Orzech włoski szkodniki

1. Data: 2015-08-23 12:27:22

Temat: Orzech włoski szkodniki
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Od 3 lat choruje mi orzech włoski. Drzewo jest (a w zasadzie było)
potężne, kilkunastometrowe z czterema dużymi konarami. Dwa lata temu
jeden z konarów usechł i został ścięty. W ubiegłym roku to samo stało
się dwoma. Wszystkie te konary po zimie po prostu nie zazieleniły się. W
tym roku ostatni czwarty konar żyje, owocuje, ale zaczyna obsychać, a na
pniu kora nie przylega do pnia na dość dużej powierzchni. Nie chcę
odrywać kory, aby zobaczyć, co się dzieje pod spodem, ale coś ewidentnie
drzewu zaszkodziło.
Zawsze uważałem orzech włoski za drzewo odporne na szkodniki i choroby.
Jak myślicie, co mu może być? Szkodniki?
Jacek

2. Data: 2015-08-23 17:15:02

Temat: Re: Orzech włoski szkodniki
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-08-23 o 12:27, Jacek pisze:

> Nie chcę
> odrywać kory, aby zobaczyć, co się dzieje pod spodem, ale coś ewidentnie
> drzewu zaszkodziło.
Jednak oderwałem kawałki nietrzymającej się kory. W drewnie są
pojedyncze otwory o średnicy ołówka i trochę liczniejsze małe -ok 2 mm
średnicy.
Co za czort?
Jacek

3. Data: 2015-08-23 20:37:02

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości

> Zawsze uważałem orzech włoski za drzewo odporne na szkodniki i choroby.

Hejka. Widocznie nadszedł już czas, żeby zmienić ten pogląd.
Pozdrawiam rewidująco Ja...cki

Susza i skutki
ul na poddaszu
śliwki robaczywki
Zbiornik na deszczówkę, jak sprawdzić czystość
Pnącze milin