Pierogi

1. Data: 2002-07-02 10:39:40

Temat: Pierogi
Od: "Grażyna Zzaliwska" <g...@p...ckp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grażyna Zaliwska

Proszę o podanie przepisu na pierogi ruskie.
Dziękuję

1. Data: 2002-07-02 11:03:58

Temat: Re: Pierogi
Od: "cezary gmyz" <c...@z...dwws.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Grażyna Zaliwska
>
> Proszę o podanie przepisu na pierogi ruskie.
> Dziękuję

Ciasto jak na piergi: woda, maka, sol. Farsz pol na pol ziemniaki z
twarogiem plus pokrojona w kostke i zrumieniona na smalczyku cebulka, sol i
pieprz
Czarek

1. Data: 2002-07-02 11:11:13

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Ciasto jak na piergi: woda, maka, sol. Farsz pol na pol ziemniaki z
> twarogiem plus pokrojona w kostke i zrumieniona na smalczyku cebulka, sol i
> pieprz

ja daję jajko do ciasta. Aha, zapomniałeś dodać, ziemniaki mają być
ugotowane. Zamiast smalczyka można dać smalec. Na oleju też dobre.

Waldek

1. Data: 2002-07-02 11:44:42

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grażyna Zzaliwska <g...@p...ckp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:afrvsr$71q$...@n...tpi.pl...
> Grażyna Zaliwska
>
> Proszę o podanie przepisu na pierogi ruskie.
> Dziękuję

czi taki będzie odpowiedni? :))

http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis116.html

pozdrawiam
wkn

1. Data: 2002-07-02 12:02:35

Od: a...@p...onet.pl (agi (fghfgh)) szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> [...]

> ja daję jajko do ciasta. Aha, zapomniałeś dodać,
ziemniaki mają być
> ugotowane. Zamiast smalczyka można dać smalec. Na oleju

A do farszu mozna dodac jeszcze troch startej
marchewki. Ktos kiedys na grupie podawal- fajny smak :)
pzdr
agi
wyslane z serwisu easy cookbook - kukbuk izy
http://www.kuchnia.serwisy.net
http://www.kuchnia.serwisy.net.pl

1. Data: 2002-07-02 12:07:09

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cezary gmyz" <c...@z...dwws.pl> napisał w wiadomości

> Ciasto jak na piergi: woda, maka, sol. Farsz pol na pol ziemniaki z
> twarogiem plus pokrojona w kostke i zrumieniona na smalczyku cebulka, sol
> pieprz

A u Wojtka Malajkata w Mikołajkach podają pierogi ruskie z farszem
doprawionym mocno koperkiem, a słoninka głównie po wierzchu...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-07-02 14:33:25

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gra?yna Zzaliwska wrote:

> Gra?yna Zaliwska
>
> Prosze^ o podanie przepisu na pierogi ruskie.
> Dzie^kuje^

A zatem przystępuję do mojej wersji pierogów ruskich.
Dłuższy czas była to moja ulubiona potrawa i do dzisiaj
na widok pierogów ruskich mam odruch Pawłowa
i niezależnie od tego jakie są - wcinam do upadłego..
Dziwne - bo z innymi potrawami nie mam takiej reakcji...

A więc do dzieła:
ciasto na pierogi -
- mąka, woda, odrobina oleju lub oliwy
jak sie robi, każdy wie

Farsz:
utłuczone po ugotowaniu ziemniaki 1 kg (przy kupowaniu)
ser biały, najlepiej po 1-2 dni "leżakowania" w lodówce
powinien mieć wyrazisty smak z odczuciem, że jest kwaśny
ok/o 1/2 kg - ale to jest różnie w zależności od smaku
2 cebule zesmażone na dowolnym tłuszczu
20 dkg wędzonego boczku zesmażonego w drobnych skwarkach

Nasza praca nad cudem pierogowym:
do utłuczonych ziemniaków dorzucamy pokruszony ser, 1 jajko,
zesmażoną cebulkę na złoty kolor z akcentami dosmażenia do
jasnego brązu, wysmażony boczek w drobnych skwarkach razem ze swoim
tłuszczykiem. Sól do smaku, pieprz do smaku. Trzeba pamiętac, że po
ugotowaniu, zawsze wydają się mniej wyraziste.
Wszystko to mieszamy aż do uzyskania jednolitej i smacznej massy.
Generalnie moją zasadą jest, żeby były wyraziste w smaku, a nie
"kartoflane". A więc muszę czuc kwaskowatośc sera, aromat cebulki,
aromat wędzonki i dopiero na końcu łagodnośc ziemniaków.

Jak lepimy pierożki każdy wie.
Ale dorzucę tylko, że nie znoszę pierogów, których główną treścią jest
ciasto. Dlatego lepię pękate, nieduże, ale zasobne:-)))

Wydajemy gorące polane przysmażoną cebulką, lub skwarkami ze słoniny
lub boczku. Są regiony Polski, gdzie podaje się je ze świeżą śmietaną
ja jednak preferuję skwarki + cebulka
Pierogi, które się rozpadną w gotowaniu zostawiam do odsmażenia.
Najlepsze (dla mnie) są odsmażane następnego dnia, pięknie przyrumienione

jest to moja autorska wersja pierogów ruskich
ale nie słyszałam jeszcze narzekań
a nawet o dziwo - pytań po obiedzie - co będzie na drugie:-)))

no a poza tym jest to przepis, którego koszt można zamknąć 15 zł
pożywi się cała rodzinka, wszyscy z błogim westchnieniem wstaną od stołu
tyle, że piekielnie pracochłonny, ale jak widać są jeszcze u nas kobiety,
które rzucają się na takie ryzyko
czego im szczerze gratuluję:-))))
ewa

--
Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')

1. Data: 2002-07-02 15:11:34

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja daję jajko do ciasta. Aha, zapomniałeś dodać, ziemniaki mają być
> ugotowane. Zamiast smalczyka można dać smalec. Na oleju też dobre.
>
> Waldek

Ktoś kiedyś tu na grupie (nie pamiętam w tej chwili kto)
podawał przepis na ciasto z dodatkiem łyżeczki masła
a za to bez jajka.
Wydawało mi się, że jak ciasto na pierogi to zawsze z jajkiem właśnie a nie
z masłem ...ale przełamałam się i wypróbowałam.
No i REWELACJA (medal i wieniec laurowy dla autorki tego przepisu:))
Ciasto mięciutkie, pyszne, nie rozkleja się....cudo:)))

Pozdrawiam serdecznie
Mich'ata vel Beata

1. Data: 2002-07-02 19:00:09

Od: hmmm <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 02 Jul 2002 16:33:25 +0200, ewa <d...@p...onet.pl>
napisala:

>A zatem przystępuję do mojej wersji pierogów ruskich.

(ciach!)

ja robię dokładnie tak samo. prawie dokładnie :-)
bo u mnie w farszu pojawia się majeranek. musowo.

hmmm
gotująca pierogi właśnie

1. Data: 2002-07-02 21:20:58

Od: "DanaB" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grażyna Zzaliwska" <g...@p...ckp.pl> napisał w wiadomości
> Grażyna Zaliwska
>
> Proszę o podanie przepisu na pierogi ruskie.
> Dziękuję

Zajrzyj na te strone, kilka przepisow z ilustracja lepienia pierogow:
http://www.kuchnia.com.pl/DiD/potrciagot.html#pierog
iorg

--
DanaB