Potrzebny przepis na potrawkę z kurczaka

41. Data: 2010-02-08 15:00:31

Temat: Re: Potrzebny przepis na potrawkę z kurczaka
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@o...pl> wrote in message
news:hkp5um$1au$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> No jesli sie na chudym miesie robi rosol to ok, ale jak jest
"centymetrowa"
> warstwa tluszczu? co wtedy? hehehe

Używasz do innych potraw zebrany tłuszcz np do gotowanego ryżu.

42. Data: 2010-02-17 11:35:24

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JaMyszka" <f...@g...com> wrote in message
n.googlegroups.com...
On 4 Lut, 17:22, "eko" wrote:
> Szukam bardzo prostego przepisu na potrawkę
> z kurczaka : gotowany kurczak, ryż, biały sos.
> Proszę o przepis dla całkiem początkującego,
> próbującego gotować w słabo wyposażonej kuchni.

Ja gotuję normalny rosół na kuraku, a potem go rozfiletowuję i na
części rosołu sporządzam sos (koniecznie z "łezkami" marchewki).
Moja siostra wpierw podsmaża przyprawione części kuraka, a potem
przekłada je do gotującego się mleka i na tym sporządza sos.
Wczoraj sporządziłam nową wersję: z kurczaka z grilla.
No, została mi połówka z poniedziałku, więc ją rozfiletowałam,
wrzuciłam do gotującej się wody, dodałam kostkę rosołową i przyprawy.
A potem zagęściłam mąką (pszenną i ziemniaczaną) i zaprawiłam
śmietaną. I zjadłam z ryżem (gotowany na sypko z kostką rosołu i łyżką
natki pietruszki, a po ugotowaniu wrzucona do niego zeszklona cebula
i starty żółty ser). I nawet smakowało, chociaż wyczuwało się inny
smak mięsa.

Najsmaczniejszy jest sos koperkowy do kurczaka. np udka czy pałki ugotowane
w rosole i obsmażone lub nie. Na części rosołu sos beszamel plus siekany
koperek - szybko, tanio i smacznie.

43. Data: 2010-02-20 10:46:02

Temat: Polecam - kurczak słodko-kwaśny!
Od: "KKrzych" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
>
> Szukam bardzo prostego przepisu na potrawkę
> z kurczaka : gotowany kurczak, ryż, biały sos.

Witaj,
Polecam kurczaka w sosie słodko kwaśnym. Pychotka, jadłem z ryżem, z
makaronem. Sos nie jest biały, ale robi się go nawet szybciej niż w przpisie
i jest b. prosty, ja też z początkujących:
http://www.ugotujka.pl/index.php/mieso/drob/124-kurc
zak-w-sosie-slodko-kwasnym.html

pozdrawiam,
KKrzych