(P) Ogórki w zalewie musztardowej

1. Data: 2002-05-29 12:55:26

Temat: (P) Ogórki w zalewie musztardowej
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka :o)))

Wlasnie dostalam przepis od Władysławy, ktora nas stale czyta, ale
niestety nie ma mozliwosci nic do nas napisac :o(( Wiec sluze w tej
chwili za posrednika :o))) Ogorki wygladaja super interesujaco, wiec
mimo warunkow nie nadajacych sie zabardzo do takiego pichcenia jednak
chyba je wyprobuje :o)))

******************
Ogórki w zalewie musztardowej

1 i 1/2 szklanki cukru
1 litr wody
1 szklanka octu
5 łyżek (płaskich) soli
5 łyżek musztardy stołowej ( może być też inna)
10 ziarenek ziela angielskiego
kilka listków laurowych

To waszystko zagotować.
Ogórków ok 3 kg. Nigdy nie ważyłam
Ogórki wielkości 8--10 cm obrać , przekroić wzdłuż na 4 części ,
ułożyć
pionowo w słoikach takich od dżemu, albo trochę większych , zalać
lekko
ciepłą zalewą i zakręcić .
Zawekować słoiczki gotując 5 minut.
Najlepsze są ogórki typowo gruntowe to tak gdzieś około 2-giej połowy
czerwca.
Do spożycia dobre po 4 - 5 dniach
Bożenko wrzuć na grupę może ktoś skrzysta z przepisu.
Pozdrawiam Władysława- Kwidzyn
*********************

Bozenka z Wilna ;o)
Warszawa - Wilno
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk/

1. Data: 2002-05-29 14:03:22

Temat: Re: (P) Ogórki w zalewie musztardowej
Od: Bunia <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bożena" wrote:

> [...]
> czerwca.
> Do spożycia dobre po 4 - 5 dniach
> Bożenko wrzuć na grupę może ktoś skrzysta z przepisu.

Jak to fajnie zobaczyc przepis kogos z tego samego miasta. Moze
nawet mijam na ulicy pania Wladyslawe...

Jesli chodzi o ogoreczki malosolne, kwaszone i konserwowe i pikle i
w plasterkach ze skorka i w plasterkach bez skorki ale z cebulka i
pietruszka, to specjalistka jest moja mama - "miszczyni moja
ogorkowa" , ale przepis drukuje i zrobie sobie ogoreczki z
musztardka o:)

Swoja droga, musze zaczac spisywac przepisy mojej mamy, bo niedlugo
chyba juz bede robic sama takie rzeczy (jak sie przeniose do swojego
polowka) o:) i co bede biegac do mamusi po przepis ????

Pozdrawiam wszystkich a Pania Wladyslawe szczegolnie:-)

Bunia tez z Kwidzyna

1. Data: 2002-05-29 14:17:58

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Bunia" <b...@p...onet.pl>

[...]
[ciach]
Swoja droga, musze zaczac spisywac przepisy mojej mamy,

Bunia, Ty zacznij przepytywac mame od zaraz i wrzuc nam te przepisy na liste
:-)
Ogorkow z pietruszka jako zywo nie robilam.
barbara

1. Data: 2002-05-29 14:32:13

Od: "Jola L-L" <j...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bożena <b...@s...pw.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ad2j3v$mo1$...@s...icm.edu.pl...

> Ogórki w zalewie musztardowej
>
> 1 i 1/2 szklanki cukru
> 1 litr wody
> 1 szklanka octu
> 5 łyżek (płaskich) soli
> 5 łyżek musztardy stołowej ( może być też inna)
> 10 ziarenek ziela angielskiego
> kilka listków laurowych
> Bozenka z Wilna ;o)

ciekawski moze byc ten przepis z musztarda - przyznam, ze jeszcze sie nie
spotkalam z musztardowymi ogorkami

Jola L-L

Wędzone pstrągi
Jajko
== Jeszcze tylko 4 dni ksiazki kulinarne do wygrania (ostatnie juz ogloszenie) ==
jak dlugo mlody koziolek???
moze lekko OT