Pan Tadeusz

1. Data: 2000-12-06 19:47:22

Temat: Pan Tadeusz
Od: "William Bonawentura" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

W Księdze II wiersz 511 czytamy:

Panie starsze już wcześniej wstawszy piły kawę,
Teraz drugą dla siebie zrobiły potrawę.
Z gorącego, śmietaną bielonego piwa,
W którym twaróg gruzłami posiekany piwa.

Czy spotkaliście się już kiedyś z tak przyrządzonym piwem ? Czy ktoś posiada
może kuchnię staropolską ?

Jak zwykle zachęcający do dyskusji
William Bonawentura

1. Data: 2000-12-06 20:04:17

Temat: Re: Pan Tadeusz
Od: "Jan Kowalski" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik William Bonawentura <a...@b...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:90m55b$c4q$...@i...cyf-kr.edu.pl...
[...]
> Czy spotkaliście się już kiedyś z tak przyrządzonym piwem ? Czy ktoś
posiada
> może kuchnię staropolską ?
Polewka piwna.
Ale nie każdy to strawi.
pozdr Jan

1. Data: 2000-12-07 01:27:53

Od: "Witold Szczechura" <w...@h...net> szukaj wiadomości tego autora

Szanowny Williamie Bonawenturo!

Zakupilam jakis czas temu ksiazke pt. " Sekret kucharski, czyli jak jadano w
Soplicowie" i tam, poprzedzone podanym przez Ciebie cytatem, figuruja cztery
polewki piwne.

Oto polewka nr.3 najbardziej przypominajaca te z cytatu:

"3 szklanki jasnego piwa,
3/4 szklanki przegotowanej wody,
2 zoltka,
3 lyzki cukru,
kawalek suszonej skorki z pomaranczy,
2-3 gozdziki,
laska cynamonu,
2 kromki suchego razowego chleba,
szklanka niezbyt kwasnej, gestej smietany,
20 dkg obsuszonego bialego sera

W rondelku zagotowac wode z lyzka cukru, cynamonem, gozdzikami i skorka
pomaranczy. Dodac kromki chleba i gotowac na malym ogniu okolo 10 minut. Gdy
chleb bedzie miekki, calosc przetrzec przez sito, wymieszac z piwem i
zagotowac. Pod koniec dodac smietane i znowu podgrzac na niewielkim ogniu.
Zoltka z cukrem utrzec na puch, zaciagnac nim zupe. Ostroznie wymieszac -
nie gotowac. Podawac z pokrojonym w kostke, obsuszonym bialym serem."
Koniec cytatu z ksiazki.
Czy to smaczne, hmm.. Szczegolnie w wersji na sniadanie jakos trudno mi to
sobie wyobrazic.

Beata

1. Data: 2000-12-07 20:08:02

Od: Gruby. < boruta@icbleu-nospam.org> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 7 Dec 2000 10:27:53 +0900, "Witold Szczechura"
<w...@h...net> wrote:

> [...]
>Koniec cytatu z ksiazki.
>Czy to smaczne, hmm.. Szczegolnie w wersji na sniadanie jakos trudno mi to

Stad tez prawdopodobnie "Piwo z rana jak smietana" ;-)

Art.(Gruby )

pyt/prosba nie na temat- do grupowiczów zza wielkiej wody
RE: Wspomnienia i sernik
Wspomnienia i sernik
Re: Prodziz - jak go uzywac :)
RE: Jakie ciasta?