Placki z młodych ziemniaków

1. Data: 2004-05-24 07:50:33

Temat: Placki z młodych ziemniaków
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

===
Zrobiłem wczoraj. Niestety, nie były smaczne. Trzeba poczekać na nasze,
polskie. Widziałem już pierwsze, ale wielkości orzeszków. Może za tydzień,
dwa?
Swoją drogą, czy to nie fenomen, że polskie młode ziemniaki są takie
smaczne, a inne są bez wyrazu?

waldek
===

1. Data: 2004-05-24 07:52:26

Temat: Re: Placki z młodych ziemniaków
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik waldek napisał:
> [...]
> polskie. Widziałem już pierwsze, ale wielkości orzeszków. Może za tydzień,

Placki są dobre ze starych ziemniaków, nie z młodych i to niestety,
niezaleznie od ich nacji.
--
pa, BasiaBjk (z jajecznicą ze smardzami)

1. Data: 2004-05-24 07:58:12

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk napisał(a):

> Placki są dobre ze starych ziemniaków, nie z młodych i to niestety,
> niezaleznie od ich nacji.
===
Przykro mi, że tak sądzisz. Najsmaczniesze placki "od zawsze" robię z
młodych. Może ci nie wychodzą, bo coś robisz nie tak?

waldek
===

1. Data: 2004-05-24 08:06:46

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zrobiłem wczoraj. Niestety, nie były smaczne. Trzeba poczekać na nasze,
> polskie. Widziałem już pierwsze, ale wielkości orzeszków. Może za tydzień,
> dwa?

mlode ziemniaczki sa dobre tylko ugotowane ,po co niszczyc ich naturlanosc
i smaczek z samą solą i pieprzem .plcki najsmaczniejeszcz sa ze starych
,ziemniaków na ktore nie ma sie ochoty patrzec po ugotowaniu kiedy robia sie
czarne, sine itp.
p.>

1. Data: 2004-05-24 08:10:58

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

waldek napisal(a):

>===
>Przykro mi, że tak sądzisz. Najsmaczniesze placki "od zawsze" robię z
>młodych. Może ci nie wychodzą, bo coś robisz nie tak?
>===

Zgadzam sie. Najlepsze placki sa z mlodych, ale nie tych pierwszych
mlodych, tylko drugich mlodych. Juz sie nie moge doczekac ;--).

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2004-05-24 08:12:12

Od: "Paulinka" <p...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek z adresu <x...@o...pl> w wiadomości
<c8s9sq$dlq$1@inews.gazeta.pl> wymodził(a):

> Przykro mi, że tak sądzisz. Najsmaczniesze placki "od zawsze" robię z
> młodych. Może ci nie wychodzą, bo coś robisz nie tak?

Młode ziemniaki mają w sobie bardzo dużo wody, żeby ciasto było rozsądnej
konsystencji trzeba albo nawalić mąki albo odlać trochę wody. Obie czynności
IMO pogarszają smak.

Paulinka

1. Data: 2004-05-24 08:20:56

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka napisał(a):
> [...]
> rozsądnej konsystencji trzeba albo nawalić mąki albo odlać trochę
> wody. Obie czynności IMO pogarszają smak.
To żaden problem. Po starciu wrzucam je na sito i lekko odciskam. A z
odcieku po chwili odzyskuję skrobię i dodaję do reszty. Smaku to nijak nie
pogarsza.

waldek
===

1. Data: 2004-05-24 08:21:02

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik waldek napisał:

> Przykro mi, że tak sądzisz.

Nie smuć się, co człowiek, to opinia ;)

>Najsmaczniesze placki "od zawsze" robię z
> młodych.
> Może ci nie wychodzą, bo coś robisz nie tak?

E,wychodzić, to wychodzą, raczej wolę z tych starych, co mają więcej
skrobi, a mniej h2o.
--
pa, BasiaBjk, co uważa, że trudno schrzanić placki ziemniaczane

1. Data: 2004-05-24 09:16:26

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Swoją drogą, czy to nie fenomen, że polskie młode ziemniaki są takie
> smaczne, a inne są bez wyrazu?

zrobilem sobie dwa razy w tym roku i za kazdym razem byly glabiaste i
wodniste,
doprawdy nie zauwazylem w mlodych ziemniakach nic ponetnego. Ja lubie
ziemniaczki
sypkie i mączyste.

pozdrawiam wM

1. Data: 2004-05-24 09:20:54

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlodzimierz Macewicz napisał(a):

> [...]
> wodniste,
> doprawdy nie zauwazylem w mlodych ziemniakach nic ponetnego. Ja lubie

===
Zgadzam się z Marcinem. Trzeba jeszcze chilę poczekać na te właściwe.

waldek
===

Re: Chipsy
Smakołyki z żółciaka siarkowego