Panele czy wykładzina?

1. Data: 2001-06-19 19:46:33

Temat: Panele czy wykładzina?
Od: "CzarnulkA" <c...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów!

Zabieram się właśnie za remont mojego pierwszego własnego kącika i
zastanawiam się co wybrać na podłogę w pokoju, panele czy wykładzinę?
Osobiście mieszkanie wydaje mi się bardziej ciepłe z wykładziną, jednak
ostatnio spodobały mi się panele podłogowe u znajomych i teraz sama nie wiem
co lepiej wybrać.

Czy ktoś może mi doradzić jak to wygląda pod względem cenowym? Wiem, że
panele są droższe ale za to trwalsze i praktyczniejsze, więc może jednak
skusić się na takie rozwiązanie?

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam serdeczenie CzarnulkA

1. Data: 2001-06-20 13:36:55

Temat: Re: Panele czy wykładzina?
Od: "Mir" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Czy ktoś może mi doradzić jak to wygląda pod względem cenowym? Wiem, że
> panele są droższe ale za to trwalsze i praktyczniejsze, więc może jednak

załóż sobie panele, a po tygodniu nie odkurzania zobaczysz co do tej pory
wyśmienicie maskowało się w wykładzinie, jeden wielki kurz itp.

Mir

1. Data: 2001-06-20 17:16:45

Od: "Krzysztof Leski" <a...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

CzarnulkA <c...@p...com> napisała

> panele s? droższe ale za to trwalsze i praktyczniejsze

Niezupełnie. Najtańsze panele kosztują poniżej 20 zł/m2, a z położeniem 30.
Ogromna większość wykładzin jest droższa. Z drugiej strony fachowcy mówią,
że wszystkie tańsze panele (te od 20 do nawet 100 zł/m2) są równie mało
trwałe, na 3-5 lat, jeśli zaś chce się mieć naprawdę solidne, to ponad 100
zł/m2. Sprawdzić nie bardzo jest jak, bo panele to u nas względna nowość i
mało jakoś znajomych z 5-letnimi panelami...

BTW, czemu nie jedno i drugie? Salon - panele, sypialnie - wykładzina? (Tak
sam mam ;)

Krzysztof Leski <h...@l...pl>

1. Data: 2001-06-20 18:56:17

Temat: Odp: Panele czy wykładzina?
Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Leski napisał

: zł/m2. Sprawdzić nie bardzo jest jak, bo panele to u nas względna nowość i
: mało jakoś znajomych z 5-letnimi panelami...

No więc ja mogę robić za taką znajomą ;~) Mamy panele (Pergo) właśnie 5 lat i
jak dotąd nie narzekam. Owszem, są jakieś zmatowienia (zwłaszcza, gdy dzieciaki
zasuwają na plastikowym rowerku po całym mieszkaniu), ze dwa odpryski (spadło
coś ostrego i ciężkiego), ale nic się nie odkleja, nie odstaje, nie uwypukla
się, nie pęka itp. Ważne tylko, by naprawdę porządnie i z sercem je montować,
najlepiej samemu, bo to żadna filozofia, a przynajmniej jest pewność, że nikt
obcy nie spartaczy roboty.

Maja

1. Data: 2001-06-20 18:57:45

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mir napisał

: załóż sobie panele, a po tygodniu nie odkurzania zobaczysz co do tej pory
: wyśmienicie maskowało się w wykładzinie, jeden wielki kurz itp.

Po tygodniu? U mnie "koty" zbierają się po dwóch dniach

Po tygodniu mogłabym nimi poduszki wypychać.

Maja

1. Data: 2001-06-21 07:01:08

Od: Waldemar Sadkowski <W...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

CzarnulkA wrote:
> [...]
> ostatnio spodobały mi się panele podłogowe u znajomych i teraz sama nie wiem

Czesc

Sam mialem ten dylemat, ale szalka przewazyla sie na korzysc wykladziny,
bo:
- mozna sie wyciagnac na podlodze przy ogladaniu TV lub akwarium (oj
lubimy, lubimy :))
- nie halasuje sie chodzac po wykladzinie
- kurzu nie widac

dodatkowo przeciw panelom przemowilo to, ze duzy pokoj wylozony tylko
panelami wyglada trochje jak salka gimnastyczna wiec trzebaby i tak
rzucic jakas dywanopodobna szmatke (a to juz podwyzsza koszty)

Pozdrawiam i udanej decyzji zycze
Sadek

1. Data: 2001-06-21 07:11:31

Od: "Mir" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

a ja dalej twierdzę, że jest to zbieranina roztoczy ?

Mir
Użytkownik "Waldemar Sadkowski" <W...@r...pl> napisał w
wiadomości news:3B319BB4.7B5EAB24@rodan.pl...

1. Data: 2001-06-21 07:47:36

Od: "Adam 'Rolek' Rolbiecki" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mir" <m...@d...pl> napisał w wiadomości
> a ja dalej twierdzę, że jest to zbieranina roztoczy ?

No, to chyba Ty sam powinieneś wiedzieć co twierdzisz :)))))))

A poza tym - czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal ;))))

A tak na poważnie, to sam jestem na etapie rozważań
wykładzinowo-panelowych i jedno co mnie w panelach wkurza, to hałas.
Wszędzie gdzie "testowałem" u znajomych panele, to irytowała mnie ich
głośność. Byle co upadnie na podłogę, to hałas i echo po całej chałupie.
A wykładzina - wiadomo.

Adam 'Rolek' Rolbiecki
a...@g...pl
Tylko e-mail i news, niestety...

1. Data: 2001-06-21 08:05:58

Od: "Mir" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

i tu masz rację,
chyba to zależy od tego co jest pod panelami,
czy sama pianka (jaka grubość?)
czy może korek (chyba lepsze wytłumienie ?)

Mir

1. Data: 2001-06-21 08:27:04

Od: "Adam 'Rolek' Rolbiecki" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> i tu masz rację,
> chyba to zależy od tego co jest pod panelami,
> czy sama pianka (jaka grubość?)
> czy może korek (chyba lepsze wytłumienie ?)

Widziałem w OBI takie zielone twarde płyty pod panele. W dwóch
grubościach. Ale czy byłoby to lepsze trudno powiedzieć. Generalnie
twarde materiały (a takie są te płyty - oczywiście w porównaniu z gąbką)
raczej nie wytłumiają, a czasem wręcz odwrotnie. Może warto by
zastanowić się nad filcem?
Chociaż podejrzewam, że byłyby to raczej półśrodki. Z-a-w-s-z-e w
przypadku podłogi pływającej, a więc takiej która nie jest związana z
podłożem będzie hałas. Może jedynie być "cichszy" lub "głośniejszy"... W
klasyczym parkiecie takie zjawisko przecież nie występuje.

Adam 'Rolek' Rolbiecki
a...@g...pl
Tylko e-mail i news, niestety...

krokwie 530 PLN za m3