Omlet na słodko - jak ??

1. Data: 2002-04-10 09:02:12

Temat: Omlet na słodko - jak ??
Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

poczytałam w archiwum na ten temat, więc baaardzo proszę nie krzyczeć że
pytam znowu :)
A pytanko bardzo konkretne, jak toto zrobić, żeby omlet sam w soie był
słodki, czy dodanie do masy cukru nie spowoduje kompletnego niepowodzenia ??

Od razu się przyznam, omlet ma występowac solo i ma być słodki, mamusia
mojego chłopa tak robi więc gorsza być nie mogę :)) a wręcz przeciwnie.

Znajomy amerykanin kiedyś mi opowiadał że jada taki specjalny omlet
biszkoptowy z syropem klonowym... nie wiem czy to z gruntu już jest słodkie
czy nie... no i nie wiem gdzie ewentualnie coś takiego w Krakowie zakupić...
(syrop klonowy mam na myśli)...

Pozdrawiam, Aga

1. Data: 2002-04-10 10:28:30

Temat: Re: Omlet na słodko - jak ??
Od: "mraw" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uwielbiam omlety na słodko. Jadłam kiedyś fantastyczne, lekkie jak obłoczki,
biszkoptowe omlety w Eilacie, polane słodkim syropem (kilka do wyboru, w tym
pewnie i klonowy).Śniły mi się po nocach, nigdy nie udało mi się takich
zrobić(nie miałam odwagi zapytać o ciasto).A na Costa Brava z kolei w hotelu
facet zrobił mi najprostszą wersję omletu (robię sobie często, bo oprócz
jajka patelni i widelca nie wymaga nic)- na blachę (sic!) rzucił jajo, po
chwili (jak lekko ściął się spód) rozbełtał widelcem wierzch, potem na
moment przewrócił na drugą stronę i dał mi taki placek. Był wyśmienity!!!
Z moich doświadczeń kulinarnych:
- do omletu, nawet na słodko, zawsze dodaj trochę soli, inaczej będzie bez
wyrazu (ta uwaga dotyczy też naleśników, bułki drożdżowej czy kruchego
ciasta)
- osobiście nigdy nie daję cukru do omletu, moim zdaniem on ma być
neutralny, dopiero dodatki sprawiają, że dasz sobie głowę uciąć, że ciasto
było słodkie:)
- jeśli w przepisie masz dodać wodę - użyj gazowanej - będzie puszysty (to
samo dotyczy naleśników)
- na początku ogień mocniejszy, żeby się ściął, a potem malutki, żeby
doszedł, a jeśli nie chcesz przewracać, to przykryj pokrywką i daj naprawdę
mały ogień, żeby nie przypalić spodu
- syrop klonowy jest do kupienia w hipermarketach (np Real) oraz w tych
małych ze zdrową żywnością (na pewno widziałam kiedyś w "chińskim" na
Karmelickiej, przy "Czarodzieju" -jeśli jeszcze tam jest- oraz na
ul.Krzywej, obok Długiej, a może także na Zamenhoffa). Uprzedzam, że jest
bardzo drogi.
- jak robię ciasto na naleśniki na słodko, to dodaję cynamon, wanilię, a w
ostateczności nawet aromat waniliowy lub śmietankowy. Raz dałam migdałowy i
to był przebój sezonu :)
Życzę powodzenia!

PS
Jak próbuję nowy przepis najczęściej wychodzi, więc spokojnie robię na
imprezę i wtedy, bywa, klapa... Dlatego przed "występem" zrób 3 próby
generalne :-)))

1. Data: 2002-04-10 11:31:42

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"mraw" <m...@p...gazeta.pl> wrote:

(ciach)
>Z moich doświadczeń kulinarnych:
(ciach)

- dokladam na koniec sztywna piane z bialek....i minimalna
ilosc minimalna cukru waniliowego dla aromatu....reszta wedlug
scenariusza Mraw...duzy ogien poczatkowo, potem malutki...purysci
traktuja omlet jak suflet i pozwalaja mu w piekarniku osiagnac
ideal...:)

AgataW.

1. Data: 2002-04-10 11:50:05

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> cukru waniliowego dla aromatu....

Ja też dodaję cukier waniliowy, nawet więcej niż troszkę ;o)) Sól - odrobinkę
dodaję do ubijanych białek, natomiast do masy żółtkowo - mączno -
cukrowowaniliowej:o)) dodaję śmietanę ( np. 18% ) - łyżkę, albo dwie - to z
przepisu mojej Babci, ja lepszych nie jadłam.
pozdrawiam,
Kamila K./stonsik

1. Data: 2002-04-10 11:55:59

Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]
> cukrowowaniliowej:o)) dodaję śmietanę ( np. 18% ) - łyżkę, albo dwie - to
> przepisu mojej Babci, ja lepszych nie jadłam.

To już wiem, że łyżka albo dwie śmietany, a czy resztą babcinego przepisu
też mogłabyś się podzielić ??

Aga

1. Data: 2002-04-10 12:01:29

Temat: Re: Omlet na s?odko - jak ??
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>scenariusza Mraw...duzy ogien poczatkowo, potem malutki...purysci
>traktuja omlet jak suflet i pozwalaja mu w piekarniku osiagnac

Taaaa, ja tez moim pozwalalm na osiaganie i idealu i wysokosci,
ktora potem robila siekawe psikusy po wyjeciu z pieca...nizsze i
ciensze to bylo ZAWSZE niz przecietny omlet z patelni. ale i tak
zawsze jest zjadana taka delikatna podeszwa

Krysia

K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com The Largest Usenet Servers in the World!
------== Over 100,000 Newsgroups - Ulimited downloads - 19 servers ==-----

1. Data: 2002-04-10 13:03:10

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agusiek" <A...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
słodkie
> czy nie... no i nie wiem gdzie ewentualnie coś takiego w Krakowie

Moja wariacja na temat słodkiego omletu jest następująca:

Dwa jaja rozbic, bialka osobno - i ustawic do nich chetnego z ubijaczka do
piany (w moim domu to po kolei wszystkie dzieciaki chetne na omleta)
Żółtka wymieszać z mąką (2-3 łyzki), jak za geste dodac plynu moze byc
smietana. Czasem dodaje odrobine proszku do pieczenia ale powinno sie obyc
bez.
Do smaku troche cukru waniliowego.
Kiedy zoltka gotowe, dodaje ubita na mur piane z bialek i delikatnie
mieszam.
Na patelnie i gotowe.
Pozdrawiam
AniaK

1. Data: 2002-04-10 13:05:30

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

> [...]
>ciensze to bylo ZAWSZE niz przecietny omlet z patelni. ale i tak
>zawsze jest zjadana taka delikatna podeszwa

..a probowalas jesc to "prosto z pieca" - zanim omlet nie
zauwazy ze go wyciagasz...? :)

Bo tu trzeba sprytu i refleksu a nie ciagnac omlet przed telewizor....

AgataW.

1. Data: 2002-04-10 13:30:20

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>..a probowalas jesc to "prosto z pieca" - zanim omlet nie
>zauwazy ze go wyciagasz...? :)
>
>Bo tu trzeba sprytu i refleksu a nie ciagnac omlet przed telewizor....
>
>AgataW.

znaczy ja go ciaglam...

1. Data: 2002-04-10 13:39:51

Temat: Re: Omlet na s?odko - (OT)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

>znaczy ja go ciaglam...
>Krysia

..ciaglas i polewalas jakims pewnie slodkim...a one tego nie
lubia oj, nie lubia...

AgataW

Muszle makaronowe nadziewane II
tajskie