Oświetlenie kuchni - halogeny

11. Data: 2006-02-13 13:21:34

Temat: Re: Oświetlenie kuchni - halogeny
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arbiter" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
news:43f08275$0$1471$f69f905@mamut2.aster.pl...
> [...] Co do buczenia trafo toroidalnego to można je
> zmniejszyć/zlikwidować poprzez poożenie trafo na czymś miękkim

Chyba że się trafi na wyjątkowo akustyczny egzemplarz[1], któremu nawet na
10cm wełny mineralnej jest niewygodnie...

[1] Brilux, niestety. Niestety, bo ogólnie stosunek jakości (chińskiej ;) do
ceny mają zupełnie przyzwoity, a produkty zdarzają im się zupełnie
akceptowalne wizualnie, więc mam tego w domu sporo. Ale transformatory nas
pokonały - wszystkie 6 buczały jak rój szerszeni.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

12. Data: 2006-02-13 13:23:50

Od: Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Arbiter napisał(a):

> Włacznik swiatła powinien być właczony na napieciu 230V a nie na obwodzie
> 12V gdzie płyną duże prądy.

Tyle że włączniki są często wbudowane w halogeny czyli w obwód wtórny
układu.

Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

13. Data: 2006-02-13 13:27:30

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

14. Data: 2006-02-13 13:30:18

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomaroc" <x...@t...pl> napisał w wiadomości

> Mam dylemat czy wybrac halogeny 12V z transformatorem czy 230V bez
> transformatora. Porównuje ceny i wychodzi niewielka roznica. Ceny i
> zywotnosc zarowek jest porownywalna. Co byscie doradzili? Ktore np. beda
> ekonomiczniejsze?

ekonomiczność ta sama. To kwestia sprawnosci zarówki, które w obydwu
przypadkach są podobne

> PS. jesli instalacja 12V z transformatorem to z elektronicznym czy
> paradoidalnym?

lepiej toroidalny. JEst wprawdzie cięższy i większy ale się nie popsuje.
Natomiast transformator impulsowy potrafi się spalać. Nie wiem, czy to jest
reguła, ale w jednej z lampek w ktorej był trafo impulsowy wymieniałem już 3
krotnie elektronikę.

15. Data: 2006-02-13 13:33:47

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> transformatora. Porównuje ceny i wychodzi niewielka roznica. Ceny i
> zywotnosc zarowek jest porownywalna. Co byscie doradzili? Ktore np. beda

jeszcze coś dodam - jak będziesz kupował żarówki to nie kupuj tych
najtańszych bezfirmówek. Mi się takie poprzepalały w moment (np po 2
tygodniach). Obecnie zainstalowałem philipsa zdaje się i wcale się nie
przepalają.

16. Data: 2006-02-13 14:07:49

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał w

> akceptowalne wizualnie, więc mam tego w domu sporo. Ale transformatory nas
> pokonały - wszystkie 6 buczały jak rój szerszeni.

u siebie zaobserwowałem coś takiego, ze buczy tuż po włączeniu - choć cicho.
Najogólniej lezy trafo na karimacie grubości 1cm . W ogólne nie słychać tego
dzwięku

Być moze trafo buczy gdy jest przeciążone.
W moim przypadku mam trafo 150W, natomiast sumaryczna moc żarówek wynosi
105W (3x35W)

17. Data: 2006-02-13 14:08:01

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] Być moze trafo buczy gdy jest przeciążone.

Myśmy mieli kombinacje wszystkie możliwe - trafo na styk, trafo dużo za
duże, trafo najmniejsze większe niż suma mocy żarówek... buczały wszystkie,
co mnie skłania do wysnucia ryzykownego być może, lecz mniemam, iż
uzasadnionego wniosku, że TTTM.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

18. Data: 2006-02-13 15:21:46

Temat: Re: Oswietlenie kuchni - halogeny
Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

>[...]planuje je zamontowac w plycie regipsowej (sufit)
>
>Żebyś się nie zdziwił ;> Nad płytą masz takie śliczne pudło rezonansowe, że
>proszę siadać, jak Ci się trafi egzemplarz buczący, to już mi Cię żal.

E tam. W moim przypadku toroid buczał jak diabli - i tu masz rację - zabudowa
sufitu to doskonałe pudło rezonansowe. Ale wystarczyło położyć go na gąbce -
wyciszyło absolutnie. Teraz nie słychać łobuza nawet w nocy.
--
- Maciej Kulawik ----------------
- m...@p...pl --------------

19. Data: 2006-02-14 08:49:33

Od: Sierp <sierpno?spam@sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

McMac wrote:

> E tam. W moim przypadku toroid buczał jak diabli - i tu masz rację -
> zabudowa sufitu to doskonałe pudło rezonansowe. Ale wystarczyło położyć go
> na gąbce - wyciszyło absolutnie. Teraz nie słychać łobuza nawet w nocy.

bo toroid to wycisza
ale elektronicznego gabka nie zdlawisz ;-)

Sierp

20. Data: 2006-02-14 08:50:58

Od: Sierp <sierpno?spam@sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska wrote:

> BTW za moich czasów twierdziło się, że halogeny 12V są kilkakrotnie
> trwalsze. Właśnie padły mi - w ciągu tygodnia - dwie pierwsze (z
> kilkunastu) używane intensywnie od trzech lat dwunastowoltowe. Te na 230V
> mam sporo młodsze, jeszcze się trzymają.

ja mam chyba pecha..
kupilem sobie sufitowe oswietlenie, takie trzy halogenki ulozone jakostam,
halogenki 230V
przy odpalaniu padl pierwszy, po wymianie padl inny - tak wiec w ciagu
tygodnia padly dwa w zasadzie nowe
teraz kupie trzeci ale jak padnie, to chyba nie kupuje dalej... one
niestety tanie nie sa :/

Sierp

Re: Czym wyczyścić mosiężne klamki?
Pralka Candy brudzi pranie
Piec gazowy dwufunkcyjny - jaka temperatura wody
kolektor sloneczny - kupowac czy nie?
Pralka Candy i halasliwy beben