Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.webcorp.com.pl!
not-for-mail
From: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: POLSCY producenci.
Date: Mon, 28 Feb 2000 22:54:27 +0100
Organization: Serwis RUBIKON - http://www.rubikon.pl
Lines: 31
Message-ID: <89erqs$d7d$4@aquarius.webcorp.com.pl>
References: <q1et4.1273$WD.30199@news.tpnet.pl> <4Ezt4.5267$WD.124769@news.tpnet.pl>
NNTP-Posting-Host: pa49.kielce.ppp.tpnet.pl
X-Trace: aquarius.webcorp.com.pl 951775900 13549 212.160.33.49 (28 Feb 2000 22:11:40
GMT)
X-Complaints-To: u...@w...com.pl
NNTP-Posting-Date: 28 Feb 2000 22:11:40 GMT
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 4.72.2106.4
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V4.72.2106.4
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.ogrody:13982
Ukryj nagłówki
Oczywiście "politycznie poprawne" jest popieranie polskich szkółkarzy,
rolników, samochodów itp. (pamiętacie Waldemara Pawlaka w PolonezieCaro?).
Dla mnie jednak jest obojętne czy roślinę "produkują" czarni, czerwoni,
zieloni, czy pomarańczowi, a kiedy kupuję roślinę biorę pod uwagę wyłącznie
jej jakość, odmianę, cenę.
Dzięki holenderskim/niemieckim szkółkom mamy na rynku bogactwo odmian,
dostępność, niższe ceny itd.. - zyskuje na tym każdy z maluczkich, a wielcy
mają większe pole do popisu (mateczniki w donicach też są korzystne zarówno
dla nas i dla nich). Czy nazywają siebie producentami, czy importerami -
zwykle jest mi to obojętne.
Jeśli ktoś daje się nabierać na rośliny prosto z giełdy, przesadzane w
środku sezonu do torfu, czy rozhartowane - to jest to wyłącznie jego sprawa
i choć mi go szkoda, to nie ma co z tego robić demonstracji pod wzniosłymi
hasłami - po prostu uczymy się na błędach - drugi raz nie kupi, albo nauczy
się hartować, rozróżniać podpędzone rośliny, oceniać bryłę korzeniową na
pierwszy rzut oka itp.
Ogrodnictwo nie ma granic, a od zakłamania "politycznej poprawności" trzymam
się z daleka.
--
Pozdrowienia
p...@r...pl
--
Szukasz pracy ? Znasz rynek IT (Internet) ? - http://webcorp.pl/praca/
|