Parowar

1. Data: 2010-02-07 21:01:24

Temat: Parowar
Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Ostatnio cos mi chodzi po glowie parowar (mysle tutaj o Tefalu VS
4001).
Korzysta ktos z Was z tego urzadzenia? Na ile jest to praktyczne w
codziennym uzytkowaniu?

Chodzi mi glownie o sprawdzenie "opowiesci", ze wrzucam tylko
skladniki na obiad (mieso drobiowe/wieprzowe, ziemniaki/ryz/kasze,
jakies warzywa) i moge zapomniec o gotowaniu? Trzeba tego pilnowac
podczas gotowania?

Moze ktos mnie poratuje jakimis prostymi (i szybkimi) przepisami na
obiad przydzadzony w parowaze?

Pozdrawiam
Rafal

2. Data: 2010-02-07 21:07:29

Temat: Re: Parowar
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 7 Feb 2010 13:01:24 -0800 (PST), Rafal M napisał(a):

> Chodzi mi glownie o sprawdzenie "opowiesci", ze wrzucam tylko
> skladniki na obiad (mieso drobiowe/wieprzowe, ziemniaki/ryz/kasze,
> jakies warzywa) i moge zapomniec o gotowaniu?

...ale i o smaku.
--

Ikselka.

3. Data: 2010-02-07 23:09:05

Od: "Grzesiacz" <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...ale i o smaku.
> --
>
> Ikselka.
Dlaczego tak uważasz ??
pzdr
Grzesiacz

4. Data: 2010-02-07 23:50:56

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 8 Feb 2010 00:09:05 +0100, Grzesiacz napisał(a):

> Dlaczego tak uważasz ??
> pzdr
> Grzesiacz

Ponieważ gotowanie w parowarze wielu produktów razem to przenikanie
wzajemne zapachów i smaków - smak jest powiazany z zapachem, olejki
eteryczne i inne substancje lotne lub rozpuszczalne też składają się na
smak, a mieszajc się podczas parowania wpływają na smak sąsiednich
produktów.
--

Ikselka.

5. Data: 2010-02-08 07:23:27

Od: -=Elwood=- <elwood@[usun]o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-02-08 00:50, XL pisze:
> podczas parowania wpływają na smak sąsiednich
> produktów.

Wiesz co, myślę że masz jakiś kijowy parowar.
Jakieś dwa lata temu kupiłem najtańszy parowar tefala, bez żadnych
wodotrysków, witaminów + czy innych turbo hiper nadmuchów.

Jakoś gotując posiłek na trzech poziomach, ziemniaki nie śmierdzą mi np.
parowanym łososiem czy pstrągiem, albo pierś z kurczaka (osobiście nie
lubię jej z parowara) nie przesiąka zapachem marchwi czy innych warzyw.

Generalnie nie przygotowuję teraz warzyw na sałatkę inaczej jak w
parowarze gdyż zachowują masę smaku, są delikatne i lekko chrupiące
(nigdy nie gotuję warzyw na miękko).

--
-=Elwood=-

Our Knowledge Is Our Power

6. Data: 2010-02-08 11:17:56

Od: artustas <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Potrawy nie przechodza; zapachem jak to inni pisza;, przyrza;dzone w tej
postaci nie traca; wie;kszos'ci swoich sk?adników w odróz.nieniu do
gotowania na wodzie.

Ja w zasadzie wszystko co tylko moz.na gotuje na parze:)

Ziemniaki normalnie "gotuje;" w zalez.nos'ci od rodzaju 25-40 minut, w
mie;dzyczasie moz.na do?oz.yc' na ostatnie 20 minut pulpety (wg. zwyk?ego
przepisu). Mie;sko np. piers' kurczaka, udka itp., kiedys' parowa?em tez.
chyba jaka;s' szyneczke;.
Co do przyprawiania to posypuje zwyk?ymi przyprawami w czasie parowania
ale to i tak nie ma wie;kszego sensu bo po jakims' czasie albo sie;
przyprawy rozpuszcza; albo sp?yna;, lepiej przyprawic' po "ugotowaniu".

Moz.na tez. zrobic' dietetyczne jajo sadzone - do salaterki posmarowanej
mas?em wbic' jajko/a wstawic' na 15 minut do parowara - moje dzieciaki tym
sie; zajadaja;.

Poza tym np. sa?atka wielo warzywna na warzywach z parowaru nie umywa
sie; to tej ze zwyk?ego gotowania:).

Pzdr.
Artur

7. Data: 2010-02-08 12:30:13

Od: "deq" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "-=Elwood=-" <elwood@[usun]o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Generalnie nie przygotowuję teraz warzyw na sałatkę inaczej jak w
> parowarze gdyż zachowują masę smaku, są delikatne i lekko chrupiące (nigdy

a w czym to magiczne urządzenie jest lepsze od dobrego garnka stalowego,
kilkuczęściowego do gotowania na parze?

8. Data: 2010-02-08 22:35:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 08 Feb 2010 08:23:27 +0100, -=Elwood=- napisał(a):

> Wiesz co, myślę że masz jakiś kijowy parowar.

Ej, wcale nie mam, tylko byłam parę razy częstowana w różnych miejscach
"cudownościami" z parowara. No i dlatego nadal nie mam.

--

Ikselka.

9. Data: 2010-02-09 04:10:59

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Ej, wcale nie mam, tylko byłam parę razy częstowana w różnych miejscach
> "cudownościami" z parowara. No i dlatego nadal nie mam.

Są ludzie dla których jest to dobre urządzenie ze wzgledu na konieczność
stosowania diet leczniczych, ale znacznie lepszy jest szybkowar z wkładkami
do gotowania na parze. Normalnie korzystamy jak z szybkowara, a w razie
potrzeby stosuje się wkładki.
Szybkowar nieznacznie zmienia smak potraw, ale znacznie skraca czas
gotowania, a dzięki temu oszczędny jest.

10. Data: 2010-02-09 09:57:12

Od: -=Elwood=- <elwood@[usun]o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

A następnie w dniu 2010-02-08 23:35, XL pisze:
> Ej, wcale nie mam, tylko byłam parę razy częstowana w różnych miejscach
> "cudownościami" z parowara. No i dlatego nadal nie mam.

To może następnym razem napisz że nie masz, ale byłaś częstowana i Ci
nie smakowało, bo miałaś wrażenie że wszystko smakuje identycznie (de
dustibus...) I nie uzywaj stwierdzeń kategorycznych jakbyś od wielu lat
używała parowarów wszelkiej marki bo wprowadzasz tym człowieka w błąd,
bo np. moje odczucia co do potraw 'parowanych' są akurat zgoła odmienne.

-=Elwood=-

Our Knowledge Is Our Power

sos sojowy, ile rosolu a ile sosu?
owoce morza u chinczyka, jak to robia+ surówka:)??
HA !!!
Re: Piekarnik halogenowy.
Potrzebny przepis na potrawkę z kurczaka