Re: Oświetlenie łazienki - lampy ze świetlówką GX53

Data: 2009-08-09 21:06:28
Temat: Re: Oświetlenie łazienki - lampy ze świetlówką GX53
Od: "Druid29" <d...@t...pl>

Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
news:h5nb10$6q2$1@news.onet.pl...

> Nie ma to jak wyczerpująca, merytoryczna odpowiedź.

Marek Dyjor ma rację - jesli chcesz mieć gówniane światło w którym wyglądasz
jak na ciężkim kacu, to kupujesz świetlówki dziwnej firmy albo co gorsza
diody LED.
Halogeny są oszczędniejsze od zwykłych żarówek o jakieś 30% (pomijam tu
halogeny w klasie energochłonności C). Poza tym w łazience chyba nie
przebywasz całymi godzinami, aby to miało znaczenie. Halogeny dają
ukierunkowane światło o pełnym widmie. Jesli Twoja kobieta (lub Ty) układa
sobie włosy w łazience, to na pewno doceni dobre światło nad głową, takie
jak w salonie fryzjerskim. Dobre markowe halogeny mają trwalośc 4000 godzin,
co w przypadku łazienki może oznaczać naprawde długie lata świecenia.
Na Twoją łazienkę 3,5 m2 zupełnie wystarczy 5 halogenów po 20W. świetlówki
świecą światłem rozproszonym, więc nie da sie wprost przeliczać efektywności
świetlnej. Jeśli koniecznie chcesz świetlówki, to łączna moc świetlówekwek
30 Wat powinna wystarczyć.
Te 5 halogenków miałem w łazience w bloku (3,5 m2). Teraz w podobnie małej
łazience z domu zastosowałem 6 halogenków po 20 W i jest bardzo jasno. Jako
energooszczedną fanaberię traktuję listwe diodową (o mocy 5W) na całej
długości łazienki którą sobie właśnie dziś zamontowałem, a która daje
wystarczająco dużo światła do umycia rąk lub skorzystania z wc aby nie
zapalac halogenków na suficie.

Pozdrawiam,
Druid29