POMIDORY na balkonie ma ktos jakieś doświadczenia?

1. Data: 2004-05-09 16:18:26

Temat: POMIDORY na balkonie ma ktos jakieś doświadczenia?
Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę o wskazanie odmian, i wszelkie rady. Będę z góry wdzięczna ,
jestem tu pierwszy raz . Pozdrawiam wszystkich hobbystów.

2. Data: 2004-05-10 09:01:59

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

o...@o...pl wrote:
> Bardzo proszę o wskazanie odmian, i wszelkie rady. Będę z góry
> wdzięczna , jestem tu pierwszy raz . Pozdrawiam wszystkich hobbystów.

Mam za soba niewielkie doswiadczenie balkonowo-pomidorowe, ale za to
bardzo udane. Jest tylko jeden haczyk: to byly pomidorki koktajlowe.
jesli Ci takie pasuja, to pytaj juz konkretnie, co chcesz wiedziec.

Pozdrawiam,
robal.

3. Data: 2004-05-10 09:08:09

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@o...pl wrote:
> Bardzo proszę o wskazanie odmian, i wszelkie rady. Będę z góry wdzięczna ,
> jestem tu pierwszy raz . Pozdrawiam wszystkich hobbystów.

Najlepsze są pomidory koktajlowe, np odmiana koralik. Są smacznie i
ładnie wyglądają grona na krzaczku.

Pozdrawiam
Bea

4. Data: 2004-05-10 15:10:50

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Najlepsze są pomidory koktajlowe, np odmiana koralik. Są smacznie i
> ładnie wyglądają grona na krzaczku.
hehe
i sa tak drobne
ze nie chce sie ich obrywac przez dlugo wisza na krzaczkach
:)
z pozdowieniami i usmiechami
_hehehe

5. Data: 2004-05-18 09:51:27

Od: Sabinka <s...@c...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 May 2004 11:01:59 +0200, Gamon' <r...@g...pl>
wrote:

>Mam za soba niewielkie doswiadczenie balkonowo-pomidorowe, ale za to
>bardzo udane. Jest tylko jeden haczyk: to byly pomidorki koktajlowe.
>jesli Ci takie pasuja, to pytaj juz konkretnie, co chcesz wiedziec.

To ja bede pytala, mam pare sadzonek i chcialabym juz je do doniczek,
to juz chyba czas.

Wiec:
1. Bardzo duzej doniczki potrzebuja? Wogole mam niewielkie pojecie jak
taki wyrosniety pomidor bedzie wygladal :/
Czy trzeba sadzic po jednym czy mozna np. po 3?
I jakies rady co do ziemi prosze.

2. Slyszalam ze takie balkonowe pomidory potrafia sobie radzic bez
tyczek - co radzisz/radzicie? A taka tyczka to moze byc zwykla
listewka (jak dluga?) czy sa jakies specjalne?

3. Na lisciach sa jakies plamy. Najpierw tylko na odmianie zoltych
pomidorkow pojawily sie jasne plamy.. takie wlasciwie przeschniecia
lisci w roznych miejscach. Na lisciach raczej starszych, na mlodszych
nie, ale one na razie wogole duzo lisci nie maja.
Po paru dniach na odmianie czerwonej pojawily sie inne plamki -
ciemniejsze i mniejsze chociaz tez jakby takie przeschniete liscie w
tych miejscach byly.. a moze raczej przygnite...? Byc moze bledem bylo
ze je do tej pory trzymalam przykryte folia...
Zyjatek zadnych do dzisiaj nie widzialam, ale dzis zlapalam jednego
maczlika :( Nie wiem czy on moze miec tu cos do rzeczy, sadzonek jest
12 (po 6) i zeby tyle plamek narobic to tych maczlikow musialoby byc
chyba tyle, ze bylyby widoczne, a chyba oprocz tego jednego nie bylo
zadnego.

4. W zwiazku z powyzszym i bardziej ogolnie na przyszlosc - nastawiac
sie na jakies opryski czy da sie bez tego?
--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

6. Data: 2004-05-19 23:20:46

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Wiec:
> 1. Bardzo duzej doniczki potrzebuja? Wogole mam niewielkie pojecie jak
> taki wyrosniety pomidor bedzie wygladal :/

Nie. W szklarniach rosna na niewielkiej ilosci podloza (i to nie ziemi, ale
sztucznym wloknie) - ble nawozic i podlewac

> Czy trzeba sadzic po jednym czy mozna np. po 3?
> I jakies rady co do ziemi prosze.

Mozna, tylko po co? Jedna roslina silnie sie rozkrzewia, jeli uszczykiwac
jej wierzcholki. A ziemia moze byc najzwyklejsza (choc na balkon najlepiej o
taka, ktora ma duze zdolnosci absorbcji wody)

> 2. Slyszalam ze takie balkonowe pomidory potrafia sobie radzic bez
> tyczek - co radzisz/radzicie? A taka tyczka to moze byc zwykla
> listewka (jak dluga?) czy sa jakies specjalne?

Zalezy od odmiany pomidora - sa krzaczaste i sa pnace. A patyk
najestetyczniej chyba by wygladal z bambusa?

> 3. Na lisciach sa jakies plamy. Najpierw tylko na odmianie zoltych
> pomidorkow pojawily sie jasne plamy.. takie wlasciwie przeschniecia

w najlepszym wypadku oparzenia po folii a w najgorszym mozaika tytoniu.

> 4. W zwiazku z powyzszym i bardziej ogolnie na przyszlosc - nastawiac
> sie na jakies opryski czy da sie bez tego?

Mnie sie w gruncie nie udawalo

Elfir

snieguliczka biala
Leje i leje