Pasta jajeczna... Zapytanie...

11. Data: 2006-07-07 09:15:21

Temat: Re: Pasta jajeczna... Zapytanie...
Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. napisał(a):
> Ja zawsze robię pastę z gotowanych jajek, szczypiorku, majonezu Winiar, soli
> i pieprzu. Czasami przerabiam to na pastę rybno-jajeczną i dodaję kawałki
> makreli.

Ok, dzieki... Rybna robie zwykle z serkiem i szczypiorkiem i doslownie
lyzka smietany i jogurtu naturalnego+przyprawy do smaku - pieprz, sol,
papryka i pietruszka - rybki w oleju lub pomidorach - zaleznie od ochoty ;-)

Maciek

--
Redakcja CD-Action / Sukiennice 6 (3 piętro)
50-107 Wrocław / www.cdaction.com.pl

12. Data: 2006-07-07 12:54:03

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej L." <m...@c...com.pl> wrote in message
Czesc

Nagooglalem sie i znalazlem kilka przepisow na pasty z jajek do chlebka
i bulek. NIestety sprawdzilem chyba ze 6 i zaden nie przypominal tego
starego smaku ze stolowek kolonijno/wczasowo/sanatoryjno/szpitalnych.
Jakies pare lat temu mozna bylo jeszcze na dworcu centralnym kupic bulki
z pastami roznymi a teraz kicha.

Prosze poratowac czlowieka teskniacego za starymi zapiekankami i pasta
jajeczna... Moze macie sprawdzony przepis - pewnie chodzi o proporcje,
bo smak czasem byl bliski ale jednak zawsze "czegos" brakowalo.

Pozdrawiam

Maciek

Młodość, a to se ne vrati...

13. Data: 2006-07-08 14:24:32

Od: "Krzysztofo" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:
>Młodość, a to se ne vrati...

I to jest chyba ten tajemniczy, brakujacy skladnik :-D

Tez pamietam "tamten" smak. Ja probuje go podrobic jak nizej:

jajka na twardo przepuszczone przez maszynke lub praske
3 plaskie lyzki majonezu (TYLKO Winiary-dekoracyjny)
sol, pieprz (pikantnosc wg Twojej pamieci :)
dobrze wyrobic, WSTAWIC DO LODOWKI i poczekac do jutra. Jutro to
powinno byc TO.

Smacznego

Smilewomen

14. Data: 2006-07-08 14:36:11

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztofo" <k...@g...com> wrote in message
s.com...

Panslavista wrote:
> [...]

sol, pieprz (pikantnosc wg Twojej pamieci :)
dobrze wyrobic, WSTAWIC DO LODOWKI i poczekac do jutra. Jutro to

E tam! Większość składników była siekana. Braja nigdy nie była dobra - no
chyba, że góralska.

Podobnie z "przeglądem tygodnia" - baby tak poszły daleko ze zmniejszaniem
cząstek, że trudno rozpoznać co jemy, jak dojdą do pojedyńczych atomów nie
zauważymy, że przyczepią nam czerwony guzik...

15. Data: 2006-07-08 14:45:58

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej L." <m...@c...com.pl> wrote in message

Jadałem taką:

Jajka, masło, anchois - utarte w makutrze (mam taką malutką - komplet trzy
sztuki z Boguchwały - z zakładów ceramiki elektrotechnicznej) i doprawione
solą i pieprzem, odrobiną musztardy, w wersji łagodniejszej majonezu.
Z braku anchois - szprotki, a nawet piklingi, czy makrele wędzone...

Równie trudne do zdobycia, jak anchois, chyba, że ktoś sobie przywiezie,
mogą być kilki wędzone czy nawet suszone...

16. Data: 2006-07-09 10:57:33

Od: Lew <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztofo napisał(a):
> [...]
> sol, pieprz (pikantnosc wg Twojej pamieci :)
> dobrze wyrobic, WSTAWIC DO LODOWKI i poczekac do jutra. Jutro to

No tak, a ja glupi chcialem jesc od razu. To jasne, ze robiono to "na
zas" (jak mawiala moja ŚP. Babcia). Moze to bedzie to - sprawdze.

Dzieki

Maciek

17. Data: 2006-07-09 11:02:28

Od: "Margola" <malgos@spamowi_mowimy_won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:
> [...]

sol, pieprz (pikantnosc wg Twojej pamieci :)
dobrze wyrobic, WSTAWIC DO LODOWKI i poczekac do jutra. Jutro to

_________________

Ja jeszcze dodaję bardzo drobno posiekaną cebulę. I to jest moje TO.

Margola

18. Data: 2006-07-09 16:40:28

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej L. napisał(a):
> [...]
> jajeczna... Moze macie sprawdzony przepis - pewnie chodzi o proporcje,
> bo smak czasem byl bliski ale jednak zawsze "czegos" brakowalo.

ja do jajek dodaje kilka lyzek rozpuszczonego masla sol pieprz
szczypiorek...
czasem lyzeczke musztardy...
Mars

PRZYJEDZ