Piwo na ciepło, nawet na gorąco

1. Data: 2003-11-07 12:03:48

Temat: Piwo na ciepło, nawet na gorąco
Od: "An-J" <a...@p...wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.
Czy ktoś może posiada jakieś przepisy na piwne potrawy.
Pamiętam, że Pan Makłowicz robił jakąś 'zupę' z piwa, może ktoś ma ten
przepis?
A może : z czym podawać piwo grzane i co do niego dodawać?
Pozdrawiam.

1. Data: 2003-11-07 12:17:40

Temat: Re: Piwo na ciepło, nawet na gorąco
Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

An-J wrote:

> A może : z czym podawać piwo grzane i co do niego dodawać?

Ja dodaje tylko slodki, zageszczony sok, najlepiej malinowy, ale jak
dodasz ciut cynamony i gozdzikow, tez bedzie dobrze :)

Th.

1. Data: 2003-11-07 12:51:23

Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

co do niego dodawać?

cześć.
ja do gara wlewam piwo jasne ciemne i karmelkowe , zagotowuję z cynamonem,
goździkami.
Robię b. słodki kogel mogel, który następnie wlewam do gorącego piwa (nie
wrzącego)
powoli i ostrożnie żeby się nie zwarzyło. Następnie podgrzewam ale już nie
gotuje.
na długie jesienne wieczory jak znalazł.
pzdr.

1. Data: 2003-11-07 13:03:53

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik An-J napisał:
> Witam wszystkich.
> Czy ktoś może posiada jakieś przepisy na piwne potrawy.
> Pamiętam, że Pan Makłowicz robił jakąś 'zupę' z piwa, może ktoś ma ten
> przepis?

Już, juz miałam zacząć klepac przepisy, ale przecież od czego
http://groups.google.pl/groups?q=zupa+piwna&hl=pl&lr
=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&start=0&sa=N
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2003-11-07 13:24:17

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=======
Golonka w piwie pieczona. Właśnie wczoraj... ach co będę mówił. Jest to
jeden z najwłaściwszych sposobów wykorzystania piwa a kuchni. I jest gorące.

waldek
=======

1. Data: 2003-11-07 13:43:37

Od: ":D." <p...@o...spamusuń.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał :
> Golonka w piwie pieczona. ..

Oj już przestań z tą golonką! I tak mam zaplute całe biurko i monitor o
dokumentach że nie wspomne;)
A brzuch zakłóca mi radio;(

:D.

1. Data: 2003-11-07 16:23:57

Od: "Bakino" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pamiętam, że Pan Makłowicz robił jakąś 'zupę' z piwa, może ktoś ma ten
> przepis?

Przpisy Makłowicza z mojego zbioru:

WĘDRÓWKA 78. Piwny smak

Zupa piwna z kapustą

Składniki:

- 0,5 l jasnego piwa
- 0,5 l bulionu wołowego
- 250 g kiszonej kapusty
- 100 g boczku surowego wędzonego
- 1 cebula drobniutko posiekana
- 4 kiełbaski
- szczypta ostrej papryki
- sól
- pieprz

Do garnka ustawionego na gazie wlać bulion i piwo. Odrazu dodać do tego
przesiekaną kiszoną kapustę i gotować minimum pół godziny żeby zmiękła.
Boczek pokroić w drobną kostkę i wytopić na patelni. Gdy już są skwarki
dodać na patelnie cebulę i zrumienić ją.
Kiełbaski pokroić w kawałki. Do zupy dodać cebulę z boczkiem i pokrojone
kiełbaski. Przyprawić odrobiną ostrej papryki. Wymieszać i gotować 2-3
minuty. Przyprawić jeszcze pieprzem i ewentualnie solą. Zupa ma być bardzo
gęsta. Gotowe

Kurczak w piwie

Składniki:

- 1 kurczak
- 3 łyżki malutkich marynowanych cebulek
- 100 g pieczarek
- 0,5 l jasnego piwa
- 2 kieliszki piwnego destylatu
- 1 łyżka masła
- 0,5 szklanki śmietany
- sól
- pieprz

Podzielonego na porcje kurczaka obsmażyć ze wszystkich stron na maśle.
Pieczarki posiekać na grube plastry i dodać do kurczaka. Zwiększyć stanowczo
ogień i na patelnie wlać destylat, podpalić (flambirowanie). Poczekać aż
alkohol spokojnie się wypali. Wrzucić całe cebulki, ale bez płynu w którym
były marynowane. Dolać piwo. Gotować 30 - 40 minut. Piwo powinno przez ten
czas wyparować, a na patelni powinien się utworzyć ciemny, gęsty sosik. Na
patelnię dodać śmietankę, przegotować jeszcze chwilkę żeby zgęstniała i
gotowe.

Piwna wołowina

Składniki:

- 0,5 l piwa karmelowego (ciemnego)
- 700 g wołowiny
- 100 g boczku
- musztarda
- tymianek
- 2 liście laurowe
- 2 ziela angielskie
- 2 marchewki
- szalotki (małe cebulki)
- 2 łyżki masła
- 2 łyżki maki

Boczek pokroić i wytopić na suchej patelni. Wyłowić z patelni skwarki z
boczku i na wytopionym tłuszczu obsmażyć ze wszystkich stron wołowinę.
Pokroić cebulki i dodać do mięsa. Gdy cebulka się już zeszkli na patelnie
dolać piwo i przyprawić tymiankiem, liściem laurowym i zielem angielskim.
Wrzucić tez od razu pokrojona w plasterki marchewkę i musztardę. Dusić
wszystko, aż sos się zredukuje (wyparuje).
Zrobić zasmażkę - na osobnej patelni stopić masło, dodać mąki i dokładnie
wymieszać. Zasmażkę ostudzić i następnie rozprowadzić gorącym wywarem z
patelni. Na koniec dodać zasmażkę do mięsa. jeszcze wszystko przegotować i
gotowe.

WĘDRÓWKA 23. Dworski smak

Zupa cebulowa

Składniki:

- 1,5 kg cebuli posiekanej w półplasterki
- 0,5 kostki masła
- 1 l. wody
- 1 szklanka białego wytrawnego wina
- szczypta gałki muszkatułowej
- 10 dkg startego żółtego sera
- 4 kromki chleba na grzanki
- sól
- pieprz

Masło roztopić w garnku i wrzucić na to cebulę. Smażyć żeby się zeszkliła. W
międzyczasie na reszcie masła usmażyć grzanki z całych kromek chleba (nie
krojonych). Gdy cebula będzie już usmażona dolać do niej wody, win, dosypać
soli i pieprzu oraz gałki muszkatułowej. Gotować około 1 godzinę na małym
ogniu. Gotowe
Do miseczki wlewamy porcję zupy, układamy na wierzch grzankę i posypujemy
startym żółtym serem. Można jeść od razu lub jeszcze zapiec w piekarniku.

Wołowina w piwie

Składniki:

- 0,5 l. jasnego piwa
- 2 łyżki oliwy
- 2 łyżki musztardy gruboziarnistej
- 6 cebul posiekanych w półplasterki
- 2 łyżki masła
- 1 łyżeczka cukru
- 1 łyżka mąki
- 1 kg wołowiny na pieczeń
- 8 kromek chleba żytniego
- sól
- pieprz

Mięso pokroić i leciutko rozbić tłuczkiem. Olej rozgrzać na patelni. Mięso
popieprzyć z obu stron i obsmażyć na patelni. Gdy już będzie dobre przełożyć
je do garnka. Na patelnię tłuszczem po smażeniu mięsa dodać masło, ustawić
mały ogień i zeszklić na tym cebulę. Dodać do niej pieprz i sól. Gdy już
będzie usmażona przełożyć ja do garnka z mięsem. Na patelnię dodać znowu
masła (cały czas na tej samej patelni), wrzucić na to dwie łyżki mąki,
wymieszać, zdjąć z ognia i wlać piwo powoli cały czas mieszając - nie mogą
się zrobić grudy. Dodać troszkę cukry, pieprzu oraz soli i zagotować.
Następnie przelać to do cebuli z mięsem/ Dusić 2 godziny na małym ogniu.
Gotowe
Na talerzy kładziemy kromki chleba, smarujemy je musztardą i na to wykładamy
mięso z sosem i cebulką.

Piwna polewka z twarogiem

Składniki:

- 4 żółtka
- 1 łyżeczka mielonego cynamonu
- 1 kostka tłustego twarogu
- 3 goździki
- 2 l. jasnego piwa
- 1 l. wody

W garnku zagotować wodę, dolać piwo, dorzucić goździki oraz cynamon i
zagotować. W misce utrzeć żółtka z cukrem na pulchną masę. Następnie dolać
do nich troszkę zupy, rozetrzeć od razu i przelać do zupy cały czas
mieszając. Pod zupą należy już wyłączyć ogień by się nie zagotowała i by
żółtka się nie ścięły. Twaróg pokroić w dużą kostkę. Na talerz nałożyć kilka
kostek twarogu i zalać zupą. Gotowe
p.s. ponoć było to danie spożywane na śniadanie - niezła zupa mleczna ;-)))

------
Pozdrawiam smacznie
Bakino

b...@w...pl