Ośmiornica

1. Data: 2001-10-27 22:39:34

Temat: Ośmiornica
Od: "Quefear" <q...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wróciłem z Urlaubu i mam takie pytanie: Czy ktoś dysponuje może przepisem na
ośmiornicę w sosie winnym?
Wygląda to trochi jak gulash i jest przepyszne, przepis powinien pochodzić z
Grecji. Czy jeżeli pierwsze pytanie zostanie przez kogoś rozpatrzone
pozytywnie. Mogę liczyć na podzielenie się tym przepisem , orz informację,
gdzie można ośmiornicę nabyć?

pozdrawiam

Quef

1. Data: 2001-10-28 12:10:12

Temat: Odp: Ośmiornica
Od: "PB" <g...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis na ośmiornice z Krety sam wypróbowałwem parę dni temu.
Ośmiornice należy pociąć na dzwonka ok.2cm i obgotować w osolonej wodzie Ok
15 min.
Następnie szykujemy w garnku szklankę oliwy z oliwek parę ząbków czosnku
kilka kulek ziela angielskiego 3/4 szklanki białego wina wytrawnego pół
szklanki octu winnego i garść pietruszki do tego wrzucamy ośmiornice i
dusimy ok pół godziny.
Rewelacyjne żarcie !!!!

1. Data: 2001-10-28 12:58:08

Temat: Re: Ośmiornica
Od: "Quefear" <q...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik PB <g...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9rgshf$2oj$...@n...onet.pl...
> [...]
> kilka kulek ziela angielskiego 3/4 szklanki białego wina wytrawnego pół
> szklanki octu winnego i garść pietruszki do tego wrzucamy ośmiornice i

Wielkie dziękim mam wrażenie, że tamto było czerwone, ale sprubuję tak, jak
tylko dorwę skądś ośmiornicę ;)

Quef

1. Data: 2001-10-29 18:25:41

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Quefear" <q...@i...pl> wrote:

>Wielkie dziękim mam wrażenie, że tamto było czerwone, ale sprubuję tak, jak
>tylko dorwę skądś ośmiornicę ;)

..czerwona, znaczy tak jak z pomidorem ? Bo typowa ośmiornica
podczas gotowania robi się w kolorze czerwonawo - bordowa (ale
niedosłownie)...Sałatka z ośmiornicy .pycha..u nas żywej nie
dorwiesz...w Polsce.

1. Data: 2001-10-29 21:55:28

Od: "Quefear" <q...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AgataW <a...@g...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych nap
isał:9rk6nt$qsm$...@h...uw.edu.pl...
> "Quefear" <q...@i...pl> wrote:

> ..czerwona, znaczy tak jak z pomidorem ? Bo typowa ośmiornica
> podczas gotowania robi się w kolorze czerwonawo - bordowa (ale
> niedosłownie)...

No to właśnie takie było i sos tyż miał taki kolor

> Sałatka z ośmiornicy .pycha..u nas żywej nie
> dorwiesz...w Polsce.

Aż na taki luksus nie liczyłem. Ale może jakaś mrożonka?

Quef

1. Data: 2001-10-30 08:36:28

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Quefear" <q...@i...pl> wrote:

>Aż na taki luksus nie liczyłem. Ale może jakaś mrożonka?

Fakt, żywej to nawet w ZOO nie mają więc grzechem byłoby
zjedzenie żywej...Mrożone maleńkie ośmiorniczki bywają w
superskleppach typu "Geant" itp. Bodajże firma "Wilbo" i inne
specjalizujące się w Seafoodach mają takie, tylko, że raczej małe. Warto też
zajrzec w lodówki w sklepach z orientalną żywnością. Tam to
mają dosłownie wszystko co sobie wyobrazimy, nawet mątwy. Za
walory smakowe nie ręczę bo obawiam się trochę powonienia (mimo
wszystko te mrożonki zawsze jakoś rybą "pachną" za intensywnie).
Powodzenia...

( ...ile ja już w życiu ośmiornic zjadłam...stado...ale zawsze
świeże...)

AgataW.

Konina
Arubanska zupa curry z kokosem