Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!v24g2000vbx.googlegr
oups.com!not-for-mail
From: glob <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
Subject: Re: Otwierają oczy
Date: Sun, 20 May 2012 10:24:36 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 141
Message-ID: <0...@v...googlegroups.com>
References: <4...@m...googlegroups.com>
<jp8q9s$tu3$2@node1.news.atman.pl>
<8...@v...googlegroups.com>
<jp954n$mka$1@node2.news.atman.pl>
<e...@8...googlegroups.com>
<4fb82b7d$0$21477$c3e8da3$52450513@news.astraweb.com>
<2...@j...googlegroups.com>
<4fb8e76d$0$21477$c3e8da3$52450513@news.astraweb.com>
<5...@v...googlegroups.com>
<4fb902a7$0$3492$c3e8da3$52450513@news.astraweb.com>
<6...@r...googlegroups.com>
<4fb9127a$0$8282$c3e8da3$52450513@news.astraweb.com>
<4...@t...googlegroups.com>
<4fb91f0e$0$28934$c3e8da3$52450513@news.astraweb.com>
NNTP-Posting-Host: 65.255.37.197
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1337534676 21480 127.0.0.1 (20 May 2012 17:24:36 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sun, 20 May 2012 17:24:36 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: v24g2000vbx.googlegroups.com; posting-host=65.255.37.197;
posting-account=oxm6WwoAAABbNq-FrLxteMJGewUj6LHu
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: SAMSUNG-SGH-i900/1.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; PPC)/UC
Browser7.8.0.95,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:636207 pl.soc.religia:998000
Ukryj nagłówki
SkrypĂŤk napisał(a):
> glob <r...@g...com> wrote:
> > SkrypĂŤk napisaďż˝(a):
> >> glob <r...@g...com> wrote:
> >>> SkrypĂŤk napisaďż˝(a):
> >>>> glob <r...@g...com> wrote:
> >>>>> SkrypĂŤk napisaďż˝(a):
> >>>>>> glob <r...@g...com> wrote:
> >>>>>>> SkrypĂŤk napisaďż˝(a):
> >>>>>>>> glob <r...@g...com> wrote:
> >>>>>>>>> To wariat ten fasolka . Umysďż˝ schizofrenika paranoicznego
> >>>>>>>>> atakuj� memy my�lowe otoczenia i be�koc� te tre�ci
> >>>>>>>>> poprzez nosiciela. Znaczy
> >>>>>>>>> choroba odrywa od" JA" osoby i nape�nia informacjami obcymi
> >>>>>>>>> z zewn�trz, zast�puj�c" JA" nosiciela.
> >>>>>>>>> Ko�ci� i nazizm jak i stalinizm to systemy totalitarne,
> >>>>>>>>> ich mechanizmy sďż˝ bardzo podobne, jak i zniewoleni ludzie
> >>>>>>>>> wykazuj� dok�adnie te same cechy jak, np; paranoja
> >>>>>>>>> zgni�ego zachodu g�oszona
> >>>>>>>>> przez komunist�w, w KK mamy paranoj� upad�ego zachodu,
> >>>>>>>>> bo systemy totalitarne atakuj� wolno�� cz�owieka,
> >>>>>>>>> kt�rej nienawidz�, bo wiadomo, wyzwala ludzi z ich ucisku
> >>>>>>>>> itd.
> >>>>>>>>>
> >>>>>>>>> Co do UFO jest to dok�adnie ten sam aspekt wiary co wiara w
> >>>>>>>>> Boga, tak
> >>>>>>>>> jak ludzie wierzyli w zjawiska nadprzyrodzone tak teraz
> >>>>>>>>> wierz� w paranormalne. B�g katolicki jest przestarza�y,
> >>>>>>>>> wi�c Ufo jest projekcj� naszej technicznej cywilizacji ,
> >>>>>>>>> tak jak kiedy� B�g by� projekcj� przesz�ej
> >>>>>>>>> ludzko�ci. To prymitywizm tworzy NEW AGE ,zmieszany z
> >>>>>>>>> niedojrza�o�ci�, paranoj�, �e kto� jest kto
> >>>>>>>>> wszystko kontroluje i nas obserwuje.
> >>>>>>>>
> >>>>>>>> New Age jest teraz niestety bardzo popularny w�r�d
> >>>>>>>> m�odych ludzi wierz�cych niepraktykuj�cych. Takich co
> >>>>>>>> si� uwa�aj� za agnostyk�w, ale naprawd� po
> >>>>>>>> prostu wierz�cych w bzdury. Oni b�d� si� k�oci�,
> >>>>>>>> �e nie wolno m�wi� wprost "boga nie ma", bo przecie�
> >>>>>>>> "mo�e gdzie� tam co� tam istnieje, jaka� wielka
> >>>>>>>> magiczna si�a, kt�r� na upartego mo�emy nazwa�
> >>>>>>>> bogiem, bo przecie� nic nie wiemy o �wiecie, bo w szkole
> >>>>>>>> nie uwa�alismy" itp pierdo�y.
> >>>>>>>
> >>>>>>> Agnostycy s� sceptykami, mo�na nawet powiedzie� �e do
> >>>>>>> wytwor�w religijnych ateistami, bo nie popieraj�.
> >>>>>>
> >>>>>> Nie, sceptykami to oni nie sďż˝. Oni nadal majďż˝ nadziejďż˝,
> >>>>>> �e kiedy� bozia zostanie odkryta. Razem z telepati�,
> >>>>>> telekinezďż˝ i innymi zabobonami.
> >>>>>>
> >>>>>>> Jak r�wnie� nie s� betonem
> >>>>>>> ateistycznym gdzie wszystkim chce siďż˝ narzuciďż˝ wiarďż˝ w
> >>>>>>> ateizm.
> >>>>>>
> >>>>>> Co to jest wiara w ateizm?
> >>>>>
> >>>>> Chodzisz i nawalasz �e boga nie ma, strasznie g�upie. Po co mi
> >>>>> �azi� i negowa� co� bo kto� inny w to wierzy,
> >>>>> dziecinada.
> >>>>
> >>>> Miliony ludzi krzywdzonych i mordowanych w imiďż˝ dziecinnego
> >>>> zabobonu to niestety nie jest dziecinada. To jest najwi�ksza
> >>>> tragedia jaka kiedykolwiek spotka�a ludzko��. Sprzeciwianie
> >>>> siďż˝ rozprzetrzenianiu tej zbrodniczej zarazy jest naturalnďż˝
> >>>> reakcj� my�l�cego cz�owieka.
> >>>
> >>> No w�a�nie. Ateizm sprzeciwstawia si� religii a nie
> >>> mordowaniu ludzi.
> >>
> >> Religia do mordowania niechybnie prowadzi. Dlatego nie mo�na jej
> >> tolerowa�. A religia zaczyna si� w�a�nie od pozornie
> >> niewinnej wiary w bzdury.
> >
> > Nie religia ale prawdy kt�re uznamy za s�uszne i chcemy te prawdy
> > narzucaďż˝ innym,
>
> Religia nie zawiera �adnych prawd tylko atrakcyjne k�amstwa i mity.
>
> > wi�c ateizm takiego rodzaju doprowadzi do zbrodni jako
> > religia na opak.
>
> Jakiego rodzaju ateizm? Jak �wiadomo��, �e to cz�owiek stworzy� bozi�
na
> swoje podobie�stwo i �adne duchy i czary nie istniej�, mo�e doprowadzi�
do
> zbrodni?
To rządy terroru Robespierra nauczyły Kanta, który z zadowoleniem
powitał wieść o wybuchu Rewolucji Francuskiej, że najbardziej nawet
ohydne zbrodnie, nie mniej okrutne niż bestialstwa popełniane w
imieniu Boga chrześcijan podczas wypraw krzyżowych i polowań na
czarownice, mogą być popełniane w imię wolności, równości i
braterstwa. Z wydarzeń tych, wraz z Kantem, powinniśmy wyciągnąć
wniosek, że fanatyzm jest zawsze zły i sprzeczny z celami
społeczeństwa pluralistycznego, a naszym obowiązkiem jest
przeciwstawienie się mu, zarówno wtedy, gdy jego cele wydają się nam
wątpliwe, jak i wtedy, gdy są one bliskie naszym własnym celom.
Niebezpieczeństwa fanatyzmu i obowiązek przeciwstawienia się fanatykom
w każdych okolicznościach to dwie najważniejsze nauki, jakie płyną z
historii.
|