[P] Makaron z sosem bazyliowo-miodowym ze śmietaną

11. Data: 2006-04-26 10:15:17

Temat: Re: Pieprz czerwony?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.kamis.pl/x.pro/ModSpices/ShowSpice/2/

12. Data: 2006-04-26 10:18:42

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://www.akupresura.akcjasos.pl/pieprz_cayenne.htm
>
> Wydaje się, że to jest nazywane chili, ale dla mnie chilli to ostra

http://www.kuchnia.com.pl/DiD/ryby.html

a tam przepis :WĘGIERSKA ZUPA RYBNA "HALASLE"

13. Data: 2006-04-26 10:23:54

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka napisał(a) 26/04/2006 12:11:

> [...]
> http://www.akupresura.akcjasos.pl/pieprz_cayenne.htm
>
> Wydaje się, że to jest nazywane chili, ale dla mnie chilli to ostra papryka?

http://www.uni-graz.at/~katzer/engl/Caps_fru.html

No faktycznie... Czyli co, to co sprzedają jako chilli i cayene to to samo?
Ja używam często czegoś co się nazywa mieszanka cayene, może cayene właśnie
tego bardziej dotyczy?

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

14. Data: 2006-04-26 10:37:32

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
samo?
> Ja używam często czegoś co się nazywa mieszanka cayene, może cayene

Widać występuje tu dualność w nazewnictwie....

"Chili czy pieprz Cayenne? Nazewnictwo tej przyprawy jest chyba najbardziej
zawikłane wśród wszystkich przypraw. Z pieprzem nie ma nic wspólnego, choć
często określana jest jego nazwą. W handlu ciemnoczerwone owoce znajdują się
pod nazwą chili bądź pod angielską nazwą chillies. Wysuszone i zmielone,
czyli w postaci proszku są sprzedawane jako "chili", "pieprz Cayenne",
"pieprz turecki", "pieprz gwinejski". We Francji na przykład najczęściej
jest określana jako pieprz Cayenne, gdyż jej ostry smak jest kojarzony z
Francuską kolonią karną u wschodnich wybrzeży Ameryki tropikalnej, gdzie
wśród wielu odmian roślin uprawiano także paprykę. Nazwa chili przyjęta
przez konkwistadorów i obecnie równie rozpowszechniona jak pieprz Cayenne
wynikała z ich błędnego mniemania, że ojczyzną papryki jest Chile.Także na
naszym rynku ta najostrzejsza odmiana papryki występuje często zamiennie
jako chili czy też pieprz kajeński."

15. Data: 2006-04-26 10:42:27

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 26 Apr 2006 11:53:24 +0200, notujaca <n...@g...pl>
wrote:

>No właśnie nie wiem... A z czego jest cayenne?

...z pieprzu:P
a Cayenne to miasto nad rzeka Cayenne we Francuskiej Gujanie
(nie pamietam czy to ta ma taki parszywy klimat czy wszystkie czy
co), pieprz tam taki jest, ale nie roslina. mieszanka kilku
papryk o ile dobrze pamietam

Pierz
K.T. - starannie opakowana

16. Data: 2006-04-26 10:46:15

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

A więc dalej, żeby za łatwo nie było:P:

"Dojrzałe owoce pieprzu czarnego są czerwonawe. Aby zachować ten kolor,
natychmiast po zerwaniu marynuje się je w zalewie solnej. W sprzedaży są też
suszone ziarenka czerwonego pieprzu.
Te jednak pochodzą z drzewa pieprzowego niespokrewnionego z pieprzem
czarnym. Rośnie ono w Południowej Ameryce. Jego owoce, nazywane ziarnami
schinusowymi, mają kruchą czerwoną otoczkę, a wewnątrz drobną pestkę podobną
do pieprzu.
W sklepie
Suszone czerwone ziarna schinusowe kupimy głównie w mieszankach z pieprzem
czarnym, białym i zielonym. Jest też czerwony pieprz w zalewie, czyli
marynowane dojrzałe owoce pieprzu czarnego.
W kuchni
Marynowany pieprz czerwony (czasem nazywany różowym) ma oryginalny żywiczny
posmak i nie jest bardzo ostry. Ale dodany np. do duszonej wołowiny, sprawi,
że będzie ona nieco przypominała dziczyznę. Warto też wypróbować go w
sałatkach. Natomiast kolorowych mieszanek z suszonymi czerwonymi ziarnami
schinusowymi oraz pieprzem czarnym i białym używa się do zaostrzania smaku
potraw.

Źródło: "Moje Gotowanie"
http://mojegotowanie.onet.pl/7845,2358,1201161,serwi
s.html

Wychodzi na to, ze twój pieprz różowy, jest owym czerwonym;-)

Pozdrawiam,
Akulka

17. Data: 2006-04-26 10:47:00

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości news:2kju42pjn1d8nponnvh72tn0qd9q8quecm@4ax.com...

> ...z pieprzu:P

No właśnie ponoć nie...:P

Pozdrawiam,
Akulka

18. Data: 2006-04-26 10:49:04

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
http://www.drzewa.net/pytania/Rozpoznawanie+i+opisy/
27

"Schinus molle czyli pieprz peruwiański lub pieprz czerwony, którego owoce
są jadalne, i możemy go zakupić w sklepach właśnie pod tą drugą nazwą.
Roślina ta która nie jest spokrewniona z rodziną pieprzowatych. Jednak ze
względu na wygląd owoców do złudzenia przypominających typowy pieprz, tylko
o innym kolorze, jest tak również nazywana. Pieprz czerwony ma kruchą
zewnętrzną część owocni i drobną pestkę wewnątrz. W smaku jest bardziej
aromatyczny i mniej ostry.

Schinus terebinthifolius czyli pieprz brazylijski, pieprzowiec brazylijski,
florydzkie drzewo święte. Jest to roślina uznawana niesłusznie za środek
odurzający, będąca naprawdę rośliną trującą."

Pozdrawiam,
Akulka

19. Data: 2006-04-26 10:49:24

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> wrote in message

> [...]
> (nie pamietam czy to ta ma taki parszywy klimat czy wszystkie czy
> co), pieprz tam taki jest, ale nie roslina. mieszanka kilku

Tabasco - też starannie opakowany.
http://www.tabasco.com/main.cfm

20. Data: 2006-04-26 11:00:03

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka napisał(a) 26/04/2006 12:49:

> [...]
>
> "Schinus molle czyli pieprz peruwiański lub pieprz czerwony, którego owoce
> są jadalne, i możemy go zakupić w sklepach właśnie pod tą drugą nazwą.

No to ładnie :-) Czyli jesteśmy w punkcie wyjścia... To może będę na to
mówiła "owoce szinusowe" i nie będzie wątpliwości.

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

Jak kania pragnąca DŻDŻU...