PESTO...

1. Data: 2002-12-04 12:45:37

Temat: PESTO...
Od: "EuGeniusz Dębski" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Miałem przyjemność. Ale "zutaty", jak sama nazwa wskazuje, były przywoźne.
WIem, są puszki i słoiczki, ale jakby się rozpędzał do własnego, to co i
jak? Ma ktoś doświadczenie?

Namaste!

EuGeniusz Dębski

1. Data: 2002-12-04 16:31:22

Temat: Re: PESTO...
Od: "katarzyna" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"EuGeniusz Dębski" <e...@d...art.pl> wrote in message
> Hej!
> Miałem przyjemność. Ale "zutaty", jak sama nazwa wskazuje, były
przywoźne.<

bardzo prosto, pod warunkiem, ze sie ma odpowiednie skladniki,
przede wszystkim swieza bazylia, nasiona sosny, zwane chyba orzeszkami
piniowymi, czosnek, wszystko razem zmiksowac, dodac troche oliwy, jak kto
lubi lekko posolic. Dodatek parmezanu moim zdaniem zbedny, ale
rozpowszechniony.
katarzyna

1. Data: 2002-12-04 16:32:38

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 4 Dec 2002 08:31:22 -0800, "katarzyna" <k...@p...com>
wrote:

> [...]
>piniowymi, czosnek, wszystko razem zmiksowac, dodac troche oliwy, jak kto
>lubi lekko posolic. Dodatek parmezanu moim zdaniem zbedny, ale

a uroda pesto /pistou wlasnej roboty jest taka, ze mozesz robic
dowolne kombinacje proporcji wedle smaku - moje na ten przyklad
zabja wampiry w promieniu paru mil ;)) a p[armezanu daje duzo

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-12-05 06:18:01

Od: "katarzyna" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> wrote in message

> moje na ten przyklad
> zabja wampiry w promieniu paru mil ;)) a p[armezanu daje duzo,

moje tez na ogol dobre na wampiry:-)), choc jak dam czosnku mniej to jakies
wykwintniejsze sie wydaje, tak samo z parmezanem, bez zdecydowanie
subtelniejsze jak dla mnie.
katarzyna

P.S. Krysiu, czy jest mozliwosc zrobienia X-mas pudding bez loju baraniego?

1. Data: 2002-12-05 07:08:09

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>katarzyna
>
>P.S. Krysiu, czy jest mozliwosc zrobienia X-mas pudding bez loju baraniego?

jezus-mario!!! Jaka Ty anty reklame robisz temu czemus co moze
byc cudowne (z brandy butter oczywiscie, hehehe), zadnego
BARANIEGO!!! luj jest wolowy - bardzo porzadna rzecz, ale ze ja
unikam wszystkiego wolowego to uzywam tzw wegetarianskiego (na
prawde nie smakuje inaczej...), a to jest - sklepowo - przez
maszynke przpeuszczony odwodniony olej roslinny, a jak przeze -
mnie - to zmrozony i starty na tarce o duzych oczkach. sklepowy
potem jest wyturlany w mace ryzowej zeby sie nie zgrduli w
jednego gniota, moj - w zwyklej mace. dziala bez zarzutu.. w
sumie chodzi takze o forme, w jakiej sie dodaje ten tluszcz,
mozna posiekac bardzo drobno, a na bezloju i pewnie maslo
luj...profanacja? moze ;))))

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-12-05 08:24:05

Od: "EuGeniusz Debski" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Wrócmy do pesto. Piszecie, ze mozna dac mniej czosnku. OK. MOzna tez dac
mniej parmezanu. To co zostanie? Bazylia i oliwa?

Namaste!

EuGeniusz Debski

1. Data: 2002-12-05 08:46:29

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 05 Dec 2002 09:56:10 +0100, Waldemar Krzok
<w...@u...fu-berlin.de> wrote:

>EuGeniusz Debski:
>
>orzeszki pinii te?. Uwa?am, ?e parmezan musi by?. Bazylia te? i oliva
>vergine te?. Mo?na doda? pietruszki zielonej. Czosnku bym nie dawa?
>wogóle do pesto, bo po co.
>
>Waldek

podnosi walory i ladnie sie komponuje z bazylia

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-12-05 08:56:10

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

EuGeniusz Debski:
> Hej!
> Wrócmy do pesto. Piszecie, ze mozna dac mniej czosnku. OK. MOzna tez dac
> mniej parmezanu. To co zostanie? Bazylia i oliwa?

orzeszki pinii też. Uważam, że parmezan musi być. Bazylia też i oliva
vergine też. Można dodać pietruszki zielonej. Czosnku bym nie dawał
wogóle do pesto, bo po co.

Waldek

1. Data: 2002-12-05 12:28:54

Od: anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

mam dwa przepisy na pesto, ale nie zapisalam autora, choc cos mi chodzi
po glowie, ze to Magdaleny Bassett....jesli nie, to przepraszam autora

Pesto z pietruszki:
2 peczki natki pietruszki osuszone zmiksowac z 2 lyzkami soku z
cytryny, 1 zmiazdzonym zabkiem czosnku i 1/2 szklanki
uprazonych i obranych migdalow. Do dobrze wyrobionej masy wlac cienkim
strumieniem - aly czas miksujac - 1/3 szklanki jasnej oliwy

Pesto z suszonych pomidorow:
1 szklanke pomidorow suszonych zalac wrzatkiem i dostawic na
kilka minut. Odcisnac. Zmiksowac z 1 zabkiem czosnku, 1/4
szklanki orzechow wloskich, 1/4 szklanki parmezanu. Dolac cienkim
strumieniem 1/3 szklanki oliwy. Doprawic sola i pieprzem

--
anna
http://mitica.w.interia.pl

1. Data: 2002-12-05 17:03:18

Od: "katarzyna" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> jezus-mario!!! Jaka Ty anty reklame robisz temu czemus co moze
> byc cudowne (z brandy butter oczywiscie, hehehe), <

juz sie bije w piersi, ale kiedys wpadl mi w rece przepis i albo zle
zapamietalam, albo wspominano w nim barana. Czyli rozumiem, ze Ty dajesz
cos w rodzaju margaryny mocno utwardzonej?
katarzyna

Kozi ser i podpuszczka
Chleb
Chleb