Olej do lancucha pily spalinowej

1. Data: 2010-04-27 09:09:31

Temat: Olej do lancucha pily spalinowej
Od: "-=MAKARENA=-" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

musi byc dedykowany , czy mozna lac zwykly silnikowy ?

Pozdrawiam :

MAKARENA

5063 (20100426) __________

2. Data: 2010-04-27 09:32:47

Temat: Re: Olej do lancucha pily spalinowej
Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> musi byc dedykowany , czy mozna lac zwykly silnikowy ?

Ale po co skoro dedykowany tańszy?

Chodzi o to, żeby łańcuch nie chodził na sucho. Ja leję co mam a jak nie mam
to kupuję dedykowany.

Dodatkowo smaruję łańcuch co jakiś czas patykiem maczanym w oleju.

3. Data: 2010-04-27 09:50:34

Od: "-=MAKARENA=-" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale po co skoro dedykowany tańszy?

Bo silnikowy mam za darmo :-)

Pozdrawiam :

MAKARENA

5064 (20100427) __________

4. Data: 2010-04-27 09:59:12

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo silnikowy mam za darmo :-)

No to lej silnikowy.

Dodatkowo smaruj patykiem rowek w prowadnicy i łańcuch.

IMHO automatyczne smarowanie nie jest wystarczające, dodatkowe smarowanie
bardzo przedłuży żywotność prowadnicy i łańcucha.

5. Data: 2010-04-27 10:28:09

Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

-=MAKARENA=- wrote:
> musi byc dedykowany , czy mozna lac zwykly silnikowy ?

ale przecież to inna gęstość!
już lepiej używaj oleju przekładniowego, olej silnikowy do łańcucha jest
zbyt rzadki.

moon

6. Data: 2010-04-27 12:13:09

Od: "Tomasz O." <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości
> ale przecież to inna gęstość!
> już lepiej używaj oleju przekładniowego, olej silnikowy do łańcucha jest
> zbyt rzadki.

Ja tam się nie znam i pewnie zaraz się ktoś oburzy ale znam osobę, która
leje olej rzepakowy z Biedronki. Piła w sumie elektryczna ale to nie ma
znaczenia w kwestii smarowania łańcucha. Masakruję tą piłę już kilka sezonów
grzewczych tnąc wszelkie drewno do palenia w piecu i zero kłopotu.

Tomasz

7. Data: 2010-04-27 13:53:10

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znaczenia w kwestii smarowania łańcucha. Masakruję tą piłę już kilka
> sezonów grzewczych tnąc wszelkie drewno do palenia w piecu i zero kłopotu.

I też będzie smarował, ale jest ten problem, że się utlenia i gęstnieje,
zatyka wszystko.

Pewnie dużo używa i olej się nie zdąży zgęstnieć.

8. Data: 2010-04-27 14:34:38

Od: d...@a...abc.com.pl szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 27 Apr 2010, Agent 0700 wrote:

> I też będzie smarował, ale jest ten problem, że się utlenia i gęstnieje,
> zatyka wszystko.
>
> Pewnie dużo używa i olej się nie zdąży zgęstnieć.

Jeśli olej z biedronki i piła z biedronki to nie powinno być problemu.

Natomiast w przypadku precyzyjniejszych maszyn trzeba smarować tym czym
zaleca producent a nie zgrywać cwaniaka.

D.P.

9. Data: 2010-04-27 17:40:22

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Teraz wszystko musi byc dedykowane!
Nawet jest podobno specjalny atrament dla leworęcznych.......;-)
Jacek

10. Data: 2010-04-27 19:21:35

Od: "J_K_K" <J...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "-=MAKARENA=-" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> musi byc dedykowany , czy mozna lac zwykly silnikowy ?

Też się kiedyś o to pytałem w specjalistycznej hurtowni olejowej
i powiedzieli, ze do piły to najprostszy z możliwych :-)
(ew. jakaś przeterminowana końcówka samochodowego,
która nie została zużyta na dolewki).
W sumie taniej od Pilarola wyjdzie np. 15W40 z Lidla,
za jakieś 35 PLN / 5l.

Pzdr

JKK

W jakiej minimalnej odległości od ściany sadzić można sosny ?
Orzech włoski
rozmnozenie leszczyny
ligustrowe parapetie
czym obsypac krzewy i drzewa