą na piecu zamiast termostatu przy ustawieniu rozsądnej temperatury
> wody na piecu i regulowaniu temperatury głowicami na grzejnikach ?

Drogi Watsonie przeciez to naprawde jest elementarne. Spadnie Ci temperatura
wody, ale w pomieszczeniach moze byc nadal cieplo (z wielu wzgledow tak sie
moze zdarzyc) a kociol odpali - po jakiego grzyba? Obecnosc termostatu
zablokuje taka akcje.

> Skąd niby komfort bo oszczędność rozumiem jako to co napisałem poprzednio.

Zanim kociol nagrzeje (startujac na podstawie samej temperatury wody)
temperatura w pomieszceniach moze spasc dramatycznie.

> [...]
> Czyli np. termostat w pokoju dziennym a w korytarzu zimno bo pokój dzienny
> zdołał się nagrzać, termostat rozłączył a w korytarzu nagrzać się nie

POMIESZCZENIE Z TERMOSTATEM MA BYC TRUDNE DO GRZANIA.

Podgrzewane lustro w łazience
Zabudowa pralki
garnki
Olej po smażeniu frytek - co z nim robic ?
Odrestaurowywanie strych mebli - książki