Opłata od posiadania psa - co będzie po 1.01.2008r.

11. Data: 2007-03-16 18:33:13

Temat: Re: Opłata od posiadania psa - co będzie po 1.01.2008r.
Od: alkmina <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeanne wrote:

> Wszystko się zgadza :)
> Niemniej jednak od 1.01.2008r. ulgi tej już nie będzie, a przynajmniej nie
> dla osób niesłyszących z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności. I o tym
> właśnie piszę. Zmiany zostały przyjęte na niekorzyść (są już wpisane w
> ustawie z adnotacją iż zaczną obowiązywać od 1.01.2008r.), gdyż uwzględniają
> tylko osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności.
>
> Jeanne

Witam.
Dla osoby niedosłyszącej pies jest bardzo przydatny. Na pewno nie w
takim samym
stopniu,jak dla ociemniałych, ale zawsze to pomoc. Pies zawsze
informuje, gdy dzwoni domofon, albo budzik. Wydaje mi się, że nabytych
praw już się nie cofa, no ale w życiu bywa różnie.

Alkmina

12. Data: 2007-03-16 23:22:14

Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "alkmina" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> informuje, gdy dzwoni domofon, albo budzik. Wydaje mi się, że nabytych
> praw już się nie cofa, no ale w życiu bywa różnie.

Dokładnie. Pisałam już nawet tutaj, że mój pies to moje uszy :) Nie mówiąc
już, że z nim czuję się bezpieczniej, gdy jestem sama (pies mi mówi, że coś
się dzieje lub wręcz przeciwnie), powie, że ktoś idzie, dzwoni telefon czy
nawet gwiżdże czajnik, a nawet, że woła mnie mąż (to mu wychodzi
rewelacyjnie i cieszę się, że nie waży 50 kg, bo byłabym bardzo biedna, on
musi pokazać dosadnie, że Pan woła Panią.... :) ).

Z tymi nabytymi prawami to już pisałam wcześniej (odpowiedź na post
scorpio), że to już nie będzie podatek od psa, ale opłata od psa, więc
prawdę mówiąc, nie będzie sytuacji, że mamy jakieś prawa nabyte, no bo do
czego? Gdyby zmienili zasady odnośnie podatku od psa, to owszem, ale oni
uchylą ten podatek i wprowadzą nowe pojęcie, nową rzecz czyli opłatę.... tak
sobie wykombinowali.

Jeanne

13. Data: 2007-03-16 23:26:57

Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@w...pl> napisał w
wiadomości news:eten9g$gvc$1@inews.gazeta.pl...
> Co do psa to rady nie mam, ale może nie wszyscy niesłyszący wiedzą, że
> istnieje domofon bezprzewodowy, przenośny, produkcji Zamelu, o symbolu
> ST-229 VIBRO, który sygnalizuje dzwonienie do drzwi wibracjami albo
> sygnałem świetlnym. Jest trochę drogi. Kosztuje jakieś sześćdziesiat parę
> złotych.

Ja tylko dodam, że do takiego typu urządzeń, niesłyszący posiadający
orzeczenie o stopniu niepełnosprawności mogą uzyskać dofinansowanie z PFRON
nawet do 80% wartości urządzenia.

Jeanne

14. Data: 2007-03-18 11:09:46

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czego? Gdyby zmienili zasady odnośnie podatku od psa, to owszem, ale oni
> uchylą ten podatek i wprowadzą nowe pojęcie, nową rzecz czyli opłatę....

Mam psa - amstaffa - i jestem zwolniony z tej oplaty.
A tak na marginesie - czarny humor - bede zmuszony uspic psa :-) z powodow
finansowych :-)
Czy rzad zwroci mi koszta ?

pzdr
scorpio

15. Data: 2007-03-18 11:54:04

Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "scorpio" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Mam psa - amstaffa - i jestem zwolniony z tej oplaty.
> A tak na marginesie - czarny humor - bede zmuszony uspic psa :-) z powodow
> finansowych :-)
> Czy rzad zwroci mi koszta ?

Ja też jestem zwolniona, ale od płacenia podatku (opłata będzie dopiero od
1.01.2008r.) od posiadania psa. A tak wogóle, zapytam z ciekawości, masz
jakiś dowód, że jesteś zwolniony od płacenia podatku? Ja niestety nie,
musiałam tylko okazać dowód, że mam prawo do ulgi, ale nic mi nie wydano w
tym zakresie.

Co do czarnego humoru - no comment.

Jeanne

16. Data: 2007-03-19 07:20:34

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakiś dowód, że jesteś zwolniony od płacenia podatku? Ja niestety nie,
> musiałam tylko okazać dowód, że mam prawo do ulgi, ale nic mi nie wydano w

Zglosilem w Urzedzie Miejskim fakt posiadania psa i ustnie poprosilem o
zwolnienie z placenia podatku przedstawiajac dowod , orzeczenie. Panienka
cos pogrzebala w komputerze i wydala mi znaczek metalowy z numerem.
Zadnego dowodu nie mam oprocz metalowego znaczka.

pzdr
scorpio

17. Data: 2007-03-19 15:36:09

Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cos pogrzebala w komputerze i wydala mi znaczek metalowy z numerem.
> Zadnego dowodu nie mam oprocz metalowego znaczka.

No, znaczki metalowe zostały dawno zniesione, chyba, że jeszcze w Twoim
mieście są faktycznie w użyciu, ale to byłoby dziwne.
Oj, czarno to widzę.

Jeanne.

18. Data: 2007-03-20 19:00:46

Od: Alkmina <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Andrzej Gintowt wrote:

> [...]
> ST-229 VIBRO, który sygnalizuje dzwonienie do drzwi wibracjami albo
> sygnałem świetlnym. Jest trochę drogi. Kosztuje jakieś sześćdziesiat

Nie wiedziałam,że istnieje takie urządzenie. Serdecznie dziękuję za
informację. Gdy poinformowałam męża o takim cudeńku to mi oznajmił, że
woli pieska ;).

Pozdrowienia
Alkmina

19. Data: 2007-03-20 19:09:57

Od: Alkmina <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

scorpio wrote:

> [...]
> cos pogrzebala w komputerze i wydala mi znaczek metalowy z numerem.
> Zadnego dowodu nie mam oprocz metalowego znaczka.

Ja również nie mam żadnego dowodu, że jestem zwolniona z opłaty.
Panienka z okienka odnotowała coś w komputerze i oczywiście skserowała
legitymację rencisty oraz orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.
Jak zlikwidują ulgi to będę płacić za psa, ale póki co korzystam z
przywilejów.

Pozdrawiam
Alkmina

20. Data: 2007-03-20 22:09:39

Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak zlikwidują ulgi to będę płacić za psa, ale póki co korzystam z
> przywilejów.

Ja także będę płacić (nie będzie wyjścia), martwi mnie jednak ta druga
kwestia, że teraz od dobrej woli samorządów zależeć będzie wysokość opłaty
od posiadania psa.
Nic od 1.01.2008r. nie będzie stało na przeszkodzie, aby miasto uchwaliło
np. 100 zł, 200 zł, 300 zł...teraz już żadna ustawa tego nie będzie
zabraniać (do tej pory jak pisałam wcześniej w ustawie było napisane czarne
na białym, że podatek nie może być większy niż...i tu padała kwota, teraz
ten artykuł zostanie uchylony i podobny nie został wpisany w temacie
opłaty).

Jeanne

Poczytajcie sobie
Pozwólcie mi umrzeć - prosi niepełnosprawny
lobbing... ;)
[ogłoszenie] do sprzedania telefon dla osoby niewidomej
może sie przyda