Potrzebny przepis na potrawkę z kurczaka

11. Data: 2010-02-04 21:13:18

Temat: Re: Potrzebny przepis na potrawkę z kurczaka
Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> [...]
> się nie rozciapały.
> Natomiast sosu z paczki nie radzę, bo popsuje cały smak.
> Ja sos do potrawki robię następująco. Wyjmuję z wywaru mięso do
> pokrojenia. Do szklanki daję łyżkę masła, około 1 łyżki mąki pszennej,
> dolewam do mniej więcej połowy szklanki gorącego wywaru z mięsa i
> roztrzepuję to dobrze widelcem. Potem można do szklanki do pełna dolać
> jeszcze tego wywaru, to się na pewno dobrze mąka rozrobi. Mięso wrzucić
> z powrotem do garnka, do tego siup to ze szklanki i zagotować. I w ten
> sposób kluchy się nie robią. Doprawić cytryną, cukrem, gałką muszkatołową.

U nas bez gałki za to posiekany koper. A reszta jak wyżej.
--

Paulinka

12. Data: 2010-02-04 21:20:55

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka pisze:

> U nas bez gałki za to posiekany koper. A reszta jak wyżej.

Koperku też czasem dodaję, faktycznie.

Ewa

13. Data: 2010-02-04 21:22:37

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

JBP pisze:

> I w ten oto sposób kluchy nareszcie poszły w odstawkę :)
> Tyle, że - IMO - potrawka wyjdzie niezbyt smaczna - taka słodko-kwaśna.
> Ktoś zapomniał posolić, popieprzyć... :)))

No tak, niedopatrzenie, ale wydało mi się to oczywiste. :)
Ja solę na samym początku, a pieprz daję razem z innymi przyprawami.

Ewa

14. Data: 2010-02-04 22:03:49

Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Koperku też czasem dodaję, faktycznie.
>
> Ewa

No to może jeszcze coś takiego:

Kurczak w czosnku
- 1 kurczak poćwiartowany lub cztery nogi
- 3 czosnki (znaczy główki czosnku, nie ząbki).
- 2-3 gałęzie zielonego selera
- 6 łyżek stołowych wytrawnego wermutu
- 3 łyżki oliwy
- pęczek pietruszki
- 1 cytryna, nieobsikana
- tabasco lub pieprz Cayenne, sól i pieprz.
Kawałki kurczaka włożyć do natłuszczonej brytfanny, na to pokrojony
w 2 cm kawałki selera i nie obrane ząbki czosnku (ale można obrać).
Na to skórkę cytryny. Sok z tej cytryny wymieszać z wermutem,
oliwą i przyprawami i oblać tym kawałki kurczaka. Przykryć
(np. folią), 40 minut smażyć w piekarniku przy 175 stopniach,
potem ściągnąć folię i jeszcze ze 20 minut podpiec przy 225.

Przepis z grupy kuchennej (Jerzy?).

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

15. Data: 2010-02-05 00:13:11

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 04 Feb 2010 22:02:45 +0100, medea napisał(a):

> [...]
> pokrojenia. Do szklanki daję łyżkę masła, około 1 łyżki mąki pszennej,
> dolewam do mniej więcej połowy szklanki gorącego wywaru z mięsa i

Od gorącego wywaru to u początkującego kluski gwarantowane. Zimnej wody
dodać trzeba.
Dalej jak piszesz.

j.w.
--

Ikselka.

16. Data: 2010-02-05 06:46:35

Od: "eko" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Teraz pozostaje mi tylko spróbować. :-)

17. Data: 2010-02-05 07:58:25

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eko" <...@...pl> napisał w wiadomości
> Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
> Teraz pozostaje mi tylko spróbować. :-)
>
> Pozdrawiam

I sie pochwalic co i jak wyszlo...
jak dla mnie nie wyjdzie Ci potrawka z kurczaka a raczej kurczak w rosole...
"...zalać wodą tyle, aby przykryła mięso.."
To jest BARDZO wazne
ale tez i wartalo by napisac ze tej wody musi byc jaknajmniej
ja osobiscie robie to troche inaczej - filet z piersi kurczaka dziele na
male porcje ("kwadraty wielkosci 2-3x2-3 cm), podsmazam na masle - wtedy na
prawde jest to bardzo krotko.
Warzywa gotuje w bardzo malej ilosci wody, pozniej dorzucam na krotka chwile
mieso, na bazie tego wywaru robie sos, przyprawiam i... gotowe :-)
Byc moze ne jest to "klasyczna" potrawka z kurczaka.

Polecam tez salatke z kurczaka z kukurydza i ananasem z puszki (jesli ktos
nie lubi owocow w salatce - siekany por polecam do tego), zamiast sosu
dodajemy majonez, solimy, pieprzymy do smaku.
Kurczaka wlasnie podsmazam na masle. Masla nie dodawac do salatki!!! a
smazyc na prawde krotko zeby mieso nie wyszlo "trocinowate" i suche.

18. Data: 2010-02-05 08:27:39

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@o...pl> wrote in message

> [...]
> mieso, na bazie tego wywaru robie sos, przyprawiam i... gotowe :-)
> Byc moze ne jest to "klasyczna" potrawka z kurczaka.

Jeszcze lepiej te kostki wrzucić na WOKa przesmażyć do gotowości,
przesunąć do brzegów woka, dodać mrożonkę "Warzywa na patelnię" na środek i
smażyć do gotowości (chrupkosci warzyw, w2tedy zmieszać razem, doprawić
sosem sojowym i innymi przyprawami. Do tego ryż - przesmazony na patelni
głębokiej do lekko żółtego koloru, zalany bulionem lub rozpuszczoną kostką
bulionową, ewentualnie wodą i ugotowany na sypko. Jeżeli ktoś chce jeść
pałeczkami to ryż lekko powierzchniowo rozkleić.

19. Data: 2010-02-05 11:09:39

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
>
> Szukam bardzo prostego przepisu na potrawkę
> z kurczaka : gotowany kurczak, ryż, biały sos.
> Proszę o przepis dla całkiem początkującego,
> próbującego gotować w słabo wyposażonej kuchni.

Tu jest fajny przepis :) Chyba sama z niego zrobię potrawkę w przyszłym
tygodniu, bo zwykle robie zupełnie inaczej (gotowane mięso z kurczaka, w
sosie z rosołu zagęszczonego mąka i śmietaną albo zasmażką z maki na maśle
plus groszek z puszki i kukurydza).

http://ugotuj.to/przepisy_kulinarne/2,87561,,Potrawk
a_z_kurczaka,,5699720,9495.html

20. Data: 2010-02-05 12:19:56

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Od gorącego wywaru to u początkującego kluski gwarantowane.

Nie, jeśli się połączy z masłem, to się nie robią.

Ewa

PRZEDSNIADANKO...
PRZYSZEDŁ!!!
PYCHOTKA Z WOKA...