Pizza - koncepcje

21. Data: 2009-04-15 20:18:22

Temat: Re: Pizza - koncepcje
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości

> 350g mąki

ja rozumiem, że mąka to pewnie = mąka 'normalna'?
właśnie odkryłam, że ostatnio przez nieuwagę zrobiłam pizzę z krupczatki -
była lekko twarda :D A teraz z braku normalnej dodałam świadomie 1/3 tej
krupczatki i jest całkiem dobra... - czy istnieją jakieś zamierzone
wariacje w kwestii rodzaju mąki na pizzę?

22. Data: 2009-04-15 20:22:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 15 Apr 2009 22:18:22 +0200, yapann napisał(a):

> [...]
> krupczatki i jest całkiem dobra... - czy istnieją jakieś zamierzone
> wariacje w kwestii rodzaju mąki na pizzę?

Ja w kwestii krupczatki: z dobrze napęczniałej krupczatki nawet delikatne
ciasto wyjdzie jeszcze lepsze (nawet biszkopt), niż ze zwykłej mąki, pod
warunkiem, że dasz jej czas na napęcznienie i ciasto nie będzie za twarde
czyli musi być dość wilgoci. Nawet pierogowe ciasto robię od kilku lat
wyłącznie z krupczatki i jest to delicja: jak mówię, należy tylko dać mu
czas i wilgoć, musi być luźne.
--
"Miłuj swoich wrogów. To doprowadzi ich do szału".
;-PPP

23. Data: 2009-04-16 07:49:26

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja w kwestii krupczatki: z dobrze napęczniałej krupczatki nawet delikatne
> ciasto wyjdzie jeszcze lepsze (nawet biszkopt), niż ze zwykłej mąki, pod
Może to jest patent?
Skąd to wyszystko wiesz? Powinnaś prowadzić jakiś program!

Moje ciast akurat niezamierzenie stało wiele godzin (i było niezmiernie
luźne - myślałam, że drożdże osiągnęły apogeum ekspansji - ale mówisz, że to
przez nabranie wilgoci przez mąkę?)

A uważasz, że do pizzy woskiej krupczatka jest ok?

Ja kiedyś wyczytałam że jak dodasz gotowanych ziemniaków do ciasta, to jest
rewelacja. Namęczyłam się, do tego porobiły się grudy (aż tak się nie
namęczyłam, żeby się nieporobiły .... :p) ale nie czułam, czy wynik jest
specjalny. Teraz z resztą unikam posiłków, które podstępnie zajadają mój
czas.

> czyli musi być dość wilgoci. Nawet pierogowe ciasto robię od kilku lat
> wyłącznie z krupczatki i jest to delicja: jak mówię, należy tylko dać mu
ale gotowane? ja pierogi robię z krupczatki obowiązkowo bo to są pieczone
pirogi w kruchym cieście :>

24. Data: 2009-04-16 08:03:04

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości

> A uważasz, że do pizzy woskiej krupczatka jest ok?
włoskiej - oczywiście.
(boskiej - też być może)
Ciasto powinno samo w sobie być dobre nawet samo - a to z mojej obserwacji
jest kwestia nie tylko smaku ale i o konsystencji.

25. Data: 2009-04-16 11:29:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Apr 2009 09:49:26 +0200, yapann napisał(a):

> Może to jest patent?
> Skąd to wyszystko wiesz? Powinnaś prowadzić jakiś program!

Może Iksella gotuje?
:-D
Lata samodzielnej nauki, sporo książek i samodzielnego próbowania plus
wielkie i dobre chęci. Kiedy wychodziłam za mąż, umiałam zrobic tylko
jajecznicę i zalewajkę. Jajko na miękko - ooo, to już był wtedy wyczyn dla
mnie...

> [...]
> przez nabranie wilgoci przez mąkę?)
>
> A uważasz, że do pizzy woskiej krupczatka jest ok?

A szkodzi spróbować? - czytałam gdzieś, że do drożdżowego ciasta też jest
ok. Bo ma szanse i czas napęcznieć podczas rośnięcia drożdży. Napęcznienie
jest warunkiem, inaczej ciasto będzie twarde.
A przecież słyszałam nawet o biszkopcie z kaszy manny gdzieś...

> Ja kiedyś wyczytałam że jak dodasz gotowanych ziemniaków do ciasta, to jest
> rewelacja.

Do chlebowego ciasta - owszem. Byle nie za dużo tych ziemniaków. One dają
wilgoć, chleb dłużej jest świeży.

> Namęczyłam się, do tego porobiły się grudy (aż tak się nie
> namęczyłam, żeby się nieporobiły .... :p) ale nie czułam, czy wynik jest
> specjalny.

Bo to trzeba przez sitko przetrzeć te ziemniaki przed dodaniem do mąki.

> Teraz z resztą unikam posiłków, które podstępnie zajadają mój
> czas.

> ale gotowane? ja pierogi robię z krupczatki obowiązkowo bo to są pieczone
> pirogi w kruchym cieście :>

Gotowane :-)
Zrób miękkie ciasto, daj mu poleżeć pod miską jakieś pół godziny i dopiero
wykrawaj pierogi.

26. Data: 2009-06-11 16:41:14

Temat: Re: Pizza - koncepcje, tkb
Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

http://www.rok.bielsko.pl/tkb_program_szczegolowy.ht
ml

http://ugotuj.to/przepisy_kulinarne/2,87561,,Kurczak
_colombo,,43110504,9495.html

http://ugotuj.to/przepisy_kulinarne/2,87561,,Kurczak
_z_orzeszkami,,5408518,9495.html

http://ugotuj.to/przepisy_kulinarne/2,87561,,Rogalik
i_z_orzechami_laskowymi,,-10604799,9495.html

http://ugotuj.to/przepisy_kulinarne/2,87561,,Watrobk
i_drobiowe_w_pikantnym_sosie_chili,,-3374322,9495.ht
ml

http://ugotuj.to/przepisy_kulinarne/2,87561,,Watrobk
a_z_pieczarkami,,-14546792,9495.html

http://ugotuj.to/przepisy_kulinarne/2,87561,,Watrobk
a_ze_sliwka,,5409262,9495.html

http://ugotuj.to/przepisy_kulinarne/2,87561,,Tagliat
elle_z_grzybami,,27886908,9495.html

http://ugotuj.to/przepisy_kulinarne/2,87561,,Kebab_(
Turcja),,36200251,9495.html

http://ugotuj.to/przepisy_kulinarne/2,87561,,Skrzyde
lka_kurze_po_diabelsku,,-4987294,9495.html

http://ugotuj.to/przepisy_kulinarne/2,87561,,Placusz
ki_z_cukinii,,36200247,9495.html

http://ugotuj.to/przepisy_kulinarne/2,87561,,Frittat
a_z_bobem,,5408317,9495.html