Re: Pacjent jak przedmiot

From: "el Guapo" <e...@v...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Pacjent jak przedmiot
Date: 7 Apr 2006 12:55:15 +0200

(...)

Osobiście jestem ortodoksyjnym UPRowcem i uważam, iż najlepszym rozwiązaniem
jest pełna prywatyzacja, ale mogę zrozumieć punkt widzenia tych, którzy
obawiają się powstania grupy takich, którzy wogóle płacić nie będą chcieli, zaś
w taki, czy inny sposób pomoc medyczną wymuszą. Jako formę przejściową
akceptowałbym więc pozostanie przy przymusie opłacania składek ZUS, ale pod
warunkiem, iż rozdysponowywać nimi będą sami pocjenci, a nie urzędasy. Pacjent
za swoje składki dostawałby bony lecznicze, które przekazywłby za leczenie
lekarzowi, zaś ów otrzymywałby za nie pieniądze z NFZ. Zaowocowałoby to
konkurowaniem lekarzy o pacjentów, a nie o przychylność urzędasów. Taki sam
system możnaby z powodzeniem wprowadzić w dziedzinie edukacji i jakiejkolwiek
innych usług obecnie tzw. 'bezpłatnych' (tfu!).

Pozdrawiam
EG