PRZEPIS NA PYSZNE I CHRUPIĄCE GOFRY ?????

1. Data: 2005-01-03 22:28:07

Temat: PRZEPIS NA PYSZNE I CHRUPIĄCE GOFRY ?????
Od: "Kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

szukam przepisu na pyszne i chrupiące gofry
testowałam już przepisy z internetu - niestety efektu nie było
jedne przepisy zawierały tłuszcz, jajka czy śmietanę - inne nie
poza tym wychodzą gumowe i nie nadają się do jedzenia :(
testowałam gotowe ciasto Delecty na gofry - ciut lepiej, bo zjedliśmy, ale
bez zachwytu

1. Data: 2005-01-03 22:43:51

Temat: Re: PRZEPIS NA PYSZNE I CHRUPIĄCE GOFRY ?????
Od: "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> poza tym wychodzą gumowe i nie nadają się do jedzenia :(
> testowałam gotowe ciasto Delecty na gofry - ciut lepiej, bo zjedliśmy, ale

Przede wszystkim maszynka do gofrów powinna miec 2 ( dwie grzałki) po obu
stronach gofra
a nie jedna jak w tanich gofrownicach...

Marek

1. Data: 2005-01-03 23:19:16

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poza tym wychodzą gumowe i nie nadają się do jedzenia :(
> testowałam gotowe ciasto Delecty na gofry - ciut lepiej, bo
Z goframi jest tak, że problem nie leży w przepisie a w gofrownicy -
te hipermarketowe są do d... wiem coś o tym bo sama taką mam.
Pozdrawiam
Ann

--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2005-01-04 12:09:07

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wklejam mój stary post;)

W końcu doszłam, o co chodzi w gofrach - to nie jest kwestia przepisu, lecz
gofrownicy.
Kiedyś miałam sprzęt, o którym producent pisze, że jest przeznaczony do
"małej gastronomii";)
I to był strzał w dziesiątkę - żadne cudowne przepisy, ciasto takie jak na
naleśniki plus proszek do pieczenia. Teraz zakupiłam gofrownicę tej samej
firmy, tyle że już mniejszą, "domową". Efekt nie jest już może AŻ TAK dobry,
jak wypieki w starej maszynie, ale to naprawdę drobiazg - troszkę niższe
gofry. Jednakże wypieczone jak trzeba.

Sedno sprawy - moc sprzętu. Nie warto zawracać sobie głowy gofrownicą o mocy
mniejszej niż 1000 W (moja ma 1300 W)
Gofrownica ma piec, a nie gotować. Też miałam maszynę, z której wychodziły
nieudane naleśniki, a nie gofry.
Obecnie mam gofrownicę firmy Dezal, zamówiłam ją w zaprzyjaźnionym sklepie
agd, bo nie sprowadzają tego ze względu na dość wysoką cenę - moja
gofrownica kosztowała 150 zł (po negocjacji;), ale nie uważam, by były to
pieniądze wyrzucone w błoto.
A tu stronka - to nie reklama;)

http://www.dezal.com.pl/

Pozdr. Ewa

1. Data: 2005-01-04 16:28:39

Od: Jędrek <a...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tu mozna kupic taniej http://www.dworek.jaroslaw.pl/dezal/go_301.htm

Jędrek

1. Data: 2005-01-04 18:30:28

Od: <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obecnie mam gofrownicę firmy Dezal,

dzieciaki złożyły się i kupiły mi (he he!) taką gofrownicę pod choinkę.
Testowaliśmy ją 3- krotnie z różnymi przepisami znalezionymi w internecie i
zachwytu nie było. Pięknie upieczone od spodu i jakieś takie nie całkiem od
góry, mimo, że gdy rosnące ciasto unosiło wierzch, dociskałam mocno obie
części. Jesteś zadowolona ze swojego dezala - napisz może coś więcej o
cieście, czasie pieczenia i rozgrzewania tej gofrownicy. Coś robię nie tak a
instrukcja jest bardzo lakoniczna

pozdrawiam - yewka
wroclaw

1. Data: 2005-01-04 19:08:23

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmmmmm, no cóż...........ciasto takie jak na naleśniki, no nieco bardziej
gęste, nie żałuję jajek. Dodaję oliwy lub stopionego masła i nie smaruję już
powłok gofrownicy. Nie dociskam przy pieczeniu, ciasto ma się unieść i potem
opaść. Faktem jest, że góra nie jest super równa, ale mi to nie przeszkadza,
czasem odwracam gofry na drugą stronę. Z pewnością ta cięższa i większa
gofrownica opisana jako sprzęt do małej gastronomii jest lepsza (wyższe i
lepiej dopieczone gofry), ale sporo kosztuje.
Spróbuj może dać bardziej gęste ciasto i sypnąć więcej proszku do pieczenia?

Powodzenia - Ewa

1. Data: 2005-01-04 19:10:15

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha, zapomniałam dodać, że część mleka zastępuję gazowaną wodą mineralną -
gofry są twardsze i bardziej chrupiące;)

Pozdr. Ewa

1. Data: 2005-01-04 19:37:22

Od: <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha, zapomniałam dodać, że część mleka zastępuję gazowaną wodą mineralną -
> gofry są twardsze i bardziej chrupiące;)

dzięki, jutro znowu odbędzie się próba - mam nadzieję, że tym razem w pełni
udana, acha, dodajesz cukier do ciasta?

pozdrawiam- yewka
wroclaw

1. Data: 2005-01-04 20:10:33

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cukru nie daję, ew. nieco waniliowego dla zapachu. Ale za to nie żałuję
pudru z wanilią po upieczeniu;)

Pozdr. Ewa

pieczenie ryb w soli kamiennej
hmm... Ja w kwestii cebuli
[p] Obiecane kremowe ciasto budyniowe z jabłkami na zimno.
ryż
co przygotowac z krokodyla i strusia??