Re: Pewnie ma facet racje

Data: 2020-07-19 09:38:39
Temat: Re: Pewnie ma facet racje
Od: trybun <L...@j...cb>

W dniu 19.07.2020 o 02:00, Ilona pisze:

> To zapewne, napisane z 'przekonsem', ze arystokrata i syn bankiera,
> nagle, 'stal siem komunistom'...
> //raczej, byl to ktos, komu zlezalo by powstalo cos takiego, jak
> 'nowy_marksizm'... zwlaszcza, ze sam opracowal teoretyczne podstawy
> psychoanalitycznego rozdupcania istniejoncego systemu spolecznego.
>
> Te punkty, wzystkie razem, jaki i kazdy z nich z osobna, som
> bezposrednio nakierowane na zniszczenie fundamentow cywilizacji
> lacinskiej. //i tu kropka
>

> //nalezy zadac sobie pytanie, co bendzie po tym, gdy te fundamenty
> [...]

Ale to żaden przekąs, tak już jest że najbardziej żarliwi wyznawcy tej
idei to potomkowie posiadaczy i ogólnie rzecz biorąc - członkowie klasy
posiadaczy. Np. Marx, Sorge czy Guevara to nie byli hodowcy kóz a ludzie
majętni.

Tylko czym tak właściwie jest ta cywilizacji łacińska? W moim odczuciu
jest to coś co sprawia że mamy "za dużo aby umrzeć, za mało aby żyć".

Tak właściwie to czego mamy bronić? Europa jest chyba już na samym dnie,
tak że można już się tylko od niego odbić.