Potrzebny przepis na potrawkę z kurczaka

1. Data: 2010-02-04 16:22:43

Temat: Potrzebny przepis na potrawkę z kurczaka
Od: "eko" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Szukam bardzo prostego przepisu na potrawkę
z kurczaka : gotowany kurczak, ryż, biały sos.
Proszę o przepis dla całkiem początkującego,
próbującego gotować w słabo wyposażonej kuchni.

Z góry dziękuję.

2. Data: 2010-02-04 18:44:40

Temat: Re: Potrzebny przepis na potrawkę z kurczaka
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Feb 2010 17:22:43 +0100, eko napisał(a):

> [...]
> z kurczaka : gotowany kurczak, ryż, biały sos.
> Proszę o przepis dla całkiem początkującego,
> próbującego gotować w słabo wyposażonej kuchni.

Kurczaka podzielić na porcje, zalać wodą tyle, aby przykryła mięso,
posolić, wrzucić pół przyprażonej cebuli i pół paczki mrożonej włoszczyzny
(zaleta: jest gotowa i rozdrobniona), ugotować do miękkości mięsa,
uzupełniając wodę do wyjściowego poziomu. Pod koniec gotowania wrzucić
groszek z puszki (ile się chce), pogotowac chwilę, popieprzyć, dodać
lubczyk (wspaniały aromat), ząbek czosnku, wlać zawiesinę z mąki, wody i
śmietany (można bez śmietany, a zamiast części wody dać mleko, zagotować.
Podawać z ryżem.
--

Ikselka.

3. Data: 2010-02-04 19:06:20

Od: "eko" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> śmietany (można bez śmietany, a zamiast części wody dać mleko, zagotować.

Dziękuję. Uwaga jak mi się nasuwa jest taka, że skoro tak wygląda prosty
przepis, to boję się wyobrazić sobie jak wyglądałby nie-prosty. :-)

Przepis na ugotowanie ryżu pewnie gdzieś znajdę. Ponadto u mnie w sklepie
jest ryż w torebkach, może będzie prościej.

Natomiast nie mam pojęcie jak zrobić sos - taki fajny, kwaskowy. To podstawa
tej potrawy. Tylko błagam o prosty przepis :-)

4. Data: 2010-02-04 19:22:48

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Feb 2010 20:06:20 +0100, eko napisał(a):

> Natomiast nie mam pojęcie jak zrobić sos - taki fajny, kwaskowy. To podstawa
> tej potrawy.

Toż piszę, że na rosole z tego kurczaka. Plus cytryna i szczypta cukru,
mała szczypta.

> Tylko błagam o prosty przepis :-)

OK: rosół z kurczaka zagęścić mąką z wodą i małą ilością śmietany, wcisnąć
sok z cytryny.
--

Ikselka.

5. Data: 2010-02-04 19:33:16

Od: "eko" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> OK: rosół z kurczaka zagęścić mąką z wodą i małą ilością śmietany, wcisnąć
> sok z cytryny.
Pochwalę, że wiem, że jest kilka rodzajów mąki. Jaka do tego będzie najlepsza?

6. Data: 2010-02-04 19:36:17

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mała szczypta.

> OK: rosół z kurczaka zagęścić mąką z wodą i małą ilością śmietany, wcisnąć

Coraz bardziej mi się ten wątek podoba ;)
Zwłaszcza, gdy wyobrażę sobie jak człowiek o deklarowanej żadnej wiedzy
kucharskiej produkuje potrawkę na podstawie w tak ogólny sposób podanego
przepisu :) Kwaśnie kluchy w rosole raczej pewne :)))

JBP

7. Data: 2010-02-04 19:44:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Feb 2010 20:36:17 +0100, JBP napisał(a):

> [...]
> kucharskiej produkuje potrawkę na podstawie w tak ogólny sposób podanego
> przepisu :) Kwaśnie kluchy w rosole raczej pewne :)))

Chce prosty przepis - bez pracy nie ma kołaczy, ale kluchy i owszem :-)
--

Ikselka.

8. Data: 2010-02-04 20:27:13

Od: "eko" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Potraficie człowieka zachęcić do pichcenia. :-)

Mogę na początek rozważyć taki scenariusz:
Sos kupię w torebce, chyba coś takiego jest pod nazwą sos biały.
Może dodam trochę soku z cytryny (jeśli będzie potrzeba).
Ryż kupię w torebkach, chyba się uda.
Natomiast jak zrobić prosto i smacznie tego kurczaka z pominięciem
mąki, żeby uniknąć zrobienia się klusek?

9. Data: 2010-02-04 21:02:45

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

eko pisze:
> [...]
> Ryż kupię w torebkach, chyba się uda.
> Natomiast jak zrobić prosto i smacznie tego kurczaka z pominięciem
> mąki, żeby uniknąć zrobienia się klusek?

Kurczaka ugotuj w niewielkiej ilości wody - na tyle, żeby był przykryty.
Warzywa dodałabym później na ostatnie 20 minut gotowania, żeby zbytnio
się nie rozciapały.
Natomiast sosu z paczki nie radzę, bo popsuje cały smak.
Ja sos do potrawki robię następująco. Wyjmuję z wywaru mięso do
pokrojenia. Do szklanki daję łyżkę masła, około 1 łyżki mąki pszennej,
dolewam do mniej więcej połowy szklanki gorącego wywaru z mięsa i
roztrzepuję to dobrze widelcem. Potem można do szklanki do pełna dolać
jeszcze tego wywaru, to się na pewno dobrze mąka rozrobi. Mięso wrzucić
z powrotem do garnka, do tego siup to ze szklanki i zagotować. I w ten
sposób kluchy się nie robią. Doprawić cytryną, cukrem, gałką muszkatołową.

Ewa

10. Data: 2010-02-04 21:12:44

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kurczaka ugotuj w niewielkiej ilości wody - na tyle, żeby był przykryty.
> Warzywa dodałabym później na ostatnie 20 minut gotowania, żeby zbytnio się
> nie rozciapały.
[cut]
> Doprawić cytryną, cukrem, gałką muszkatołową.

I w ten oto sposób kluchy nareszcie poszły w odstawkę :)
Tyle, że - IMO - potrawka wyjdzie niezbyt smaczna - taka słodko-kwaśna.
Ktoś zapomniał posolić, popieprzyć... :)))

JBP

PRZEDSNIADANKO...
PRZYSZEDŁ!!!
PYCHOTKA Z WOKA...