Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.
news.xs4all.nl!194.109.133.84.MISMATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all
.nl!xs4all!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!postnews.google.com!m21g
2000vbr.googlegroups.com!not-for-mail
From: J-23 <k...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: PROSBA O RADE
Date: Wed, 26 May 2010 02:30:30 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 57
Message-ID: <a...@m...googlegroups.com>
References: <4bfbdabd$0$19163$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@m...googlegroups.com>
<hthiin$cj8$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 217.113.228.34
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
X-Trace: posting.google.com 1274866230 6292 127.0.0.1 (26 May 2010 09:30:30 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Wed, 26 May 2010 09:30:30 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: m21g2000vbr.googlegroups.com; posting-host=217.113.228.34;
posting-account=ZcysqQoAAAD2tKN9mQ6s-nDaS4c9I9sr
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3)
Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 GTB7.0 (.NET CLR 3.5.30729)
GTBA,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:544070
Ukryj nagłówki
On 26 Maj, 00:22, Marchewka <s...@g...pl> wrote:
> J-23 pisze:
>
> > Takie
> > dzieci, ktore od zarania wychowywane sa, ze tak powiem dwu lub wiecej
> > jezykowo, na ogol wolniej sie rowijaja. Duzo pozniej zaczynaja mowic.
> > I zachowuja sie troche tak jak dzieci autystyczne.
>
> Skad masz taka wiedze?
z doswiadczenia, i z obserwacji
>
> > Przeciez one musza
> > wykonac co najmniej podwojna prace. Wiekszy zasob slow przyswoic.
> > Nauczyc sie tego, ze rozne pojecia i rzeczy roznie sie nazywaja. Ale w
> > pozniejszym ich zyciu ten wysilek oczywiscie procentuje.
>
> Nie jest to zaden wysilek.
nauka jezyka to jest dla dziecka olbrzymi wysilek intelektualny,
dzieci niedorozwiniete umyslow nie mowia lub mowia b.zle, ludzie ze
srodowisk uposledzonych spolecznie posiadaja maly zasob slow, znam
przypadek blizniat, ktore porozumiewaly sie miedzy soba swoistym
zastawem nieartykulowanych dzwiekow, w winiku nieuspolecznienia i
izolacji od swiata zewnetrzenego.
> Dla wielojezycznych dzieci nie ma znaczenia,
> w jakim jezyku mowia.
kiedy juz maja opanowany jezyk jeden i drugi, ale i tak cigle musza
sie uczyc, jak kazdy. cecho charakterystyczna jest ze na ogol ludzi
wielojezyczni, ktorzy uczyli sie jezykow niejako naturalnie, na ogol
nie maja zdolnosci plynnej wymowy, mowia urywanymi zdaniami.
>Czasami zdarza sie, ze w 1 zdaniu mieszaja kilka
> jezykow i nie dostrzegaja tego. Dzieci na poziomie nauki jezyka nie sa
> swiadome, ze jezyki te sie roznia i zdecydowanie nie sa na etapie
> rozrozniania "pojec".
dzieco od pierwszych chwil zycia jest uczone rozrozniania pojec i
rzeczy, musi szybko przekazac ze jest glodne, ze to jest mama, ze jest
mu cieplo lub zimno, albie ze sie boi. co innego definicja rzeczonych
sytuacji, co innego rozroznianie pojec abstrakcyjnych, bo do tego jest
potrzeban wiedza, to i uczy sie dzieci...
> W przypadku tego dziecka mozna wysnuc wniosek, ze za malo spedza czasu z
> ojcem, teskni za nim oraz ze byc moze za wczesnie poszedl do przedszkola.
teskni za ojcem, bo ojciec przyprowadzil go do przedszkola, jakby byl
przyprowadzony przez mame to czekalby na mame, albo dziadka.
ulegasz mentalnym spekulacja srawiego, on gdyby byl garbaty, to
stralby sie sie przekonac reszte ze garb to norma, a wyprostowana
sylwetka jest aberacja.
J-23 itede...
|